Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Maheiden
18-03-2026 om 19:58
Maheiden schreef op 11-03-2026 om 20:25:
Ik lees nu dochter vermist van Anna Jansson.
Zo, eindelijk uit. Ik moest me er aardig doorheen worstelen. Maar ik wilde ook niet stoppen . Zonde van de moeite om niet te weten hoe het zit.
Ondertussen ook Lieve Debbie van Freida McFadden uit geluisterd. Viel flink tegen. Echt de minste van haar boeken.
Nu lees ik iets heel anders nl. de onderwijzer van Auschwitz van Wendy Holden.
nlies
18-03-2026 om 20:04
Ik heb Vleugelslag van Jacqueline Rombouts gelezen. Moest er even inkomen maar toch wel goed boek
Narcis
21-03-2026 om 12:18
Twee prinsen van Splinter Chabbot uit, heel mooi, en ook een dikke traan. helemaal jammer dat ie uit is ![]()
Nu, geïnspireerd door zoon die boeken leest voor zijn examen, gestart aan Hersenschimmen, een golden oldie. Zelf ooit gelezen op de MAVO, maar toen vooral omdat het lekker dun was. Nu, met wat meer levenservaring en zelf een ouder met Alzheimer, met een heleboel meer aandacht de eerste bladzijden gelezen.
Naast mijn bed ligt Passagier 23 van Sebastiaan Fitzek.
nlies
21-03-2026 om 13:00
Narcis schreef op 21-03-2026 om 12:18:
Twee prinsen van Splinter Chabbot uit, heel mooi, en ook een dikke traan. helemaal jammer dat ie uit is
Nu, geïnspireerd door zoon die boeken leest voor zijn examen, gestart aan Hersenschimmen, een golden oldie. Zelf ooit gelezen op de MAVO, maar toen vooral omdat het lekker dun was. Nu, met wat meer levenservaring en zelf een ouder met Alzheimer, met een heleboel meer aandacht de eerste bladzijden gelezen.
Misschien te veel in een keer, Maar DE moeder van Nicolien, van J Voskuil is ook een aanrader,(wel confronterend)
MildredRatched
21-03-2026 om 17:49
Narcis schreef op 21-03-2026 om 12:18:
Twee prinsen van Splinter Chabbot uit, heel mooi, en ook een dikke traan. helemaal jammer dat ie uit is
Benieuwd hoe je Passagier 23 vindt, die ligt nog op mij te wachten
Loulou39
22-03-2026 om 19:17
Loulou39 schreef op 13-03-2026 om 21:29:
“De perfecte echtgenote” van Darby Kane, ik ben er gisteravond pas in begonnen, maar het heeft potentie 😁.
Ik ben in een soort inhoudelijk thema belandt qua thrillers, nu al de derde…😁. Ik lees “Wat de echtgenote weet” van Darby Kane. Alle titels lijken ook op elkaar, maar ik had niet verwacht dat de inhoud zo overeen komt. Al zijn de details en is de ontknoping steeds anders.
Overigens wel allemaal aanraders, goed en snel geschreven, en ik ben altijd zo benieuwd naar de ontknoping.
Dolfje
22-03-2026 om 19:19
Ik las Lieve Debbie. Vond het wel ok en vermakelijk maar andere boeken van Freida mcFadden wel beter.
Maheiden
22-03-2026 om 19:41
Ik bedenk dat ik nu in 3 boeken bezig ben 🙄 Naast de onderwijzer van Auschwitz ook begonnen in de stalker van Hellen Fields. En ik luister naar de crash van Ellen Lina.
Cala
23-03-2026 om 11:22
Ik lees Say You'll Remember Me van Abby Jimenez en Project Hail Mary van Andy Weir. Het zijn twee hele verschillende boeken, maar ze lezen alletwee lekker weg.
Grindelwald
23-03-2026 om 12:57
Aan het einde van de wereld uit van Kristen Hannah. Wat een prachtige boeken schrijft zij toch.
nlies
23-03-2026 om 13:13
Ik moet mn heksen nu maar even met rust laten denk ik. Maar moet nog even uitzoeken wat ik dan wil. Ben al in 2 boeken begonnen, maar die zijn t op het moment niet.
Nikki1973
23-03-2026 om 17:10
Gisteren begonnen in Verdraaide waarheid van Angela Marsons, een Kim stone thriller. Leest weer heerlijk.
Ben ook nog met de Moord in kamer 11 bezig maar pakte per ongeluk het verkeerde boek toen ik gisteren met thee en een boek in de tuin ging zitten. Had geen zin om ze om te wisselen.
Mick87
24-03-2026 om 11:16
Ik luister naar Ode aan het leven van Gisele Pellicot. Erg indrukwekkend
En ik lees: the correspondent van Virginia Evans. Ook zeer de moeite.