Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Dolfje
30-01-2026 om 17:15
Ja we hebben woensdagavond de knoop doorgehakt. Kan thuis toch niks doen. En ben nu al blij dat ik ben gegaan. Super de Luxe heet het boek trouwens. Prima om zo bij het zwembad te lezen.
Fiorah
30-01-2026 om 18:37
Welkom Narcis! Ik heb ook storytel, voor luisterboeken en ebooks.
Wie vroeg er nou laatst naar Brigands & Breadknives? Heb je dat nog gelezen?
Loulou39
30-01-2026 om 19:53
Ik heb net “De perfecte scheiding” van Jeneva Rose uitgelezen. Heerlijk boek, zoveel plotwendingen en leest zo lekker snel. Alweer een aanrader (voor de liefhebbers van thrillers).
Nu twijfel ik tussen een paar verschillende thrillers en het boek “De wetten van Alex” van Myrthe vd Meer over autisme (even iets anders dan een thriller en ik heb iemand in mijn omgeving die autistisch is, dus het lijkt me heel interessant). Vanavond in bed beslissen welke het gaat worden; waar ik op dat moment het meeste zin in heb.
Mick87
30-01-2026 om 20:23
Loulou39 schreef op 30-01-2026 om 19:53:
Ik heb net “De perfecte scheiding” van Jeneva Rose uitgelezen. Heerlijk boek, zoveel plotwendingen en leest zo lekker snel. Alweer een aanrader (voor de liefhebbers van thrillers).
Nu twijfel ik tussen een paar verschillende thrillers en het boek “De wetten van Alex” van Myrthe vd Meer over autisme (even iets anders dan een thriller en ik heb iemand in mijn omgeving die autistisch is, dus het lijkt me heel interessant). Vanavond in bed beslissen welke het gaat worden; waar ik op dat moment het meeste zin in heb.
Als je autisme interessant vindt raad ik zondagskindvan Judith Visser aan. Haar levensverhaal. Ze zit ergens in het spectrum. Ik vond het erg goed geschreven en verhelderend.
Jeetjemina
30-01-2026 om 20:45
Mick87 schreef op 30-01-2026 om 20:23:
[..]
Als je autisme interessant vindt raad ik zondagskindvan Judith Visser aan. Haar levensverhaal. Ze zit ergens in het spectrum. Ik vond het erg goed geschreven en verhelderend.
Eens!
Haar andere boeken over autisme (Zondagsleven en Zondagskracht) vond ik ook goed.
Loulou39
30-01-2026 om 20:51
Mick87 schreef op 30-01-2026 om 20:23:
[..]
Ik heb het boek meteen even opgezocht en de reviews zijn inderdaad heel goed, dank je voor de tip!
Ik heb het meteen even gedownload via Kobo plus 👍🏻.
Mick87
30-01-2026 om 21:32
Loulou39 schreef op 30-01-2026 om 20:51:
[..]
Ik heb het boek meteen even opgezocht en de reviews zijn inderdaad heel goed, dank je voor de tip!
Ik heb het meteen even gedownload via Kobo plus 👍🏻.
Veel leesplezier. Vond het een leuk, boeiend, leerzaam en ontroerend boek
MissHolmes
31-01-2026 om 07:43
Maheiden schreef op 29-01-2026 om 17:41:
[..]
Zo bijzonder hoe wisselend de ervaringen met dit boek zijn. Nu wil ik het toch weer proberen...
Ja grappig is dat he!
Narcis
31-01-2026 om 11:20
Bedankt voor de welkomswensen, heel erg leuk!
Ik heb nog niet het hele topic gelezen, dus misschien is hij al voorbij gekomen, maar mijn mooiste boek van de afgelopen tijd was De schaduw van de wind.
Echt een dikke pil, tot de helft echt wel lastig lezen, mijn aandacht erbij moeten houden, maar ineens werd ik er helemaal ingezogen, en ik heb de laatste bladzijden heel wat traantjes moeten laten! Machtig mooi boek wat mij betreft!
(en daarna moest ik echt even 'bijkomen' met wat eenvoudiger werk
,herkennen jullie dat?)
nlies
31-01-2026 om 11:27
Narcis schreef op 31-01-2026 om 11:20:
Ik heb nog niet het hele topic gelezen, dus misschien is hij al voorbij gekomen, maar mijn mooiste boek van de afgelopen tijd was De schaduw van de wind.
Echt een dikke pil, tot de helft echt wel lastig lezen, mijn aandacht erbij moeten houden, maar ineens werd ik er helemaal ingezogen, en ik heb de laatste bladzijden heel wat traantjes moeten laten! Machtig mooi boek wat mij betreft!
(en daarna moest ik echt even 'bijkomen' met wat eenvoudiger werk,herkennen jullie dat?)
O maar je bent nog lang niet klaar met de schaduw van de wind, je hebt nog 3 boeken te gaan
Fiorah
31-01-2026 om 11:31
Oh die vond ik ook heel mooi! De eerste wel de beste.
Goede vakantie Dolfje, hopelijk lukt het je om te ontspannen en wat bij te komen!
Nikki1973
31-01-2026 om 11:34
Hier nog steeds in Bletchley park bezig. Hartstikke leuk maar het lukt me even niet om me goed te concentreren. T gaat dus wat langer duren.
Loulou39
31-01-2026 om 12:53
Narcis schreef op 31-01-2026 om 11:20:
(en daarna moest ik echt even 'bijkomen' met wat eenvoudiger werk,herkennen jullie dat?)
Wat toevallig dat je dit boek noemt, ik stond er afgelopen week mee in mijn handen, maar het leek me een beetje taai ofzo. Toch maar eens proberen dus.
Maheiden
01-02-2026 om 16:56
Ik lees nu Huizenruil van Stefan Ahnhem. Weer een goede thriller. Leest lekker weg. Ik heb wel beet de laatste boeken 😀