Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Maheiden
30-11-2025 om 13:39
59 minuten achter elkaar uitgelezen. Er zat nogeen paar verrassende wendingen in. Echt een aanrader!
Nu begonnen in de dondermaker van Tina. M. Martin. Haar eerste boek, het appelmeisje, vond ik goed. Deze leest nu al ook lekker door.
Dolfje
30-11-2025 om 13:45
Ik zit in het 5e en laatste deel van de Huisgenoten serie van Emma Zomer ( dat zijn 5 schrijfsters)
Loulou39
30-11-2025 om 13:49
Ik ben gisteravond in Haar stille gebed van Lisa Regan begonnen. Ik vond Lieve kleine meid weer zo spannend, dat ik het volgende boek ook maar meteen heb gekocht…
Cala
30-11-2025 om 22:44
Ik heb er heel lang over gedaan, maar My Friends van Fredrik Backman heb ik eindelijk uit. Het is geen slecht verhaal, best mooi eigenlijk, maar misschien iets te lang. Was ook heel anders dan een eerder boek wat ik van hem gelezen had. Dat was iets speelser met meer humor.
Think Twice van Harlan Coben is ook uit. Las heerlijk weg en was precies wat ik van het boek verwacht had.
En ga nu beginnen in Belladonna van Adalyn Grace. Staat al heel lang op m'n ereader, maar had er nooit zin in. Ik heb mezelf voorgenomen om minstens de helft van de boeken op mijn e-reader te lezen (of er af te gooien), voordat ik er nieuwe boeken op mag zetten.
Lali
01-12-2025 om 21:37
Ik ben erg lekker aan het lezen in de Briar Club van Kate Quinn. Zij heeft ook de Vrouwen van Bletchly Park gelezen. Heerlijk boek over 5 vrouwen die in hetzelfde pension wonen. Staat in Kobo Plus.
nlies
01-12-2025 om 23:53
De nieuwste Osman, Het onmogelijke fortuin, van de moordclub was weer echt leuk
Jeetjemina
06-12-2025 om 18:26
Jeetjemina schreef op 23-11-2025 om 09:23:
Ik ga vandaag beginnen in De huisarts van Inge Spaan.
Inmiddels heb ik deze uit, prettig leesbaar boek, aan het eind toch nog wat verrassend.
Nu ga ik beginnen in Haar huishoudster van Samantha Hayes.
Mick87
07-12-2025 om 20:18
Dit weekend twee boeken uitgelezen:
Mijn naam is Edino van Edino van Dorsten. Eén van de Ruinerwold kinderen.
Lucht van John Boyne, vierde deel in de elementencyclus.
Nu ga ik beginnen in De Brievenbezorgster van Puglia. van Francesca Giannone
April2021
07-12-2025 om 20:55
Mick87 schreef op 07-12-2025 om 20:18:
Dit weekend twee boeken uitgelezen:
Mijn naam is Edino van Edino van Dorsten. Eén van de Ruinerwold kinderen.
Wat is je mening over dit boek? Goed geschreven?
Mick87
07-12-2025 om 20:58
April2021 schreef op 07-12-2025 om 20:55:
[..]
Wat is je mening over dit boek? Goed geschreven?
Ja wel knap geschreven. Erg pakkend. Schrijftalent hebben de heren van Dorsten wel. Had alleen wel meer willen lezen over zijn tijd nadat hij uit De boerderij erg is gegaan.
Cala
08-12-2025 om 09:58
Belladonna is uit. Het was heel anders dan ik verwacht had, maar denk dat ik deel twee wel ga lezen.
The final vow van M.W. Craven is uit. Was oke.
Ik ben nu begonnen in We Have Always Lived in the Castle van Shirley Jackson.
En in bed lees ik Murder Your Employer van
Rupert Holmes en dat werkt heel goed, want val steeds binnen een paar bladzijdes in slaap 
Loulou39
08-12-2025 om 10:20
Ik lees nu Adem van Saskia Noort, ben op pagina 50 maar merk dat ik er geen zin in heb, het boek lijkt vooralsnog ook inhoudelijk veel op haar andere boeken: ik vraag me steeds af of ik het niet al gelezen heb,
Vind haar schrijfstijl overigens altijd wel heel goed, maar ik weet niet of ik dit boek uit ga lezen. Misschien bewaren voor een andere keer, andere stemming.
Tover-Feetje
08-12-2025 om 16:10
Ik ben nu bezig in De trouwe echtgenote van Gemma Rogers.
Tot nu toe leest het vlot en zit er spanning in.
Hopelijk blijft dit zo aangezien deze schrijfster meer boeken heeft geschreven die ik dan aan mijn lijstje toe kan voegen 
Boekenuil
09-12-2025 om 22:35
Ik heb net het boek ‘Als alles gedoofd is’ uit van Marie Vareille. En ik vond het zo goed dat ik meteen haar andere boek ben gaan lezen: De Onttoverden