Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik heb de afrekening van Ingrid Oonincx gelezen. Over een schietpartij op een school en de gevolgen daarvan. Had ik snel uit, was goed.
Nu lees ik countdownkiller van Sam Holland. Ook goed leesbaar. 

Cala schreef op 21-12-2025 om 17:38:

Ik ben begonnen in Empire of the Damned van Jay Kristoff, deel 2 van een trilogie. Ik heb deel 3 ook in huis en heb de boeken bewust bewaard voor de kerstvakantie, zodat ik de tijd heb om ze in een keer achter elkaar te lezen, want ze zijn 700 en 800 bladzijdes. Ik wilde eigenlijk vorig jaar al in deel 2 beginnen, maar ik had geen zin om dan weer een jaar te moeten wachten op het laatste deel. En dan weer moeite hebben om in het verhaal te komen, omdat ik de vorige delen te lang geleden heb gelezen en me niet meer precies herinner wat er in de vorige delen is gebeurd.

Ja dit is heel herkenbaar. Dat houdt me dan nu ook tegen om in een volgend deel te beginnen. Ik hik momenteel aan tegen het derde deel van de Koninkrijk der Bruggen 

ik heb echt werkelijk waar geen idee meer van deel 1 en 2 

Maheiden schreef op 26-11-2025 om 14:03:

[..]

Ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik ben er in gestopt.

Heb dit boek nu voor tweede keer van de bibliotheek. Wel boeiend verhaal. Denk dat ik hem nu wel uit kan lezen.

Ik lees nu Zoals kerst bedoeld is van Vanessa Thuyns. Leest heerlijk weg. Lees eigenlijk nooit kerstverhalen/boeken, maar deze zat bij bookchoice en mijn voornemen is om wat vaker andersoortige boeken te lezen dan ik normaal zou doen. Deze bevalt goed!

Voor ik ga slapen, van S.J Watson gelezen. Over een vrouw met geheugenverlies. Heel goed boek. Spannend

Wat niemand weet van Carla kovach, weer leuk!

Ik lees nu De Bandagist van Marente de moor. En ik luister Atmosphere van Taylor Jenkins Reed

Ik ga vanavond beginnen in De crash van Freida McFadden.

Miss_Moneypenny schreef op 25-12-2025 om 12:37:

Ik lees nu Zoals kerst bedoeld is van Vanessa Thuyns. Leest heerlijk weg. Lees eigenlijk nooit kerstverhalen/boeken, maar deze zat bij bookchoice en mijn voornemen is om wat vaker andersoortige boeken te lezen dan ik normaal zou doen. Deze bevalt goed!

Deze ga ik morgen ook aan beginnen.

Dolfje schreef op 27-12-2025 om 18:37:

[..]

Deze ga ik morgen ook aan beginnen.

Veel leesplezier! Ik vind het een leuk boek.

Ik luister naar Yellowface van Rebecca F. Kuang. Erg vermakelijk wel

ik las vanmiddag/vanavond Bezonken rood van Jeroen Brouwers. Pfoe. Mooi, indrukwekkend en deprimerend.

Jeetjemina schreef op 27-12-2025 om 18:35:

Ik ga vanavond beginnen in De crash van Freida McFadden.

Is mooi! Best wel wat anders dan haar vorige boeken. 

Maheiden schreef op 24-12-2025 om 16:36:

Ik heb de afrekening van Ingrid Oonincx gelezen. Over een schietpartij op een school en de gevolgen daarvan. Had ik snel uit, was goed.
Nu lees ik countdownkiller van Sam Holland. Ook goed leesbaar.

De countdownkiller nog niet uit maar ondertuasen ook in een ander boek begonnen. Even iets anders dan de jacht naar een seriemoordenaar. Ik pak het later weer op. 

Nu lees ik dus junglekoorts bevangen Noortje Brink. Lekkere weglezer voor tussendoor. 

Ik heb deel 1 van Dungeon Crawler Carl gelezen van Matt Dinniman. Een combinatie van fantasy en science fiction. Ik vond deel 1 heel fijn weglezen. Spannend en grappig tegelijk. Wel alleen in het Engels te krijgen.

Mocht je na deel 1 ook verliefd zijn geworden op Princess Donut, dan heb je een pareltje ontdekt want er zijn al 7 delen uit (deel 8 verwacht april 2026). 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.