Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Gggrrr... laatste bladzijde en dan Lees de volgende delen... die volgend jaar uitkomen.
gaat om Terugkeer van Michael Berg, duurde even voor ik er in was, en nu wil ik weten wat er veder gebeurt

eindeloos dichtbij van Jenny Colgan. leest erg lekker weg, net als al haar boeken

Na twee lichtere*  boeken ga ik nu weer eens een Robert Bryndza lezen, "Koud Bloed". 

*   "Altijd ergens anders "   -  van Derk Bolt
*   "Wie heeft er wel een boek bij zich?"  -  van Johan Goossens

Gisteren De stad der wolken Van Flora Pennartz gelezen Was deel 1, leest lekker weg, dus vanavond  deel 2 maar op de reader zetten

Ik luister op podimo Het huis voor ongewenste meisjes van Joanna Goodman. het begon wat soap achtig. Maar zit er nu toch erg in. Interessante historische roman die zich afspeelt in de jaren 40 50 en 60 in Canada. De moeite waard!

Fysiek lees ik: waar het woud de sterren raakt  van Glendy Vanderah. een boek wat makkelijk wegleest. Benieuwd waar het heen gaat. Dus wel boeiend.

En verder wacht ik met smacht op De gemerkte man van Robert Galbraith (jk Rowling) deel 8 alweer in de Cormoran Strike detectivereeks. 4 november komt hij uit. Heb 'm alvast besteld. Kan niet wachten!

Ik vergeet steeds aan de Galbraith/cormoran strike reeks te beginnen. Ben soms het overzicht kwijt op m’n ereader en de komende weken ben ik nog wel zoet met de Brandon Sanderson Mistborn serie.

Afgewisseld met de Connie Woolwine thrillers van Helen Fields.

kapow schreef op 17-10-2025 om 18:05:

Ik vergeet steeds aan de Galbraith/cormoran strike reeks te beginnen. Ben soms het overzicht kwijt op m’n ereader en de komende weken ben ik nog wel zoet met de Brandon Sanderson Mistborn serie.

Afgewisseld met de Connie Woolwine thrillers van Helen Fields.

Hoe is die thrillerserie van Helen Fields ? Dat is toch de schrijfster van Bridget Jones ook?

Mick87 schreef op 17-10-2025 om 18:18:

[..]

Hoe is die thrillerserie van Helen Fields ? Dat is toch de schrijfster van Bridget Jones ook?

Bridget Jones is Helen Fielding.

Ik vind Helen Fields wel spannend en lekker leesbaar.

Mick87 schreef op 17-10-2025 om 18:18:

[..]

Ik ben pas op 30% van De Schaduwman en tot nu toe vind ik het erg spannend. 

Deel 2 van de stad der wolken is er ook nog niet, moet ik weer wat anders verzinnen

Het is dus Getuige van Lars Keppler geworden.
Dilemma: blijf ik nu doorlezen, of ga ik naar bed? 

lezen gaat op dit moment wat minder, heb last van duizeligheid.
Ik ben nog bezig in De laatste gelofte en heb deel 7 en 8 uit de Josie Quin serie hier ook al liggen maar t gaat wat moeizaam.

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een goede serie: Eva García Sáenz de Urturi

Te starten met De stilte van de witte stad. 

De escape room van Megan Goldin is zo goed bevallen dat ik gisteren in haar volgende boek
Nachtduik
ben begonnen.

Mick87 schreef op 17-10-2025 om 17:48:

En verder wacht ik met smacht op De gemerkte man van Robert Galbraith (jk Rowling) deel 8 alweer in de Cormoran Strike detectivereeks. 4 november komt hij uit. Heb 'm alvast besteld. Kan niet wachten!

Jaaaa, ik kan ook niet wachten! 

Momenteel lees ik Sea Wife van Amity Gaige en 's avonds in bed lees ik A Totally Killer Wedding van D.A. Wilkerson.

Cala schreef op 18-10-2025 om 19:21:

[..]

Jaaaa, ik kan ook niet wachten!

Momenteel lees ik Sea Wife van Amity Gaige en 's avonds in bed lees ik A Totally Killer Wedding van D.A. Wilkerson.

Jij hebt toch ook de Legendborn cycle gelezen?Wist jij dat er een 3e deel uit is? Ik hoorde dat vandaag toevallig. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.