Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Heeft iemand van jullie Argylle gelezen? Die heb ik uit een minibieb geplukt.

Mick87 schreef op 01-05-2026 om 12:36:

[..]

Ik vond dat echt een heel raar boek. Hoe vind jij 'm ?

Ben no niet zo ver, blz 58 pas. En vraag me al af of ik het eind ga halen

Jeetjemina schreef op 01-05-2026 om 10:44:

[..]

En, hoe vind je het boek?

Deze heb ik ook geleend in de bieb en wil ik binnenkort ook gaan lezen. Heb nog vijf boeken liggen om uit te kiezen, eens zien wat het wordt.

Ik vond dat een mooi boek, niet zozeer spannend maar wel een goed verhaal. 

Heb weinig leesrust op het moment, druk met mijn werk en opleiding gehad, en daardoor voor mijn gevoel te weinig tijd over. Ik mis het dan echt zo erg, die fijne leesuurtjes! Nu lekker vrij de komende weken, dus kan weer inhalen

Ik wil meeschrijven! 

Lees nu; Waar de zon de sneeuw raakt. Heb een Kobo abbonnement en bestel ook af en toe fysieke boeken als ik denk dat ik het boek in mijn verzameling wil hebben. Lang getwijfeld of ik deze ging aanschaffen( zowat een van de duurste boeken). Maar wat een tegenvaller! Ik vind het een oké verhaal maar verder niks wat het extra maakt. Snap de hype niet zo.

Iemand die hier ook zo over denkt?

Zeesterretje schreef op 02-05-2026 om 13:20:

Ik wil meeschrijven!

Lees nu; Waar de zon de sneeuw raakt. Heb een Kobo abbonnement en bestel ook af en toe fysieke boeken als ik denk dat ik het boek in mijn verzameling wil hebben. Lang getwijfeld of ik deze ging aanschaffen( zowat een van de duurste boeken). Maar wat een tegenvaller! Ik vind het een oké verhaal maar verder niks wat het extra maakt. Snap de hype niet zo.

Ik ken het boek (en de hype) niet, maar aangezien ik Al het blauw van de hemel niet heb uitgelezen, snap ik wel dat een boek van haar niet bevalt 

Ik ga zo beginnen in The Queen Who Came in From the Cold van S.J. Bennett.

ik ben begonnen in De assistente van de chirurg van Audrey Blake 
over een jonge vrouw die stiekem werkt als arts in Londen 1845.

lees wel lekker weg, alleen de beschrijvingen van het ontleden van o.a lijken is erg grafic (oftewel erg duidelijk omschreven)

Jij bent het licht van Marion Pauw uitgelezen. Prima boek, las makkelijk, niet echt een thriller naar mijn idee, maar wel voldoende boeiend tot het eind.

Volgende boek dat ik ga lezen is De perfecte vakantie van T.J. Emerson

Mick87 schreef op 01-05-2026 om 12:36:

[..]

Ik vond dat echt een heel raar boek. Hoe vind jij 'm ?

Vind t toch wel intrigerend, ga m wel uitlezen

Ik was begonnen in de nomade van Engman Selaker, Zweedse thriller. Ik was al bijna op de helft maar ik ga toch stoppen. Helemaal geen zin om verder te lezen. Veel te veel over drugs en bendes. 

Ook begonnen in de nachtegaal van Kristin Hannah. Over 2 Franse zussen tijdens WO2. Ben nog niet heel enthousiast maar ik geef het nog een kans. 

Jeetjemina schreef op 02-05-2026 om 15:23:

Jij bent het licht van Marion Pauw uitgelezen. Prima boek, las makkelijk, niet echt een thriller naar mijn idee, maar wel voldoende boeiend tot het eind.

Nu al uit? Jij bent snel 😁. Dezelfde mening als ik, zie ik: niet echt een thriller maar wel goed geschreven. Ik ben benieuwd wat je van “Perfecte vakantie” vindt, die staat al een tijd op m’n ereader en volgens mij hebben wij ook wel dezelfde smaak qua boeken.

Ik ben zelf gisteravond begonnen in “Verkeerde afslag” van Nicci French, maar was zo moe dat ik vanavond even opnieuw moet beginnen 😅.

Loulou39 schreef op 02-05-2026 om 17:47:

[..]

Nu al uit? Jij bent snel 😁. Dezelfde mening als ik, zie ik: niet echt een thriller maar wel goed geschreven. Ik ben benieuwd wat je van “Perfecte vakantie” vindt, die staat al een tijd op m’n ereader en volgens mij hebben wij ook wel dezelfde smaak qua boeken.

Ik heb 2 weken vakantie gehad en veel gelezen . Vanaf nu ligt m'n leestempo weer wat lager.

Zeesterretje schreef op 02-05-2026 om 13:20:

Ik wil meeschrijven!

Ik heb deze niet gelezen. Maar Al het blauw van de hemel vond ik best prima maar ook de hype niet waard. Dus ik ben verder nog niet in een boek van haar begonnen. 

Wel in de nieuwste van Adriaan van Dis vandaag.

ik ben begonnen in Oxen 7: Opvolging. Jens Hendrik Jensen.

Ik ben ook begonnen in stille wateren van Viveca Sten. Van de Sandhammoorden, leest lekker weg. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.