Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Rogue
19-12-2025 om 09:32
Schoondochter schreef op 19-12-2025 om 09:13:
[..]
Oh dat boek heeft mij (voor het eerst) doen besluiten dat ik te oud was voor young adult. Die les ben ik allang weer vergeten, dus ik stoot mijn teen heus nog wel vaker. Maar inderdaad, die hoofdpersoon en de rare, puberale gedachten en keuzes.
ik wist dus niet dat het een young adult boek was, hahaha.
kwam er later pas achter toen ik halverwege was
April2021
19-12-2025 om 09:47
Fiorah schreef op 17-12-2025 om 17:59:
Zo ben ik echt nog stééds bezig in de Bijensteek. Oef.
Daar liep ik ook een beetje in vast maar op een gegeven moment zat ik er helemaal in en mijn uiteindelijke mening was positief!
kapow
19-12-2025 om 14:23
Cala schreef op 17-12-2025 om 17:42:
Heeft iemand toevallig al Brigands & Breadknives van Travis Bladeren gelezen (deel drie van de Legends & Lattes serie)? Ik ben benieuwd of het nog leuk is of dat het teveel van hetzelfde is geworden
Was deel 2 leuk? Ik heb die ooit wel gedownload maar niet meer opgepakt.
Wel genoten van cozy vibe van deel 1.
Fiorah
19-12-2025 om 15:31
April2021 schreef op 19-12-2025 om 09:47:
[..]
Daar liep ik ook een beetje in vast maar op een gegeven moment zat ik er helemaal in en mijn uiteindelijke mening was positief!
Dat hoor ik dus vaker. Ik ben er voor de derde keer in bezig, al twee keer vastgelopen, en nu gaat het echt gebeuren. Maar pfoe.
Dolfje
20-12-2025 om 12:35
Jenny Colgan is uit en ik heb 2 kerstboeken op de ereader gezet,
1 van bookchoice van Vanessa Thuyns en 1 van ,ik geloof, Holly Martin over het dorpje Happines van de Online bieb. Ereader ligt te laden in de andere kamer dus ik weet de precieze titels even niet.
Loulou39
21-12-2025 om 14:56
Vandaag onderweg even een kort boek gelezen “De minnares van mijn man” van Serena Sinclair. Wat een slecht boek!
Vanavond weer lekker verder met de laatste pagina’s van “De huurder” van Freida mcFadden, ik ben heel benieuwd hoe het afloopt.
Tover-Feetje
21-12-2025 om 15:06
Loulou39 schreef op 21-12-2025 om 14:56:
Vandaag onderweg even een kort boek gelezen “De minnares van mijn man” van Serena Sinclair. Wat een slecht boek!
Vanavond weer lekker verder met de laatste pagina’s van “De huurder” van Freida mcFadden, ik ben heel benieuwd hoe het afloopt.
Had je op mijn lijstje gekeken @Loulou?
Ik heb pas geleden ook een kort boek van jouw lijstje opgezocht 
"Huis te koop" het was wel heel kort, ik liep niet over van enthousiasme.
Maar de minnares van mijn man is inderdaad totale tijdsverspilling
Loulou39
21-12-2025 om 17:30
Tover-Feetje schreef op 21-12-2025 om 15:06:
[..]
Had je op mijn lijstje gekeken @Loulou?
Ik heb pas geleden ook een kort boek van jouw lijstje opgezocht
"Huis te koop" het was wel heel kort, ik liep niet over van enthousiasme.
Maar de minnares van mijn man is inderdaad totale tijdsverspilling![]()
Ja klopt, hahaha 😂.
Jij hebt altijd goeie thrillers op je lijst, dus ik wilde inspiratie opdoen.
Ik heb ook nog een paar andere boeken van je lijst gedownload, en die lijken me wel top 👍🏻, dus lekker de kerstvakantie in..
“Huis te koop” vond ik ook matig inderdaad.
