Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik ben nu halverwege "Ik kom hier nog op terug" van Rob van Essen. Een verhaal over tijdreizen. Erg vermakelijk en interessant. Ondanks dat Rob soms wat uitweidt over onbelangrijke dingen leest het makkelijk weg en blijf ik steeds benieuwd naar wat er nu weer gaat gebeuren.

Ik las vannacht De sterkste zus van Angelique Haak uit. Ik vond het een goed boek over femicide. 
Vanmorgen begonnen in De dagen die komen van Melissa da Costa. Ben benieuwd wat ik daar van ga vinden. Ik vond Al het blauw van de hemel niet perse een slecht boek, maar was er ook niet zo van onder de indruk als de meesten die het ook gelezen hebben.

de huurder van Freida McFadden. Leuk dat dit boek vanuit het mannelijk perspectief was geschreven. Wel weer wat voorspelbaar, maar las toch lekker weg

Ik heb net de Vergeten vrouwen uit van Kirstin Hannah. Ik vond het echt een erg mooi boek! Het Pauperparadijs begonnen maar weer weggelegd. Te veel geschiedenisboek en te weinig verhaal wat mij betreft. Straks beginnen aan Twee Prinsen van Splinter Chabot. Ben heel benieuwd. Heb zijn eerdere boek Confettiregen ook met heel veel plezier gelezen!

Pauperparadijs zo mooi! Helemaal nadat ik er was geweest.

“De perfecte echtgenote” van Darby Kane, ik ben er gisteravond pas in begonnen, maar het heeft potentie 😁.

En tussendoor “Socrates op sneakers” van Elke Wiss.

Miss_Moneypenny schreef op 13-03-2026 om 10:35:

Ik vond Al het blauw van de hemel niet perse een slecht boek, maar was er ook niet zo van onder de indruk als de meesten die het ook gelezen hebben.

Ik ben inmiddels al een tijdje in dit boek bezig en pas op de helft. Ik vraag me af of het nog waard is om door te lezen of dat ik gewoon op geef. Ik vind er tot nu toe niet veel bijzonders aan, de karakters hebben weinig diepgang en de dialogen zijn ontzettend houterig. 

Cala schreef op 13-03-2026 om 21:51:

[..]

Ik ben inmiddels al een tijdje in dit boek bezig en pas op de helft. Ik vraag me af of het nog waard is om door te lezen of dat ik gewoon op geef. Ik vind er tot nu toe niet veel bijzonders aan, de karakters hebben weinig diepgang en de dialogen zijn ontzettend houterig.

Ik heb wel doorgelezen, vond de tweede helft beter. Maar wat je schrijft vond ik ook.
De dagen die komen vind ik tot nu toe mooier. Ook niet zo’n dik boek, ben nu op 25%

Maheiden schreef op 13-03-2026 om 21:15:

Pauperparadijs zo mooi! Helemaal nadat ik er was geweest.

Zo zie je maar smaken verschillen. Ik vind de geschiedenis ook heel indrukwekkend, maar het boek gewoon wat te feitelijk beschreven, het pakte mij niet echt. 

Ik lees Ons lichaam, jullie slagveld van Christina Lamb

Gaat over verzwegen oorlogsmisdaden tegen vrouwen. Heftig boek, en ontzettend verdrietig.
De mensheid kan in en in verrot zijn.

Ik tel tot tien van Linda Green.
Over een vierjarig meisje dat met haar moeder verstoppertje speelt in het park en ineens spoorloos is.
Ben nu op de helft, t leest lekker makkelijk. 

Jeetjemina schreef op 14-03-2026 om 14:52:

Ik tel tot tien van Linda Green.
Over een vierjarig meisje dat met haar moeder verstoppertje speelt in het park en ineens spoorloos is.
Ben nu op de helft, t leest lekker makkelijk.

Dit boek uit, toch nog een ontknoping die ik niet zag aankomen.

Nu ga ik beginnen in Iedereen hier liegt van Shari Lapena, iemand hier tipte deze schrijver, thnx, denk dat ik deze boeken ook leuk vind.

Dat was ik, mocht je het boek inderdaad leuk vinden, dan is “Een vreemde in huis” van dezelfde schrijfster ook een aanrader.

Loulou39 schreef op 15-03-2026 om 18:05:

Dat was ik, mocht je het boek inderdaad leuk vinden, dan is “Een vreemde in huis” van dezelfde schrijfster ook een aanrader.

Die wil ik ook graag lezen, maar was uitgeleend in de bieb.

"Het stel van hiernaast" heb ik wel kunnen lenen.

Jeetjemina schreef op 15-03-2026 om 20:11:

[..]

Die wil ik ook graag lezen, maar was uitgeleend in de bieb.

"Het stel van hiernaast" heb ik wel kunnen lenen.

Die wil ik ook lezen, maar die is nog niet in Kobo Plus, anders had ik die ook meteen gedownload 😁. Ik ben benieuwd wat je daarvan vindt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.