Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik lees Slaapliedjes voor kleine criminelen. Over een meisje dat alleen is met haar vader, hij is drugsverslaafd.

Jeetjemina schreef op 25-04-2026 om 17:58:

[..]

Deze heb ik uit. Goed boek, las prettig.

Vandaag begonnen in Soms lieg ik van Alice Feeney en ik ben al op blz 100. Over een vrouw die in coma ligt. Ze weet niet hoe dat gebeurd is, maar weet wel dat het geen ongeluk was. Het is het tweede boek dat ik van deze schrijver lees. Aanrader wat mij betreft.

Is een leuk boek! Ik heb hem onlangs als luisterboek 'gelezen'.

Jeetjemina schreef op 25-04-2026 om 17:58:

[..]

Vandaag begonnen in Soms lieg ik van Alice Feeney en ik ben al op blz 100. Over een vrouw die in coma ligt. Ze weet niet hoe dat gebeurd is, maar weet wel dat het geen ongeluk was. Het is het tweede boek dat ik van deze schrijver lees. Aanrader wat mij betreft.

Dit boek uitgelezen vanmiddag. Goed boek! Ik ga nog meer van deze schrijver lezen. 

Jeetjemina schreef op 26-04-2026 om 18:16:

[..]

Dit boek uitgelezen vanmiddag. Goed boek! Ik ga nog meer van deze schrijver lezen.

Hij&Zij heb ik gelezen en staat als miniserie op Netflix (His&Hers), vond ik allebei ook goed.

Ben benieuwd welke je gaat lezen en of je het goed vindt, tips zijn welkom namelijk😇

Loulou39 schreef op 26-04-2026 om 18:43:

[..]

Hij&Zij heb ik gelezen en staat als miniserie op Netflix (His&Hers), vond ik allebei ook goed.

Ben benieuwd welke je gaat lezen en of je het goed vindt, tips zijn welkom namelijk😇

Tot de dood ons scheidt las ik hiervoor van haar, die vond ik ook goed, maar Soms lieg ik vond ik beter.

Dinsdag naar de bieb voor andere boeken van Alice Feeney. 

Nu ga ik beginnen in Het echte leven van Adeline Dieudonne. Over een gezin waarin sprake is van huiselijk geweld en de 10-jarige dochter haar best doet om haar 6-jarige broertje weer te laten lachen.

Ik heb een boek van Pierre Martin op mijn reader gezet. Monseigneur le Compte en de kunst van het delen. Heb een hele serie over madame le commissaire gelezen, lekker leesvoer als je even niet te diep wil nadenken, of te bloederige toestanden wil

ik heb zojuist het feest van Elizabeth Dayu uit. Ik zou het boek omschrijven als een soort psychologische thriller die zich afspeelt in de Britse high society. Het komt een beetje traag op gang, maar na een tijdje zat ik er goed in en wilde ik ook weten hoe het afliep. 
Naar aanleiding van een tip hierboven ga ik straks beginnen in soms lieg ik.

ik heb net Zwarte mist uit, Kallentoft&Kallemtoft. Best leuk maar wel wat voorspelbaar. Zeker niet de spannende thriller die het zou moeten zijn. 
Nu verder met een van de 3 boeken die hier nog liggen te wachten. 

Ik heb een boekenbon gekregen ter waarde van €50. Heeft iemand nog leuke tips?
Ik sta open voor nieuwe dingen, maar voor de mensen die willen weten waar ik normaal van houd: biografieën, thrillers á la Dan Brown en historische romans.

Luttjetrut schreef op 27-04-2026 om 09:56:

Ik sta open voor nieuwe dingen, maar voor de mensen die willen weten waar ik normaal van houd: biografieën, thrillers á la Dan Brown en historische romans.

In de stijl van Dan Brown: Jeroen Windmeijer.  Geweldig!  Ik heb alles van hem.  Mn favoriete titels: het Pilgrimfathers Complot en De Wraak van Balthasar.

Ook favoriet bij mij: Katherine Neville, Steve Berry, James Becker, Sholes&Moore, Pauline Gedge, Andreas Eschbach.

Allen in het genre historische thrillers.

Luttjetrut schreef op 27-04-2026 om 09:56:

Als je van historische romans houdt, neem ik aan dat je de boeken van Simone van der Vlugt kent. Haar laatste boek 'Kruistocht van een koningin' is ook weer prachtig.

Dank voor de tips! Ik ga mij er in verdiepen en wat uitzoeken.

Loulou39 schreef op 26-04-2026 om 18:43:

[..]

Ik ga dadelijk beginnen in Hij & zij. Ben benieuwd! 

nlies schreef op 26-04-2026 om 23:39:

Ik heb een boek van Pierre Martin op mijn reader gezet. Monseigneur le Compte en de kunst van het delen. Heb een hele serie over madame le commissaire gelezen, lekker leesvoer als je even niet te diep wil nadenken, of te bloederige toestanden wil

Ik zie net dat delen doden moet zijn.

Maar het boek is uit en voldeed aan de verwachtingen. Prima boek voor de vakantie ofzo, of voor "ik heb geen zin in wat moeilijks" Allemaal nogal voorspelbaar,

Liften naar de hemel van Lex Palieux. Mooiste boek van dit jaar tot nu toe.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.