Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

lezen ligt even stil hier. heb geloof ik 3 boeken onder handen, maar ben aan het puzzelen nu (en die boeken zijn niet van het soort dat je wil weten hoe het afloopt) 
Verder had ik een boek gereserveerd, en opgehaald, blijkt het Engels te zijn. Heb nog niet gekeken of de Nederlandse versie ook aanwezig is, of dat ik toch maar Engels ga proberen

MissHolmes schreef op 29-01-2026 om 14:49:

[..]

Ben inmiddels bijna op de helft met 'Daar waar de rivierkreeften zingen'; ik vind hem fantastisch. Leest echt als een trein!

Zo bijzonder hoe wisselend de ervaringen met dit boek zijn. Nu wil ik het toch weer proberen...

Ik lees nu slaap zacht van B.A. Paris. Aanrader! 

kerst schreef op 26-01-2026 om 15:27:

De Camino door Anya Niewierra
Spannend en leest wel redelijk vlot weg.

Ja, dat zit heel leuk in elkaar, vond ik. 

eindelijk eens begonnen aan To Kill a Mockingbird. Terecht een klassieker. Goed boek met goede levenslessen

eindelijk het laatste deel van het koffiehuis : de geheimen van Sophie- Marie Lacrosse 
zit er weer heerlijk in en nog meer historische personages maken hun opwachting o.a Freud en de schilder Klimt 

Hoi daar, graag sluit ik me bij jullie aan! 
Nieuw op het forum, maar een echte leesfan. 
Meestal bezig met 2 boeken, een naast mijn bed, een via Storytell, waar ik liever lees dan luister, maar ben fan van de app omdat ik zo altijd een boek bij me heb. 
Vaak ook een op werkgebied, die ligt naast mij  computer voor af en toe een half uurtje. 
Net uit: Als de wolven huilen, van Kristin Hannah. Voor mij te zoetsappig en te voorspelbaar. 
In bezig: De Tatoeëerder van Auschwitch, mooi en indrukwekkend tot nu toe. 
En: De waarheid over seks, plezier en gelijkheid op planeet Aarde, van Ellen Laan en Rik van Lunsen. Leerzaam, ontzettend veel goede informatief, leuke weetjes, en bovendien wat mij betreft erg grappig op zijn tijd. 

Narcis schreef op 30-01-2026 om 11:10:

Hoi daar, graag sluit ik me bij jullie aan!
Nieuw op het forum, maar een echte leesfan.
Meestal bezig met 2 boeken, een naast mijn bed, een via Storytell, waar ik liever lees dan luister, maar ben fan van de app omdat ik zo altijd een boek bij me heb.
Vaak ook een op werkgebied, die ligt naast mij computer voor af en toe een half uurtje.
Net uit: Als de wolven huilen, van Kristin Hannah. Voor mij te zoetsappig en te voorspelbaar.
In bezig: De Tatoeëerder van Auschwitch, mooi en indrukwekkend tot nu toe.
En: De waarheid over seks, plezier en gelijkheid op planeet Aarde, van Ellen Laan en Rik van Lunsen. Leerzaam, ontzettend veel goede informatief, leuke weetjes, en bovendien wat mij betreft erg grappig op zijn tijd.

Welkom! Helemaal met je eens over de app, dat vind ik ook erg fijn aan kobo plus

Welkom Narcis!

Ik ben naast het lezen van Danielle Steel ook begonnen in het laatste boek van Silvia Witteman. En ik heb me gisteravond tot gelachen….Vond man wat minder want hij moest vroeg op.

Ted68 schreef op 30-01-2026 om 15:38:

Ik ben naast het lezen van Danielle Steel ook begonnen in het laatste boek van Silvia Witteman. En ik heb me gisteravond tot gelachen….Vond man wat minder want hij moest vroeg op.

Welk boek van Sylvia Witteman lees je? Is dat die selectie van Mensje van Keulen?
Staan er ook nieuwe columns in of zijn het alleen eerder verschenen columns? Ik vind haar zo leuk!!

Hoi Narcis, ben benieuwd naar je tips 😁. Welkom!

Die van Mensen van keulen…. Het is een verzameling van oud en nieuw…

Ik kon me de laatste tijd niet concentreren op lezen. Nu op vakantie en ben in een Suzanne Vermeer begonnen. Geen idee hoe het heet maar doet er ook niet toe ik lees weer wat.

Ted68 schreef op 30-01-2026 om 16:18:

Die van Mensen van keulen…. Het is een verzameling van oud en nieuw…

Leuk, gaat meteen op m’n lijstje!

Dolfje schreef op 30-01-2026 om 16:24:

Ik kon me de laatste tijd niet concentreren op lezen. Nu op vakantie en ben in een Suzanne Vermeer begonnen. Geen idee hoe het heet maar doet er ook niet toe ik lees weer wat.

Dus je bent toch gegaan 👍🏻

Fijne vakantie, hopelijk kun je wat rust pakken (en lekker lezen 😁).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.