Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Lali schreef op 02-03-2025 om 08:35:

[..]

Ik heb op de een of andere manier altijd een beetje moeite met Chinese boeken (ik hou vooral van boeken die zich in Engeland of Australie afspelen, weet niet waarom), en dan zo'n gek vrouwtje in zo'n lege winkel. Maar daarna zie je wat voor prachtvrouw het op haar manier is en daarvan genoot ik.

Herkenbaar! Engelse boeken vind ik vaak erg fijn, net als bijvoorbeeld Australië. USA ook wel, maar minder

Ik lees nu Perfecte misdaad van Helen Fields. Deze reeks weet me te boeien. Ik lees de ene na de andere uit. 

de Wraak van Balthasar is uit. Nu naar het volgende, weet nog niet wat.
Die serie van Helen Fields is goed ja, eens zien hoe ver ik daarmee ben

Hoera, heb ze nog niet eens allemaal gelezen, deel 5 wel, deel 4 niet, dus die komt eerst op de reader

Jeetjemina schreef op 23-02-2025 om 18:30:

[..]

Vanmiddag begonnen in De leraar van Freida McFadden

Ik heb De leraar uit. Wat een goed boek weer, mooie twist nog op het eind.

Vanmiddag begonnen in Wurgcontract van Loes den Hollander 

Heb pas het laatste woord van Louisa Scarr gelezen, vond het goed en spannend boek. Nu bezig in Hof van zilveren vlammen van Sarah J. Maas. Zit daar ook al weer lekker in het verhaal en bevalt weer goed tot nu toe. 

Jeetjemina schreef op 04-03-2025 om 18:38:

Vanmiddag begonnen in Wurgcontract van Loes den Hollander

Ik ben gestopt met het lezen van Loes den Hollander. De boeken lijken veel op elkaar en op een gegeven moment wist ik het wel. Ook niet echt spannend of verassend. Waar ik me vooral aan ergerde is haar beschrijving van zwangere vrouwen. Altijd zo overdreven romantisch en gevoelig, dat begon me echt op te vallen. 

Erg aan het genieten van de boeken van Meryl Wisner de afgelopen week. Een queer auteur met echt leuke (niet zo heel originele, maar toch) verhaallijnen. Volgens mij hebben al haar boeken een F/F verhaallijn

Lieg nooit van Freida McFadden is uit.
Ik vreesde voor herhaling van haar vorige boeken die ik wel erg veel op elkaar vond lijken.
Maar dit was gelukkig een verfrissend en spannend verhaal.

Nu begonnen in Wie zwijgt van Liz Ouwens

Maheiden schreef op 05-03-2025 om 13:20:

[..]

Ik ben gestopt met het lezen van Loes den Hollander. De boeken lijken veel op elkaar en op een gegeven moment wist ik het wel. Ook niet echt spannend of verassend. Waar ik me vooral aan ergerde is haar beschrijving van zwangere vrouwen. Altijd zo overdreven romantisch en gevoelig, dat begon me echt op te vallen.

Ik begrijp wat je zegt. Heb Wurgcontract uitgelezen, maar ben er niet heel enthousiast over. Meer van hetzelfde zeg maar.

Tover-Feetje schreef op 05-03-2025 om 16:44:

Nu begonnen in Wie zwijgt van Liz Ouwens.

Ik ben net begonnen in Campinggasten van deze schrijfster. Ben benieuwd, heb nog niet eerder iets van haar gelezen. 

ik heb Morisaki' boekwinkel gelezen vandaag. Lief, dun, soms wat bevreemdend boek. Ik had net een hele dikke pil uit en had behoefte aan een boek dat je in één ruk uitleest. Dat is gelukt.

Ik lees After That Night van Karin Slaughter en heb het volgende deel ook al klaar liggen.

Ik lees nu De vele levens van Heloise Starchild. Wel goed boek maar ik ben soms even de draad kwijt wie nu wie is

MildredRatched schreef op 05-03-2025 om 15:40:

Erg aan het genieten van de boeken van Meryl Wisner de afgelopen week. Een queer auteur met echt leuke (niet zo heel originele, maar toch) verhaallijnen. Volgens mij hebben al haar boeken een F/F verhaallijn

Ik lees haar eerste nu, dankzij jouw tip. Het doet een beetje denken aan Jenny Colgan of Sophie Kinsella, maar dan queer.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.