Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

kapow schreef op 18-06-2025 om 22:11:

[..]

Tot nu toe vind ik “De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo” een van haar mooiste boeken.

Ik ook. En Daisy Jones ook, de serie is ook mooi.

Nu wil ik de rest ook nog lezen. Carrie Soto staat volgens mij ook nog op mijn ereader.

tweede deel van de familie Rosenheck: De Amerikaanse, vond hem wel aardig, het gaat een beetje heen en weer tussen moeder & dochter en soms lijkt het alsof sommige stukjes waren afgekapt. 

Ik lees nu Tot aan de sterren, van Sarah Lark.
4 vrouwen die hun eigen weg gaan zo rond 1900. Moeilijkheden als vrouw op de universiteit, liefde in alle vormen en rassenscheiding. Alles komt aan bod.
Ik heb het van bookchoise en vind t wel een aanrader, denk dat er hier wel lezers zitten die het aan zal spreken

Lars Kepler "Nacht" (het boek begint inderdaad wel heel bloederig en plastisch 😅).

Loulou39 schreef op 20-06-2025 om 14:02:

Lars Kepler "Nacht" (het boek begint inderdaad wel heel bloederig en plastisch 😅).

Laat je even weten of ik een fout heb gemaakt door er niet aan te beginnen? 

Ik luister trouwens Empire of the Vampire. Heeft iemand dat gelezen?

Fiorah schreef op 20-06-2025 om 15:55:

[..]

Laat je even weten of ik een fout heb gemaakt door er niet aan te beginnen?

Nee staat wel op mijn lijst zie ik, maar er is nog geen NL vertaling volgens mij?

van Taylor Jenkins Reid vond ik Evelyn Hugo heel mooi. En Carrie Soto ook

Grindelwald schreef op 18-06-2025 om 17:37:

Ben nog steeds met de boeken van Tim Voors bezig.

Na Alleen en Niet alleen ga ik nu beginnen aan de ultieme tocht. Boeken zijn niet zo dik en lezen makkelijk weg.

Leuk! Ik heb drie van zijn boeken gelezen, daarna wordt het wel een beetje meer van hetzelfde jammergenoeg. Ben benieuwd wat je van de ultieme tocht vindt, die heb ik niet gelezen. Ik vraag me af of dat nog een beetje leuk/interessant is en of het niet veel van hetzelfde is als Alleen (weer in de VS).

Lali schreef op 18-06-2025 om 10:26:

Ik heb net Atmosphere van Taylor Jenkins Reid uit. Over 2 vrouwen in opleiding tot astronaut die van elkaar gaan houden wat in die tijd en in die omgeving eigenlijk niet mag. Ik heb ervan genoten!

JAAAAA, ik heb em binnen gekregen (als fysiek boek), maar ik ben hem aan het bewaren voor op vakantie. Goed om te horen dat ie weer leuk is.
Carry Soto vond ik net een tikkeltje te langdradig. 
Daisy Jones & The Six vond ik denk ik ook het leukst, maar de vibes in Malibu Rising vond ik ook fijn.

Fiorah schreef op 20-06-2025 om 15:55:

Ja! Ik heb em een paar jaar geleden gelezen. Ik vond het een heel leuk boek, maar had niet door dat het een begin van een trilogie was, ik dacht dat het een opzichzelfstaand boek was. Dus 100 pagina's van het einde begon ik me wel een beetje af te vragen hoe hij het verhaal ging afronden 

Empire of the Damned heb ik ook in mijn boekenkast staan, maar ik wacht even tot het einde van dit jaar, als het laatste deel uitkomt, zodat ik de twee delen achter elkaar weg kan lezen en niet weer moet gaan bedenken wie ook al weer wie is en wat er gebeurd is. 

Hoe lang duurt het audioboek? Denk dat je er wel eventjes zoet mee bent, of niet? Wat vind je er tot nu toe van?

MildredRatched schreef op 20-06-2025 om 17:54:

[..]

Nee staat wel op mijn lijst zie ik, maar er is nog geen NL vertaling volgens mij?

Het zou me eigenlijk verbazen als die nog komt.

Cala schreef op 20-06-2025 om 19:11:

[..]

Ja! Ik heb em een paar jaar geleden gelezen. Ik vond het een heel leuk boek, maar had niet door dat het een begin van een trilogie was, ik dacht dat het een opzichzelfstaand boek was. Dus 100 pagina's van het einde begon ik me wel een beetje af te vragen hoe hij het verhaal ging afronden

Empire of the Damned heb ik ook in mijn boekenkast staan, maar ik wacht even tot het einde van dit jaar, als het laatste deel uitkomt, zodat ik de twee delen achter elkaar weg kan lezen en niet weer moet gaan bedenken wie ook al weer wie is en wat er gebeurd is.

Hoe lang duurt het audioboek? Denk dat je er wel eventjes zoet mee bent, of niet? Wat vind je er tot nu toe van?

Het duurt echt lang. Ruim 27 uur en ik heb nu 2,5 gehad. Maar ik fiets een paar keer per week 1,5 uur, dus dat scheelt.

Het tweede deel is ook al beschikbaar en het derde deel komt in november volgens Storytel, maar meestal worden die uitgesteld denk ik. 

Ik moest eerst wel echt ergens doorheen want ik krijg de rillingen van dat concept vampiers en bloed... wat misschien dan niet helemaal handig is. Maar ik zit er nu in. 

Ik ben begonnen in Ga je mij kapot maken. Was hier getipt. Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Ik vind het lastig om me te verplaatsen in het passieve gedrag. Krijg er kriebels van. Maar ik ben ook helemaal niet bekend met zo'n hiërarchie op de werkplek.

Maheiden schreef op 21-06-2025 om 08:28:

Ik ben begonnen in Ga je mij kapot maken. Was hier getipt. Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Ik vind het lastig om me te verplaatsen in het passieve gedrag. Krijg er kriebels van. Maar ik ben ook helemaal niet bekend met zo'n hiërarchie op de werkplek.

Dat wordt later nog uitgelegd, hoe het komt dat mensen zo passief zijn. En dit is dus hoe het vaak in de praktijk gaat bij slachtoffers.

• ik begin nu in Als alles stil wordt van Gian Sardar. boek over WO1. Ben benieuwd. Natuurlijk al meer dan genoeg over tweede wereldoorlog gelezen. Hierna maar even weer een thriller of zo. Want ik heb de laatste tijd veel historische fictie en zware kost gelezen.
Mick87 schreef op 21-06-2025 om 08:42:
  • ik begin nu in Als alles stil wordt van Gian Sardar. boek over WO1. Ben benieuwd. Natuurlijk al meer dan genoeg over tweede wereldoorlog gelezen. Hierna maar even weer een thriller of zo. Want ik heb de laatste tijd veel historische fictie en zware kost gelezen.

Lijkt me mooi, ik houd van dit soort boeken. Heb het op mijn lijst gezet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.