Cala
21-12-2025 om 17:38
Ik ben begonnen in Empire of the Damned van Jay Kristoff, deel 2 van een trilogie. Ik heb deel 3 ook in huis en heb de boeken bewust bewaard voor de kerstvakantie, zodat ik de tijd heb om ze in een keer achter elkaar te lezen, want ze zijn 700 en 800 bladzijdes. Ik wilde eigenlijk vorig jaar al in deel 2 beginnen, maar ik had geen zin om dan weer een jaar te moeten wachten op het laatste deel. En dan weer moeite hebben om in het verhaal te komen, omdat ik de vorige delen te lang geleden heb gelezen en me niet meer precies herinner wat er in de vorige delen is gebeurd.
nlies
21-12-2025 om 18:15
ja daar baal ik ook altijd van series die pas begonnen zijn, en ik dus niet verder kan. Ik Ontdek liever een oudere serie die al zo ongeveer, liever helemaal af is. Series zoals detectives met dezelfde hoofdpersoon is niet zo'n probleem, maar iets met echt n einde...
Jeetjemina
21-12-2025 om 21:10
Zij was Clara van Sietske Scholten.
Pas net begonnen, maar dit kan niet anders dan een goed boek zijn. Over de andere boeken die ik van haar gelezen heb, was ik ook enthousiast.
Schoondochter
21-12-2025 om 21:12
Cala schreef op 21-12-2025 om 17:38:
Ik ben begonnen in Empire of the Damned van Jay Kristoff, deel 2 van een trilogie. Ik heb deel 3 ook in huis en heb de boeken bewust bewaard voor de kerstvakantie, zodat ik de tijd heb om ze in een keer achter elkaar te lezen, want ze zijn 700 en 800 bladzijdes. Ik wilde eigenlijk vorig jaar al in deel 2 beginnen, maar ik had geen zin om dan weer een jaar te moeten wachten op het laatste deel. En dan weer moeite hebben om in het verhaal te komen, omdat ik de vorige delen te lang geleden heb gelezen en me niet meer precies herinner wat er in de vorige delen is gebeurd.
Oh ik had naar aanleiding van een bericht van jou hier deel 1 gelezen en daar erg van genoten. Deel 2 heb ik recent gelezen. De komende periode komt het er niet van, maar leuk te weten dat deel 3 er ook is!
Beterlaat2021!
21-12-2025 om 23:08
Ik heb in een verre bibliotheek een boek gevonden over de dierenartsen van de Iditarod: "Four thousand paws".
![]()
Cala
21-12-2025 om 23:16
Schoondochter schreef op 21-12-2025 om 21:12:
[..]
Oh ik had naar aanleiding van een bericht van jou hier deel 1 gelezen en daar erg van genoten. Deel 2 heb ik recent gelezen. De komende periode komt het er niet van, maar leuk te weten dat deel 3 er ook is!
Ja, die is vorige maand uitgekomen!
nlies schreef op 21-12-2025 om 18:15:
ja daar baal ik ook altijd van series die pas begonnen zijn, en ik dus niet verder kan. Ik Ontdek liever een oudere serie die al zo ongeveer, liever helemaal af is. Series zoals detectives met dezelfde hoofdpersoon is niet zo'n probleem, maar iets met echt n einde...
Ik heb nu een paar vrij nieuwe fantasy reeksen op het oog, waarbij ik idd nog een paar jaar ga wachten totdat alle delen uit zijn voordat ik er in ga beginnen, zodat ik het hele verhaal in een keer kan lezen. Bij detective series is dat 'probleem' er gelukkig inderdaad niet, omdat elk boek toch altijd een afgeronde zaak is.
kapow schreef op 19-12-2025 om 14:23:
[..]
Was deel 2 leuk? Ik heb die ooit wel gedownload maar niet meer opgepakt.
Wel genoten van cozy vibe van deel 1.
Deel 2 (Bookshops & Bonedust) vond ik best aardig, maar wel beduidend minder leuk dan 1. Rond deel 1 was wel echt een hype en ik vraag me af of er daarom een deel 2 (en nu 3) is gekomen.
Vandaar dat ik twijfel om deel 3 op mijn lijst te zetten, want als die minder leuk is dan 2 dan begin ik er niet aan
Boekenuil
24-12-2025 om 14:10
Ik lees Korstmos van Rinske Bouwman. Haar vorige boek (Een soort eelt) vond ik heel goed. En dit boek bevalt tot nu toe ook goed!
Voor deze kerstvakantie heb ik een fijne stapel boeken liggen om te lezen, veel zin in.