Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Mick87 schreef op 21-06-2025 om 08:40:

[..]

Dat wordt later nog uitgelegd, hoe het komt dat mensen zo passief zijn. En dit is dus hoe het vaak in de praktijk gaat bij slachtoffers.

Ik weet hoe het zit en werkt, theoretisch dan. Maar in de praktijk het blijft lastig om niet te denken: Kom op, doe je mond open! Gelukkig maar want dat betekent dat ik nooit zo in een situatie heb gezeten. Wel fascinerend boek.

Dolfje schreef op 19-06-2025 om 17:50:

[..]

Ik ook. En Daisy Jones ook, de serie is ook mooi.

Nu wil ik de rest ook nog lezen. Carrie Soto staat volgens mij ook nog op mijn ereader.

Ik had moeite met de schrijfstijl bij Daisy Jones, dat was toch interview-achtig of dialoog-achtig? Toch doorzetten dan?

En haar minder bekende boeken? Malibu Rising, etc.? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb Zeven echtgenoten van Evelyn Hugo gelezen en die vond ik zo mooi.

Mijn doel is om meer in het Engels te lezen dus misschien gaan deze in het Engels beter.

De schrijfstijl van Daisy Jones was even wennen maar echt de moeite waard.

Er waren wat passages die soorten liefdes beschreven ofzoiets. Iets met vuur en toch water kiezen ofzo en ik vond dat zo mooi en ontroerend. 

Ik heb verder naast Zeven echtgenoten, alleen Carrie Soto gelezen. Ook goed maar iets minder dan die andere 2. 

Fiorah schreef op 20-06-2025 om 15:55:

[..]

Laat je even weten of ik een fout heb gemaakt door er niet aan te beginnen?

Ik luister trouwens Empire of the Vampire. Heeft iemand dat gelezen?

Staat nog op m’n verlanglijst. 
Ik heb wel de Nimmernacht trilogie gelezen van hem en die is ook goed. 

Fiorah schreef op 20-06-2025 om 22:59:

[..]

Het zou me eigenlijk verbazen als die nog komt.

Ja mij ook, maar ik heb hoop 

Fiorah schreef op 21-06-2025 om 12:46:

[..]

Ik had moeite met de schrijfstijl bij Daisy Jones, dat was toch interview-achtig of dialoog-achtig? Toch doorzetten dan?

En haar minder bekende boeken? Malibu Rising, etc.? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb Zeven echtgenoten van Evelyn Hugo gelezen en die vond ik zo mooi.

Mijn doel is om meer in het Engels te lezen dus misschien gaan deze in het Engels beter.

Jep, hierom heb ik ook Daisy Jones niet gelezen. 
Malibu Rising vond ik ook goed. Van haar minder bekende boeken was ik vooral erg onder de indruk van One True Loves, echt een prachtig boek

Maheiden schreef op 21-06-2025 om 08:28:

Ik ben begonnen in Ga je mij kapot maken. Was hier getipt. Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Ik vind het lastig om me te verplaatsen in het passieve gedrag. Krijg er kriebels van. Maar ik ben ook helemaal niet bekend met zo'n hiërarchie op de werkplek.

'Uitgelezen', de 2e helft vooral doorgebladerd. Dat vond ik minder interessant. Nu beginnen aan De Vriend van Freida McFadden. Die zal ik snel uit hebben. Ben benieuwd of ik deze keer het plot goed kan voorspellen. Meestal is er nog iets onverwachts aan het eind.

Fiorah schreef op 21-06-2025 om 12:46:

[..]

Ik heb Zeven echtgenoten van Evelyn Hugo gelezen en die vond ik zo mooi.

Ik heb al haar boeken (in het Engels) gelezen en zoals ik gisteren zei vind ik Malibu rising een fijne vibe hebben. Daisy Jones vond ik heel tof, ik was soms een beetje in de war omdat het zo geloofwaardig geschreven is, dat ik me soms afvroeg of de band toch bestond en het geen fictie was. Maar als je de schrijfstijl niets vindt en daardoor niet in het verhaal komt, zou ik het wel opgeven, want dan heb je geen leesplezier.

Wat ik heel erg leuk vind aan haar boeken, is dat haar nieuwere boeken allemaal in hetzelfde universum afspelen. Er wordt bv in meerdere boeken gerefereerd aan een tijdschrift dat alleen in haar boeken bestaat of het feit dat er in meerdere boeken de muzikant Mick Riva voorkomt (zelfs in Evidence of an Affair, wat maar 88 blz heeft). Soms komt hij voor als 'bij karakter', soms alleen omdat er een nummer op de radio van hem langs komt etc. Ookal spelen haar boeken in andere decennia af, er is toch sprake van een geheel. Als lezer vind ik dat fijn en heb ik het idee dat ik haar wereld een beetje ken en het is leuk om dat te spotten in haar boeken. Evelyn Hugo, Carrie Soto, Malibu Rising en Daisy Jones vond ik wel veel leuker dan haar andere boeken, iets meer glamour en gelikter denk ik? 

Harlan Coben doet dat ook in sommige van zijn boeken. Hij heeft een serie met specifieke hoofdpersonen, maar ook in sommige opzichzelfstaande boeken komen soms dingen uit de serie voor, omdat het in één universum afspeelt.

Cala schreef op 21-06-2025 om 20:52:

[..]

Ik heb al haar boeken (in het Engels) gelezen en zoals ik gisteren zei vind ik Malibu rising een fijne vibe hebben. Daisy Jones vond ik heel tof, ik was soms een beetje in de war omdat het zo geloofwaardig geschreven is, dat ik me soms afvroeg of de band toch bestond en het geen fictie was. 

Het schijnt te zijn gebaseerd op Fleetwood mac

Mick87 schreef op 22-06-2025 om 01:31:

[..]

Het schijnt te zijn gebaseerd op Fleetwood mac

Als je de serie kijkt is dat heel duidelijk. De muziek ook. Man kende het boek niet en zei dat meteen.

Dolfje schreef op 22-06-2025 om 08:45:

[..]

Als je de serie kijkt is dat heel duidelijk. De muziek ook. Man kende het boek niet en zei dat meteen.

Oh wist niet dat er een serie van was ook al

Mick87 schreef op 22-06-2025 om 11:38:

[..]

Oh wist niet dat er een serie van was ook al

Ja, ik vond het echt een aanrader!

Leigh Bardugo, laatste 2 boeken uit de Grishaverse serie
- de verminkte koning, was oké
- het oordeel van de wolf. Erg veel verschillende POV, waarvan maar weinig heel spannend. Toch fan van de serie als geheel.

Daarna van Bardugo “the Familiar” gelezen. Die viel tegen. Ik zat dat boek echt een beetje uit te kijken. Jammer.

Vanavond beginnen aan Atmosphere van Taylor Leigh Jenkins. 

529x840.jpg

Nog nooit iets van haar gelezen, maar de stijl bevalt me. 

ik ben bezig in Midden in de nacht van Riley Sager. Ik heb vaker boeken van deze schrijver gelezen en vindt ze wel goed. Dit is ook weer een lekkere weglezer. Ze zijn allemaal los van elkaar te lezen, geen serie ofzo.

Gebroken Engelen van Karin Slaughter vond ik fantastisch. Goede wending aan het einde. Ik kan niet wachten op meer boeken uit deze nieuwe serie.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.