Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Cala schreef op 06-09-2025 om 21:33:

Ik ben begonnen in Secrets in the Cottage van Nicole Gardner. Het is volgens mij geen hoogdraver, maar leest tot nu toe wel prima weg.

Ik zat tot the Puppet show ook een beetje te klooien. Ben in veel verschillende boeken begonnen (o.a. Salt to the Sea van Ruta Sepetys, Reis door de Grote Leegte van Bart de Haas), maar kwam nergens lekker in. Volgens mij zijn het geen slechte boeken en ben van plan ze nog wel te gaan lezen, maar het lukte me niet om verder te lezen. Heb ook nog een paar boeken verwijderd van m'n kindle. Misschien is het ook gewoon dat het herfstig voelt en dan lees ik meestal thrillers en detectives geloof ik. Hebben jullie dat ook, dat je per seizoen een ander genre meer leest?

Ja herkenbaar. Luchtige zomerboeken op een zonnig eiland lees ik nu niet, ik heb ook meer zin in thrillers of juist iets wat zich ergens herfstig afspeeld

Ik heb Toen was ze weg van Lisa Jewell uit. Nu bedenken wat ik ga lezen. Ik heb verschillende opties liggen. 

joky schreef op 07-09-2025 om 00:39:

Na ja zeg .denkdat het inde lucht zit kan ook nergens de aanndacht bijhouden.zal wel aan destand van de maan liggen.

zit n beetje fouten te maken 🤣

Maheiden schreef op 07-09-2025 om 09:10:

Ik ben nu halverwege Brandoffer, deel 1 van de serie van Craven. Leest lekker weg maar om nou te zeggen: geweldig, uitmuntend etc. Er gebeurt nog weinig spannends. Ik ben terug gaan zoeken in dit topic of ik wel de goede serie of reacties van jullie had gelezen. Misschien toch te hoge verwachtingen gehad of komt het nog.

Ik vond het een boek dat goed doorlas en uiteindelijk kreeg het ook een verrassende wending.

Ik ben in de nieuwste Roning en Stilton bezig, van Cilla en Rolf Bjorlind. 
Ook heerlijke serie vind ik dat. 

Bellebelle schreef op 07-09-2025 om 19:29:

[..]

Ik vond het een boek dat goed doorlas en uiteindelijk kreeg het ook een verrassende wending.

Nou, ben benieuwd naar het eind dan. Ik laat het weten. Heb trouwens net als een aantal hier ook moeite mijn gedachte erbij te houden als ik lees de laatste dagen. 

Maheiden schreef op 07-09-2025 om 09:10:

Ik ben nu halverwege Brandoffer, deel 1 van de serie van Craven. Leest lekker weg maar om nou te zeggen: geweldig, uitmuntend etc. Er gebeurt nog weinig spannends. Ik ben terug gaan zoeken in dit topic of ik wel de goede serie of reacties van jullie had gelezen. Misschien toch te hoge verwachtingen gehad of komt het nog.

Het is niet uitmuntend, maar het leest voor mij wel lekker weg. Ik vond het een onderhoudend verhaal hebben en de personages kan ik goed hebben. Ben benieuwd of er in de volgende boeken nog meer karakterontwikkeling zit. Ik ga binnenkort zeker in het volgende deel beginnen. Tot nu toe ben ik erg blij met de tip voor deze reeks.

Qua serieuze detective reeksen tipt er voor mij niets aan de Cormoran Strike serie van Robert Galbraith (JK Rowling), die zijn zo goed doordacht, dat vind ik echt een genot om te lezen. En die 7 verhaallijnen/boeken zijn tot nu toe ook lekker divers. Soms heb je bij series het idee dat boeken toch veel op elkaar gaan lijken, en dat heb ik in deze reeks bv echt niet. Het enige nadeel aan deze boeken vind ik dat het soms even duurt voordat ik in het verhaal zit (omdat er vaak best wel wat relevante achtergrondinformatie gegeven moet worden en dat soms als brieven of krantenartikels wordt weergegeven en dat vind ik niet fijn lezen), maar dan heb je daarna ook wel een lekker dik, interessant verhaal.

Cala schreef op 07-09-2025 om 20:44:

[..]

