Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Lees nu: Stemmen in het duister, van Nicci French. Eerste boek dat ik van hen lees

Ik lees nu In mijn ogen draag ik wolken, van Forugh Karimi. Ik vond haar vorige boek prachtig en dit boek stelt tot nu toe ook zeker niet teleur.

Boekenuil schreef op 04-08-2025 om 19:55:

Ik lees nu In mijn ogen draag ik wolken, van Forugh Karimi. Ik vond haar vorige boek prachtig en dit boek stelt tot nu toe ook zeker niet teleur.

Wat een mooi vormgegeven kaft!

Ik denk dat ik Nicci French maar laat zitten, wat n traagheid.
En bovendien heb ik Illusies, van Camilla Lackberg/Henrik Fexeus vandaag opgehaald
 Trouwens ook Noodlot, van Louis Couperus, om te zien hoe dta tegenwoordig leest.
En De zaak van leven of dood, Krijg het dossier en los de misdaad op. Miss Marple spelen dus, hoewel die volgens mij niks met dossiers deed

Jeetjemina schreef op 04-08-2025 om 13:27:

[..]

Daar ben ik ook benieuwd naar, heb 'm gereserveerd bij de bieb.

Ik heb de huisarts uitgelezen. Prima boek, het leest lekker weg. Ik had wel meer verrassing verwacht toen ik op 1/3e van het boek was, een beetje a la Freida McFadden. Maar dat komt er niet echt. 

Jeetjemina schreef op 04-08-2025 om 06:10:

Droommoord van Fiona Hack.
Over een alleenstaande moeder wiens dochter gepest wordt. Moeder droomt over wraak.

Heb het boek uit. Ben er niet echt enthousiast over, het kabbelde een beetje voort. 

Maheiden schreef op 06-08-2025 om 10:41:

[..]

Ik heb de huisarts uitgelezen. Prima boek, het leest lekker weg. Ik had wel meer verrassing verwacht toen ik op 1/3e van het boek was, een beetje a la Freida McFadden. Maar dat komt er niet echt.

Hm, jammer is dat he. 

Doe niet open van Alex Smith. Spannende thriller met rechercheur in de hoofdrol waarvan de vrouw ontvoerd is, hij heeft 3 kleine kinderen en vaak geen oppas. Helaas komt deel 2 pas in september uit.

Het Sanatorium van Sarah Pearse. Moet er even inkomen. Even wennen aan de karakters of zo.

Ik ben nu in een derde boek bezig van Johanna Mo. Ik heb eerst de nachtegaal gelezen, daarna de schaduwlelie en nu ben ik bezig in het donkere woud. Het zijn allemaal boeken in de eilandmoorden serie. De boeken spelen zich af in Zweden en ze lezen lekker weg.

de nieuwers helen grace van AJ Arlidge. Leest weer heerlijk weg. 

Ik heb Atmosphere van Taylor Jenkins Reid uit. Moet even kijken wat ik nu ga lezen

Dolfje schreef op 08-08-2025 om 16:57:

Het Sanatorium van Sarah Pearse. Moet er even inkomen. Even wennen aan de karakters of zo.

Succes, ik vond de hoofdpersoon een zeikwijf waar ik niets mee kon. Ik wilde eigenlijk The retreat lezen, de boekomschrijving stond me erg aan, maar toen bleek dat boek 2 in een reeks, dus heb toen eerst sanatorium gelezen, het verhaal opzich was best aardig. Daarna heb ik een stuk in The retreat gelezen, maar ik kon het niet meer opbrengen, ik heb een hekel aan de hoofdpersoon, het ontbrak haar wmb totaal aan enige zelfreflectie/zelfinzicht 

Hm dat klinkt niet best. 

Cala schreef op 08-08-2025 om 22:06:

Ik heb Atmosphere van Taylor Jenkins Reid uit. Moet even kijken wat ik nu ga lezen

Hoe vond je dat boek?

Ik heb net Carrie Soto is back uit. Las wel lekker weg. Maar nogal simpel verhaal en oppervlakkige karakters.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.