Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Lollypopje
09-09-2025 om 11:01
bezig in Bezetem Stad van Stephen King.
Ik ben echt zijn boeken aan het ontdekken de laatste maanden en dat is genieten. Voor mij zijn ze ook heel fijn, omdat ik zo 10 uur per dag luister, en hier doe ik een paar dagen over een boek 😜
Daarnaast vind ik het prettig dat onze dat ze zo langzaam zijn opgezet, heb nooit heel beklemmend wordt, waardoor mijn hartslag niet omhoog gaat tijdens het luisteren. Ik hou namelijk heel erg van horror, maar te spannende boeken kan ik door mijn ziekte niet meer aan. Dus zijn Boeken zijn echt ideaal 😁
Boekenuil
10-09-2025 om 19:49
Nikki1973 schreef op 09-09-2025 om 09:23:
als het goed is krijg ik vandaag de nieuwe Dan Brown binnen, daar heb ik wel zin in.
Dat boek heb ik mezelf cadeau gedaan vandaag. Veel leesplezier!
Verder ben ik nog bezig in het nieuwe boek van Charles den Tex: De vergeten spion. Bevalt goed!
Maheiden
10-09-2025 om 20:21
Bellebelle schreef op 07-09-2025 om 19:29:
[..]
Ik vond het een boek dat goed doorlas en uiteindelijk kreeg het ook een verrassende wending.
Brandoffer uit! De wending was wel typisch voor series geschreven vanuit een rechercheur. Tilly ben ik gaan waarderen. Leuke serie, zal nog wel eens een deel lezen maar niet meteen. Ik lees liever thrillers vanuit het perspectief van het slachtoffer dan zulke politiethrillers. Veel technische gesprekken, vind ik toch minder interessant. En toch ook liever een vrouw in de hoofdrol. Mannen zijn vaak van die mopperige, wat verbitterde personen. Ik dacht ook dat Poe veel ouder was eerst.....🙈
joky
11-09-2025 om 12:44
Iemand tipte hier het boek Identiteit van Nora Roberts. Fijn boek om te lezen. Niet nagelbijtend spannend.maar gewoon heel fijn boek.
Beterlaat2021!
11-09-2025 om 13:55
Ik lees nu het voor mij tweede boek van Graeme Simsion, genaamd Het Rosie Project.
Samenvatting :
De autistische Don Tillman is superintelligent, kan geweldig koken
en is op zoek naar een vrouw. Door zijn sociale onhandigheid is hij
echter nooit verder gekomen dan een eerste date. Met behulp van een
zestien pagina's tellende vragenlijst hoopt hij zijn perfecte partner te
vinden. Dan komt Rosie Jarman in zijn leven: verre van perfect, maar
wel intelligent en mooi. En ze is ook op zoek naar haar biologische
vader - een zoektocht waar Don haar misschien bij zou kunnen helpen.
(Bol.com).
Bijzonder prettig leesbaar boek.
nlies
11-09-2025 om 14:20
Lees nog steeds Twee gezichten, van Steve Cavanagh. Vind het allemaal nogal traag doorgaan, Heb deze week bij de bieb De man van rook, van J.M. Miro meegenomen, en kreeg bericht dat De laatste gelofte van Craven klaarligt. Dus weet nog niet of ik me genoeg kan beheersen en eerst die 2 gezichten nog uitlees, of die maar even laat liggen
kapow
12-09-2025 om 14:54
joky schreef op 11-09-2025 om 12:44:
Iemand tipte hier het boek Identiteit van Nora Roberts. Fijn boek om te lezen. Niet nagelbijtend spannend.maar gewoon heel fijn boek.
Ik heb deze vorige maand gelezen. En sluit me helemaal aan bij je omschrijving.
nlies schreef op 11-09-2025 om 14:20:
Lees nog steeds Twee gezichten, van Steve Cavanagh. Vind het allemaal nogal traag doorgaan, Heb deze week bij de bieb De man van rook, van J.M. Miro meegenomen, en kreeg bericht dat De laatste gelofte van Craven klaarligt. Dus weet nog niet of ik me genoeg kan beheersen en eerst die 2 gezichten nog uitlees, of die maar even laat liggen
Ik heb Twee gezichten nog niet gekocht, maar dat ga ik over een tijdje wel doen. Jammer dat hij traag is, hopelijk komt er nog vaart in. We hebben er lang genoeg op gewacht.
Ondertussen ben ik bezig in The Secret Society of Irregular Witches van Sangu Mandanna. Een cozy fantasy, waarin amper wat gebeurt. Precies wat ik nodig heb op dit moment.
Schoondochter
12-09-2025 om 21:18
kapow schreef op 12-09-2025 om 14:54:
[..]
[..]
Ik heb Twee gezichten nog niet gekocht, maar dat ga ik over een tijdje wel doen. Jammer dat hij traag is, hopelijk komt er nog vaart in. We hebben er lang genoeg op gewacht.
Ondertussen ben ik bezig in The Secret Society of Irregular Witches van Sangu Mandanna. Een cozy fantasy, waarin amper wat gebeurt. Precies wat ik nodig heb op dit moment.![]()
Oh heerlijk boek van Sangu Mandanna. Ze heeft recent nog een vergelijkbaar boek uitgebracht, ook een aanrader!
Maheiden
13-09-2025 om 08:31
Maheiden schreef op 12-09-2025 om 19:45:
Ik lees nu Duinhuisje van Linda van Rijn.
Lekker tussendoortje.
Erg matig. Vanaf het begin duidelijk hoe het zat en ook geen verrassende dingen tussendoor. Snel uitgelezen.
nlies
13-09-2025 om 15:37
kapow schreef op 12-09-2025 om 14:54:
[..]
[..]
Ondertussen ben ik bezig in The Secret Society of Irregular Witches van Sangu Mandanna. Een cozy fantasy, waarin amper wat gebeurt. Precies wat ik nodig heb op dit moment.![]()
ben toch maar gestopt met die 2 gezichten. En aan de laatste gelofte begonnen
Maheiden
13-09-2025 om 16:30
Begonnen in Honderd dagen van Emelie Schep. Pakt meteen dus dat is een goed teken.
Yumi
14-09-2025 om 12:07
Ik las een leuk en romantisch verhaal over een minibieb door een gastschrijver. Wist niet goed waar ik het artikel moest plaatsen en dacht aan dit topic.
Ik zet het boek, inclusief briefje dat duidelijk niet voor mij is bedoeld, zo discreet mogelijk terug | Mijndg | De Gelderlander.nl