Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Nikki1973
03-03-2026 om 19:47
Vanmiddag De dondermaker van Tina N Martin gehaald en direct begonnen. Van de schrijfster van Het appelmeisje.
Tussendoor lees ik ook Platenbaas van Gerard Ekdom, zo leuk! Ik hoor het hem vertellen😁
Regendrup.
05-03-2026 om 15:42
Ik ben nu bezig in het tweede boek van een trilogie: De gestolen dochter,, van R.S.E. Gommer. (Eerste boek is "De laatste dochter").
Normaal ben ik vrij snel uitgekeken op boek 1 en kan ik boek 2 nog wel enigszins verdragen en is het nog maar zeer de vraag of ik boek 3 uit ga lezen.
Maarrrr... boek 1 vond ik heel sterk, en boek 2 zo mogelijk nóg beter. Dus ik ben meteen doorgegaan naar 2 en kan nu al niet wachten tot boek 3. Maar tegelijkertijd ook weer niet, want dan is dit verhaal klaar en val ik weer even in een zwart gat.
Loulou39
07-03-2026 om 20:42
Loulou39 schreef op 01-03-2026 om 18:36:
Nu lees ik dus “Iedereen hier liegt” van Shari Lapena. Het boek leest lekker door. Af en toe wel zulke korte zinnetjes dat het een soort opsomming lijkt, maar dat vind ik niet storend. Het verhaal blijft boeien, en ik heb nu al zin om straks verder te lezen 😁.
Ik heb het boek uitgelezen: na de ontknoping vond ik het einde wat onbevredigend, maar het boek leest lekker en je blijft nieuwsgierig wat er aan de hand is.
Daarom heb ik net het boek “Een vreemde in huis” van dezelfde schrijfster gedownload, daar ga ik vanavond in beginnen, zin in!
Maheiden
08-03-2026 om 11:16
All-inclusive gelezen van Suzanne Vermeer. Leest snel door. Ik hoopte op nog een twist maar nee; saai.
Nu begonnen in leugenaar van Martine Kamphuis. De nieuwste in de serie over WP. Leest weer als een trein!
Tover-Feetje
11-03-2026 om 08:39
Maheiden schreef op 08-03-2026 om 11:16:
All-inclusive gelezen van Suzanne Vermeer. Leest snel door. Ik hoopte op nog een twist maar nee; saai.
Nu begonnen in leugenaar van Martine Kamphuis. De nieuwste in de serie over WP. Leest weer als een trein!
Ik heb Leugenaar net uit.
Het begin liep lekker maar naarmate het verhaal vorderde verloor ik de interesse.
Ik wist niet dat er een serie over WP was maar het personage spreekt mij niet aan.
De WP boeken sla ik in het vervolg dus maar over.
Maheiden
11-03-2026 om 11:24
Tover-Feetje schreef op 11-03-2026 om 08:39:
[..]
Ik heb Leugenaar net uit.
Het begin liep lekker maar naarmate het verhaal vorderde verloor ik de interesse.
Ik wist niet dat er een serie over WP was maar het personage spreekt mij niet aan.
De WP boeken sla ik in het vervolg dus maar over.
Dat snap ik wel. Ik vond het einde ook wat teleurstellend en plotseling. Maar ik vind de psychologie wel interessant. Als je hier niet van houdt WP maar overslaan idd want dit is wel de kern steeds.
nlies
11-03-2026 om 12:08
ik heb Bloed van Hercules, van Jasmine Mas gelezen. Leuk boek, maar weer deel 1 van een serie waarvan deel 2 er nog niet is
Nikki1973
12-03-2026 om 15:58
ik ben begonnen in De moord in kamer 11 van Mathew Blake, ken de schrijver niet maar de eerste paar hoofdstukken zijn leuk, ik wil wren hoe het afloopt.
Maheiden
12-03-2026 om 17:42
Nikki1973 schreef op 12-03-2026 om 15:58:
ik ben begonnen in De moord in kamer 11 van Mathew Blake, ken de schrijver niet maar de eerste paar hoofdstukken zijn leuk, ik wil wren hoe het afloopt.
Die staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ben benieuwd...
Loulou39
12-03-2026 om 18:18
Nikki1973 schreef op 12-03-2026 om 15:58:
Meteen gedownload 😁.
Ik heb “Een vreemde in huis” van Shari Lapena vannacht uitgelezen. Fijne schrijfstijl, makkelijk leesbaar en je wilt weten wat er is gebeurd. Geen hoogstandjes, gewoon lekker lezen.
PhilDunphy
12-03-2026 om 23:07
Ik lees en luister Het Kamermeisje van Nita Prose. Tot nu toe zeer vermakelijk.
Lollypopje
13-03-2026 om 09:36
Ik luis en lees nogal wat door elkaar momenteel.
Ik heb net Het geheim van de tradwife uit (erg vermakelijk) en begin straks met Het Oneindige verhaal, als jeugdsentiment.
Verder luister ik in stukjes Handicap van Anaïs van Ertvelde over o.a. validisme (grote aanrader!, ook juist als je zelf geen handicap hebt)
En ik luister ook in stukjes Artsen die Moorden, over de systematische moord op psychiatrische patiënten en gehandicapten in nazi-Duitsland.
En ik lees elke dag een hoofdstuk in Dagen van Zand een prachtige Graphic novel van Aimee de Jongh.