Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik begin aan 'Narcis' van Judith Fanto. Voor de leesclub waar ik bij zit. 

Ik lees De kleuren van het donker, van Chris Whitaker. Blij dat t op de reader staat, zijn 700 blz.

Maheiden schreef op 11-06-2025 om 13:34:

Ik lees nu De val van Catherine Ryan Howard. Nieuw voor mij, bevalt wel. Veel beschrijvingen dus veel tekst achter elkaar. Dat vind ik nog wel eens langdradig maar dit verhaal kan het hebben. Er gebeurt genoeg.

Uitgelezen maar ik ben niet heel enthousiast.Las lekker door maar niet echt spannend.  En een heel plotseling open einde. Vind ik stom! 

Ik lees Nooit meer hetzelfde van Suzanne Muskee, vind haar boeken meestal wel ok maar hier moest ik wel echt even inkomen.

nlies schreef op 13-06-2025 om 22:26:

Ik lees De kleuren van het donker, van Chris Whitaker. Blij dat t op de reader staat, zijn 700 blz.

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik heb nog twee (andere) boeken van hem liggen, maar tot nu toe trekt het me niet om ze op te pakken

Ik had het nieuwe boek van Kepler gereserveerd, lang op gewacht, was het hier eindelijk... en ik las de achterkant en dacht: ik vind dit echt te gruwelijk, ik heb hier helemaal geen zin in.

Dus toen heb ik het weer teruggebracht. Ik ben een beetje uit de gruwelijke thrillers geloof ik.

Ik heb gisteren Blauw van J.B. Ocean uitgelezen. Las lekker vlot, maar had al snel door hoe het zat. 
Nu begonnen in Ghost boy van Martin Pistorius. Waargebeurde verhaal over hoe Martin als 12-jarige jongen ziek uit school komt en zijn functies langzaam uitvallen en uiteindelijk in het locked-in syndroom belandt. Erg mooi tot nu toe!

Fiorah schreef op 14-06-2025 om 10:11:

Ik had het nieuwe boek van Kepler gereserveerd, lang op gewacht, was het hier eindelijk... en ik las de achterkant en dacht: ik vind dit echt te gruwelijk, ik heb hier helemaal geen zin in.

Dus toen heb ik het weer teruggebracht. Ik ben een beetje uit de gruwelijke thrillers geloof ik.

Ik heb ooit een boek van 'de Keplers' gelezen.  Inderdaad met gruwelijkheden die ik niet fijn vind.  Dus nooit meer een Kepler gepakt.  Er zijn zoveel andere schrijvers die vriendelijker schrijven.   Je vraagt je af wat voor mensen die schrijvers zijn die zulke scenes beschrijven...

Omdat ik binnenkort op vakantie ga heb ik een hele boekentas gevuld uit de straatbiebs, met van álles!
Waargebeurd, detectives, humor, romans, Engelstalig.  Ik verheug me nu al op het neerleggen van die stapel in de vensterbank van ons vakantieverblijf!

Ik heb even een vraag: ik heb mijn oog laten vallen op Soren Sveistrup - Koekoeksjong kan ik deze lezen als ik zijn vorig boek Oktober niet gelezen heb? 

Beterlaat2021! schreef op 14-06-2025 om 10:36:

Omdat ik binnenkort op vakantie ga heb ik een hele boekentas gevuld uit de straatbiebs, met van álles!
Waargebeurd, detectives, humor, romans, Engelstalig. Ik verheug me nu al op het neerleggen van die stapel in de vensterbank van ons vakantieverblijf!

Wat leuk!

Ik lees op mijn ereader maar bij de receptie van onze accommodatie  nu is een soort woonkamer met een kastenwand vol boeken, cd's en dvds. De boeken netjes op taal gesorteerd. Nog nooit zoveel gezien. Soms een of 2 plankjes en dat is het dan wel. Heb er wel wat tijdschriften gehaald en paar bijgelegd die we uit hebben.

Kimmeke1983 schreef op 14-06-2025 om 12:16:

Ik heb even een vraag: ik heb mijn oog laten vallen op Soren Sveistrup - Koekoeksjong kan ik deze lezen als ik zijn vorig boek Oktober niet gelezen heb?

Nou ja, het is vast los te lezen maar het draait wel om dezelfde hoofdpersonen. Ik vind het zelf prettig om de ontwikkeling die ze meemaken te lezen. Ik ben overigens net begonnen in Oktober en dat leest heel fijn weg. Dus waarom niet daar beginnen? 

Ik heb Als scheuren in de aarde uit. Dat was inderdaad mooi maar ik vond dat er wel heel veel leed in zat.

Ik ben begonnen in De vriend van Freida mcFadden.

zeeduivel schreef op 14-06-2025 om 14:25:

[..]

Nou ja, het is vast los te lezen maar het draait wel om dezelfde hoofdpersonen. Ik vind het zelf prettig om de ontwikkeling die ze meemaken te lezen. Ik ben overigens net begonnen in Oktober en dat leest heel fijn weg. Dus waarom niet daar beginnen?

Komt omdat het boek Koekoeksjong mij meer aansprak dan Oktober zal nog zien wel zien wat ik doe 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.