Qua serieuze detective reeksen tipt er voor mij niets aan de Cormoran Strike serie van Robert Galbraith (JK Rowling), die zijn zo goed doordacht, dat vind ik echt een genot om te lezen. En die 7 verhaallijnen/boeken zijn tot nu toe ook lekker divers. Soms heb je bij series het idee dat boeken toch veel op elkaar gaan lijken, en dat heb ik in deze reeks bv echt niet. Het enige nadeel aan deze boeken vind ik dat het soms even duurt voordat ik in het verhaal zit (omdat er vaak best wel wat relevante achtergrondinformatie gegeven moet worden en dat soms als brieven of krantenartikels wordt weergegeven en dat vind ik niet fijn lezen), maar dan heb je daarna ook wel een lekker dik, interessant verhaal.

die zijn erg goed inderdaad.

Ik ben ook fan van de Harry Hole serie en de Sebastián Bergman serie.

Cala schreef op 07-09-2025 om 20:44:

[..]

Het is niet uitmuntend, maar het leest voor mij wel lekker weg. Ik vond het een onderhoudend verhaal hebben en de personages kan ik goed hebben. Ben benieuwd of er in de volgende boeken nog meer karakterontwikkeling zit. Ik ga binnenkort zeker in het volgende deel beginnen. Tot nu toe ben ik erg blij met de tip voor deze reeks.

Qua serieuze detective reeksen tipt er voor mij niets aan de Cormoran Strike serie van Robert Galbraith (JK Rowling), die zijn zo goed doordacht, dat vind ik echt een genot om te lezen. En die 7 verhaallijnen/boeken zijn tot nu toe ook lekker divers. Soms heb je bij series het idee dat boeken toch veel op elkaar gaan lijken, en dat heb ik in deze reeks bv echt niet. Het enige nadeel aan deze boeken vind ik dat het soms even duurt voordat ik in het verhaal zit (omdat er vaak best wel wat relevante achtergrondinformatie gegeven moet worden en dat soms als brieven of krantenartikels wordt weergegeven en dat vind ik niet fijn lezen), maar dan heb je daarna ook wel een lekker dik, interessant verhaal.

Niets tipt aan de galbraith serie inderdaad. Goede verhalen en uitgediept karakters. Bij de Washington Poe serie zit er wel weinig diepgang in de personages vind ik. Maar leest wel goed weg 

Nikki1973 schreef op 07-09-2025 om 20:48:

[..]

die zijn erg goed inderdaad.

Ik ben ook fan van de Harry Hole serie en de Sebastián Bergman serie.

Sebastian Bergman vind ik ook leuke boeken, Harry Hole ken ik nog niet, die ga ik eens opzoeken! 

Ik heb wat van die Coroman-boeken gelezen. Maar bij het laatste wat ik las ben ik afgehaakt. Was al bijna op de helft van het boek en toen was k nog niet verder da er: moet k mijn assistente nu wel of geen kerstcadeau geven, en de assistente zat er op te wachten (zo iets dergelijks) maar iets spannends was er nog niet gebeurd. Lees nu Twee gezichten, van Steve Cavanagh. Ook bookchoise, en al deel 8 of 9, maar leuk genoeg om te kijken of de bieb ook eerdere delen heeft

Nikki1973 schreef op 05-09-2025 om 19:32:

[..]

Misschien vind je dan de boeken van Oliver Pötzsch ook leuk. Spelen zich rond dezelfde tijd af. zijn een soort spannende boeken,

Dank voor de tip, ga is kijken 😉.

ben net klaar, kan niet wachten tot ik het tweede deel in handen heb 

De perfecte scheiding van Jeneva Rose uitgelezen, goede opvolger van het perfecte huwelijk.
Ondanks dat het perfecte huwelijk in principe een afgerond boek is komen er in deze opvolger toch verhaallijnen terug en daarbij behorende antwoorden of verklaringen.
Het is dus aan te raden om eerst Het perfecte huwelijk te lezen.
Vervolgens Laat hem niet binnen van Lisa Jewell.
Ik moest er even inkomen want er worden regelmatig sprongen in de tijd gemaakt maar daarna wel heel benieuwd hoe het zou verlopen.
Nu bezig (door dit topic) in Ik was zijn bezit van Leone Milton.
Heftig waargebeurd verhaal.

als het goed is krijg ik vandaag de nieuwe Dan Brown binnen, daar heb ik wel zin in.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.