Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
MildredRatched
19-04-2026 om 16:37
hoe vermoord je een man op 10 manieren. Leest vlot weg en is vermakelijk
Cala
19-04-2026 om 21:58
Ik ben net klaar in The God of the Woods van Liz Moore. Het had wat korter en spannender gemogen en/of interessantere karakters.
Nu net begonnen in Daughter of Crows van Mark Lawrence, eerste deel van zijn nieuwe trilogie. Ben erg benieuwd. Ik vond zijn Book of the Ancestor trilogie echt geweldig, maar zijn Book of the Ice trilogie minder pakkend en ik vond het eerste boek van zijn Library Trilogy echt wel stom en heb niet verder gelezen. Hopelijk is dit boek wel weer meer in mijn straatje.
nlies
20-04-2026 om 13:41
nlies schreef op 17-04-2026 om 17:19:
heb net van de bieb De prins van trots, van Kerri Maniscalco, en Een definitie van schuld, van Susie Dent opgehaald.
Stond ik ook al even voor op de wachtrij volgens mij, nu bedenken waar ik het eerst aan begin.
Nu we het toch over wachtlijsten en reserveren hebben. Sta nog op een lijst vanaf oktober '25. sta nu nummer 3. Soms lees ik hier, of ergens anders boektitels die wel interessant lijken en ik dus reserveer. Maar dan ook weer vergeet dat gedaan heb. Dus soms n verrassing wat ik krijg
Deze is het dus geworden. Leuk boek, jammer dat ik niet meer van Shakespeare weet
Jeetjemina
20-04-2026 om 20:11
Ik ga straks beginnen in een boek van Linda Jansma - Vertel het niemand
Beterlaat2021!
21-04-2026 om 12:30
De boeken over de hulp van Freida McFadden, moeten die in een bepaalde volgorde gelezen worden? Ik heb er nu twee, uit kastjes.
De Hulp.
Wat de hulp weet.
Loulou39
21-04-2026 om 12:49
Beterlaat2021! schreef op 21-04-2026 om 12:30:
De boeken over de hulp van Freida McFadden, moeten die in een bepaalde volgorde gelezen worden? Ik heb er nu twee, uit kastjes.
De Hulp.
Wat de hulp weet.
“De hulp” boeken kun je het beste op volgorde lezen, alle andere boeken zijn losstaand en die kun je door elkaar lezen zonder volgorde.
Leuk dat je ze in kastjes hebt gevonden!
Tover-Feetje
21-04-2026 om 16:54
Ik heb net De indringer van Freida McFadden uitgelezen.
Voor mij was dit toch wel de minste van al haar boeken tot nu toe.
Twee tijdlijnen die voor mij teveel overeenkomsten hadden en erg voorspelbaar.
Maar eerlijk is eerlijk ik ben er gisterenavond in begonnen en had het vandaag uit dus het las weer als een trein 
Loulou39
21-04-2026 om 19:38
Tover-Feetje schreef op 21-04-2026 om 16:54:
Ik heb net De indringer van Freida McFadden uitgelezen.
Voor mij was dit toch wel de minste van al haar boeken tot nu toe.
Twee tijdlijnen die voor mij teveel overeenkomsten hadden en erg voorspelbaar.
Maar eerlijk is eerlijk ik ben er gisterenavond in begonnen en had het vandaag uit dus het las weer als een trein
Ik aarzelde om dat boek te kopen, ik had er een stukje in gelezen en het pakt me niet zo. Dan toch maar wachten of het misschien “gratis” in Kobo Plus komt.
Ik lees nu “Bericht verwijderd” van K.L. Slater, geen hoogstandje maar leest wel lekker en ik ben benieuwd wat er is gebeurd en hoe het afloopt.
Miss_Moneypenny
22-04-2026 om 18:52
Gisteravond De onbekende vrouw van Mary Kubica uitgelezen. Ondanks dat je op een gegeven moment wel een beetje kon raden hoe het zat, toch genoten van dit boek. Ik las dat Netflix de filmrechten gekocht heeft.
Vanmorgen begonnen in Jij bent het licht van Marion Pauw.
Heb momenteel weer een heerlijke leesflow te pakken en is bijna het enige waar ik nog echt goed van kan ontspannen.
Maheiden
24-04-2026 om 18:59
Ik lees nu spoorloos van Charlotte Link. Ze schrijft onderhoudend, fijn Engels sfeertje. De vorige (wraak) viel me wat tegen maar deze leest weer lekker.
Beterlaat2021!
25-04-2026 om 14:52
De verhalenverteller van Auschwitz, (2025) van Siobhan Curham.
Een roman, een afschuwelijk verhaal!
Jeetjemina
25-04-2026 om 17:58
Jeetjemina schreef op 20-04-2026 om 20:11:
Ik ga straks beginnen in een boek van Linda Jansma - Vertel het niemand
Deze heb ik uit. Goed boek, las prettig.
Vandaag begonnen in Soms lieg ik van Alice Feeney en ik ben al op blz 100. Over een vrouw die in coma ligt. Ze weet niet hoe dat gebeurd is, maar weet wel dat het geen ongeluk was. Het is het tweede boek dat ik van deze schrijver lees. Aanrader wat mij betreft.
Maheiden
25-04-2026 om 21:34
Jeetjemina schreef op 25-04-2026 om 17:58:
[..]
Deze heb ik uit. Goed boek, las prettig.
Vandaag begonnen in Soms lieg ik van Alice Feeney en ik ben al op blz 100. Over een vrouw die in coma ligt. Ze weet niet hoe dat gebeurd is, maar weet wel dat het geen ongeluk was. Het is het tweede boek dat ik van deze schrijver lees. Aanrader wat mij betreft.
Lijkt me wel wat, op mijn lijst gezet.
Loulou39
25-04-2026 om 21:47
Jeetjemina schreef op 25-04-2026 om 17:58:
[..]
Deze vond ik ook leuk.
Ik ben zelf zoekende naar een nieuw boek. Eigenlijk heb nergens zin in, zelfs niet in de nieuwste van Freida McFadden 🤔.
Straks in bed hopelijk maar even een knoop doorhakken.