Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

MildredRatched schreef op 13-12-2025 om 09:09:

[..]

aan die serie wil ik ook nog beginnen! Heb je ze allemaal gelezen?

Ja ik heb ze allemaal gelezen. Leuke serie. 

Jeetjemina schreef op 06-12-2025 om 18:26:

[..]

Nu ga ik beginnen in Haar huishoudster van Samantha Hayes.

Dit boek vandaag uitgelezen, aanrader wat mij betreft! Beetje in de stijl van Freida McFadden. 

Ik heb de crash van Freida McFadden gelezen en ben nu begonnen in huisgenoten van Marit Vanstrom. Boek nummer 97 van dit jaar. Ik ga het record van vorig jaar (113) niet verbreken.

Jeetjemina schreef op 13-12-2025 om 14:05:

[..]

Dit boek vandaag uitgelezen, aanrader wat mij betreft! Beetje in de stijl van Freida McFadden.

Bedankt voor de tip, ik ben benieuwd.
Ga er vanavond in beginnen!

Josie Quin 10, Je laatste adem. 

Ik lees nu The Mysterious Case of the Alperton Angels van Janice Hallett. Het verhaal wordt  verteld in e-mails, uitgetypte interviews en whatsapp berichten. Er is geen 'normale' tekst. Dat leest heel vermoeiend, maar ik zit nu wel zover in het verhaal dat ik graag wil weten hoe het afloopt... 

Heeft iemand toevallig al Brigands & Breadknives van Travis Bladeren gelezen (deel drie van de Legends & Lattes serie)? Ik ben benieuwd of het nog leuk is of dat het teveel van hetzelfde is geworden

Nee ik wil hem luisteren omdat ik Travis Baldree zo fijn vind om naar te luisteren. Maar ik luister eerst nog the Enchanted Greenhouse en die is best ok, maar niet echt verslavend.

Zo ben ik echt nog stééds bezig in de Bijensteek. Oef.

ik lees nu zoals het altijd is geweest van Claire Lombardo. Het kwam wat traag op gang maar zit er nu in. Het is een beetje een familieverhaal.

Heeft iemand toevallig fourth wing van Rebecca Yarros gelezen ? Toch best een hype die serie geloof ik  en heeft erg goede reviews. Dus wil er na de jaarwisseling in beginnen.

Mick87 schreef op 17-12-2025 om 19:59:

Heeft iemand toevallig fourth wing van Rebecca Yarros gelezen ? Toch best een hype die serie geloof ik en heeft erg goede reviews. Dus wil er na de jaarwisseling in beginnen.

Ik vond boek 1 heel leuk, maar boek 2 een stuk stommer. Ik wilde boek drie nog wel lezen, maar toen werden het opeens vijf delen ipv 3. Volgens mij was dat alleen maar zo omdat het onverwacht een hype was. Ik kan me niet voorstellen dat dat nog een goed verhaal gaat opleveren, want of ze gaat boek drie nu over drie delen smeren of ze moet nu ineens nog allemaal wilde vervolg verhalen gaan bedenken en ik denk eigenlijk niet dat ze dat kan. 
(Boek 4 en 5 moeten nog uitkomen). 

Vaak zie je dat er in vervolg boeken een grotere vijand bevochten moet worden dan in de vorige delen. Dus dan gaat het van bv een lokale vijand, naar een vijand in de regio, naar de koning die eigenlijk evil is en vervolgens de opperkeizer etc. En hoe groter het probleem wordt, hoe politieker het spel gespeeld moet worden en dat vind ik zelf niet zo interessant en dan haak ik af in een boekenreeks. Want eigenlijk is het verhaal steeds hetzelfde, alleen is het gevaar zogenaamd groter. Ik heb liever een boekenreeks die van te voren goed uitgedacht is door de auteur en waar het verhaal echt doorloopt en ook gewoon stopt als het verhaal vertelt is ipv het uit te melken 

Cala schreef op 17-12-2025 om 20:21:

[..]

Ik vond boek 1 heel leuk, maar boek 2 een stuk stommer. Ik wilde boek drie nog wel lezen, maar toen werden het opeens vijf delen ipv 3. Volgens mij was dat alleen maar zo omdat het onverwacht een hype was. Ik kan me niet voorstellen dat dat nog een goed verhaal gaat opleveren, want of ze gaat boek drie nu over drie delen smeren of ze moet nu ineens nog allemaal wilde vervolg verhalen gaan bedenken en ik denk eigenlijk niet dat ze dat kan.
(Boek 4 en 5 moeten nog uitkomen).

Vaak zie je dat er in vervolg boeken een grotere vijand bevochten moet worden dan in de vorige delen. Dus dan gaat het van bv een lokale vijand, naar een vijand in de regio, naar de koning die eigenlijk evil is en vervolgens de opperkeizer etc. En hoe groter het probleem wordt, hoe politieker het spel gespeeld moet worden en dat vind ik zelf niet zo interessant en dan haak ik af in een boekenreeks. Want eigenlijk is het verhaal steeds hetzelfde, alleen is het gevaar zogenaamd groter. Ik heb liever een boekenreeks die van te voren goed uitgedacht is door de auteur en waar het verhaal echt doorloopt en ook gewoon stopt als het verhaal vertelt is ipv het uit te melken

Ik sluit mij echt volledig aan bij deze hele review. Het ‘echte’ verhaal zit in boek 1, dat vond ik echt heel leuk en creatief

“Midden in de nacht” van Riley Sager. Vooralsnog vind ik het wat saai, maar er staan goede recensies op Hebban, dus ik hou nog even vol.

Zag afgelopen week op de bieb een tafel met boeken en een bordje erbij: Lees eens een dik boek (of zoiets) Heb er dus een meegenomen, 745 blz.
Machten der duisternis van Anthony Burgess

Een 81-jarige homoseksuele Britse schrijver blikt terug op zijn turbulente leven waarbij hij vooral stilstaat bij de grote gebeurtenissen van de 20e eeuw

Benieuwd hoe ver ik kom

ik ben bezig in mijn eerste young adult fantasy boek : Het zwarte hart - Stephanie Garber.

het wordt allemaal heel levendig beschreven, alleen het hoofdpersonage irriteert me tot op het bot 

Rogue schreef op 19-12-2025 om 09:09:

ik ben bezig in mijn eerste young adult fantasy boek : Het zwarte hart - Stephanie Garber.

het wordt allemaal heel levendig beschreven, alleen het hoofdpersonage irriteert me tot op het bot

Oh dat boek heeft mij (voor het eerst) doen besluiten dat ik te oud was voor young adult. Die les ben ik allang weer vergeten, dus ik stoot mijn teen heus nog wel vaker. Maar inderdaad, die hoofdpersoon en de rare, puberale gedachten en keuzes.

Loulou39 schreef op 18-12-2025 om 22:13:

“Midden in de nacht” van Riley Sager. Vooralsnog vind ik het wat saai, maar er staan goede recensies op Hebban, dus ik hou nog even vol.

Ik ben vannacht toch maar in “De huurder” van Freida mc Fadden begonnen. Dat leest heel lekker door.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.