Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Tover-Feetje
23-06-2025 om 18:04
Op aanraden van hier Als hij bij mij was gebleven van Laura Nowlin gelezen.
Een genre wat ik weinig lees maar ik vond het een mooi verhaal ♥️
Ik heb inmiddels Als ik het haar had verteld op mijn ereader gezet.
Loulou39
23-06-2025 om 18:17
Nikki1973 schreef op 23-06-2025 om 15:01:
ik ben bezig in Midden in de nacht van Riley Sager. Ik heb vaker boeken van deze schrijver gelezen en vindt ze wel goed. Dit is ook weer een lekkere weglezer. Ze zijn allemaal los van elkaar te lezen, geen serie ofzo.
Gebroken Engelen van Karin Slaughter vond ik fantastisch. Goede wending aan het einde. Ik kan niet wachten op meer boeken uit deze nieuwe serie.
Oh goeie: ik heb De laatste meisjes, Mijn laatste leugen en Sluit alle deuren van Riley Sager gelezen en ik vond ze lekker spannend, maar ik was deze schrijver helemaal vergeten, dus dank voor de herinnering!
Gebroken Engelen heb ik ook op mijn lijstje gezet (even wachten op Kobo Plus), ik ben al vanaf het begin groot fan van Karin Slaughter. Hopelijk komt ie snel in Kobo, want hier heb ik echt zin in.
Nikki1973
24-06-2025 om 12:41
Loulou39 schreef op 23-06-2025 om 18:17:
[..]
Oh goeie: ik heb De laatste meisjes, Mijn laatste leugen en Sluit alle deuren van Riley Sager gelezen en ik vond ze lekker spannend, maar ik was deze schrijver helemaal vergeten, dus dank voor de herinnering!
Gebroken Engelen heb ik ook op mijn lijstje gezet (even wachten op Kobo Plus), ik ben al vanaf het begin groot fan van Karin Slaughter. Hopelijk komt ie snel in Kobo, want hier heb ik echt zin in.
Graag gedaan 
Gebroken Engelen heb ik gekocht, kon niet wachten. De moeite waard.
Er ligt nog een flinke stapel op me te wachten, dus ik lees lekker door.
twijfel nog wel of ik mijn Kobo abonnement weer ga activeren. Vond de prijsverhoging niet zo fijn en veel boeken die ik wilde lezen moest ik alsnog kopen.
Mick87
25-06-2025 om 09:57
ik lees De erfgenamen van A.C. Porter. deze heeft onlangs ook de hebban thrillerprijs gewonnen geloof ik. Het is nogal een sterk en ongeloofwaardig verhaal. En flat characters. Toch wel een heel origineel verhaal en goed geschreven. Dus ik zeg: aanrader.
Daarnaast lees ik Vuur van John Boyne.
Beterlaat2021!
25-06-2025 om 11:46
John Boyne heb ik pas ontdekt > The Boy in the striped pyjamas. Later heb ik nog een paar boeken van hem gevonden (straatbiebs), die bewaar ik allemaal.
Vuur lijkt me een heftig boek als ik de recensies zo lees......
Maheiden
25-06-2025 om 14:00
De vriend uitgelezen. Ik zat in de buurt maar het was toch weer net de ander die de dader was.
Nu begonnen in Moordmodel van Marelle Boersma.
majorette2005
25-06-2025 om 17:46
Na De Leraar en De vriend , in 2 dagen De Perfecte Zoon uitgelezen. Begin nu met De Hulp. Wat een goede boeken, denk steeds het te weten maar is het toch weer heel anders.
Boekenuil
25-06-2025 om 21:17
Ik luister nu ‘De man in glas’ van Anders de la Motte. Zijn vorige boek vond ik erg goed en deze stelt ook niet teleur.
Wolf van Lara Taveirne is uit, dat is heel ander genre dan wat ik nu lees. Maar het was een supermooi boek die echt binnenkwam.
Mick87
25-06-2025 om 21:59
Boekenuil schreef op 25-06-2025 om 21:17:
Ik luister nu ‘De man in glas’ van Anders de la Motte. Zijn vorige boek vond ik erg goed en deze stelt ook niet teleur.
Oh wist niet dat er al een tweede deel van de Leo Asker serie was. Ga 'm gelijk op m'n ereader zetten
nlies
25-06-2025 om 23:07
Ik presteer het dus om 3 boeken van de bieb mee te nemen waarvan ik er al 2 gelezen heb.zag dat van het ene boek het volgende deel nog niet uit is, dus dat laat ik maar, het andere boek heb ik het volgende deel al gereserveerd, dus dat lees ik even opnieuw, weet ik weer waar het over gaat.
Nikki1973
26-06-2025 om 14:10
majorette2005 schreef op 25-06-2025 om 17:46:
Na De Leraar en De vriend , in 2 dagen De Perfecte Zoon uitgelezen. Begin nu met De Hulp. Wat een goede boeken, denk steeds het te weten maar is het toch weer heel anders.
moeten deze boeken op volgorde gelezen worden? Ik heb de perfecte zoon bij de bieb meegenomen gisteren, dat was de enige die er stond.
Ben wel benieuwd na alle enthousiaste reacties hier.
majorette2005
26-06-2025 om 19:03
Nikki1973 schreef op 26-06-2025 om 14:10:
[..]
moeten deze boeken op volgorde gelezen worden? Ik heb de perfecte zoon bij de bieb meegenomen gisteren, dat was de enige die er stond.
Ben wel benieuwd na alle enthousiaste reacties hier.
Nee zijn op zich staande delen .
Nikki1973
26-06-2025 om 19:47
majorette2005 schreef op 26-06-2025 om 19:03:
[..]
Ah mooi, dank je!
Maheiden
26-06-2025 om 20:24
majorette2005 schreef op 26-06-2025 om 19:03:
[..]
Alleen de boeken over De hulp zou ik wel op volgorde lezen.
Miraval
26-06-2025 om 21:40
Ik heb vandaag "Het Appelmeisje" uitgelezen van Tina Martin. Die viel mij helaas wat tegen, heb helemaal pagina's diagonaal snel doorgescand en niet het gevoel iets gemist te hebben aan het verhaal.
Nu begonnen in "Duivelspiek" van Deyon Meyer. De eerste van een reeks.
Gebroken Engelen staat op mijn verlanglijstje van Kobo, zoals best veel boeken. Valt me tegen dat met het abonnement alsnog veel boeken niet inclusief zijn, of je lang moeten wachten. Ook sommige boeken middenin een reeks die ineens alleen te koop zijn. Best vervelend.