Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Fiorah schreef op 02-02-2025 om 18:49:

[..]

Ik lees nu deel 1. Die had ik al sinds vorig jaar liggen. Ik kreeg toen als verjaardagscadeau 1 minuut onbeperkt winkelen in de boekhandel. Toen heb ik impulsief Fourth Wing meegenomen. Deel 2 heb ik ook al liggen. Perfect voor deze tijd van het jaar, zulke boeken.

Wat een gaaf verjaardagscadeau!

Fiorah schreef op 02-02-2025 om 18:49:

[..]

Ik lees nu deel 1. Die had ik al sinds vorig jaar liggen. Ik kreeg toen als verjaardagscadeau 1 minuut onbeperkt winkelen in de boekhandel. Toen heb ik impulsief Fourth Wing meegenomen. Deel 2 heb ik ook al liggen. Perfect voor deze tijd van het jaar, zulke boeken.

Wat een superleuk cadeau zeg! Ben wel heel benieuwd hoe je dat hebt aangepakt en wat je allemaal hebt meegenomen

De afgelopen week heb ik deel 1 en deel 2 van de Empyrean serie herlezen. Zo aan deel 3 beginnen.
Vooral deel 1 vond ik echt enorm leuk, deel 2 wat minder en vooral een ontzettend stom einde. Heel benieuwd hoe dat opgepakt gaat worddn in deel 3

Ted68 schreef op 02-02-2025 om 12:00:

Helaas is het boek uit... en het einde is een grote verrassing...

Ga straks aan een afspraak in parijs, geschreven door Muna Shehadi beginnen

Ik kon het niet vinden, kan het ook affaire in Parijs zijn? Ik heb even zin in een goed boek, tussen alle thrillers door😅

die Genadestoel is spannend. Ben al weer over de helft

Ik luister nu 'al het blauw van de hemel' en ben bijna halverwege, maar ik snap de hype nog niet echt. Het boek boeit me wel genoeg om het uit te willen luisteren, maar ik vind het vooral heel erg lang en vraag me steeds af of het niet korter had gekund

Als tussendoortje heb ik een boekje met verhalen van Roald Dahl gelezen. Altijd leuk!

Regendrup.

Regendrup.

03-02-2025 om 12:41 Topicstarter

Lollypopje schreef op 03-02-2025 om 08:32:

Ik luister nu 'al het blauw van de hemel' en ben bijna halverwege, maar ik snap de hype nog niet echt. Het boek boeit me wel genoeg om het uit te willen luisteren, maar ik vind het vooral heel erg lang en vraag me steeds af of het niet korter had gekund

Ik heb hem ook net gelezen.

Ik snap de hype ook niet en vind het eigenlijk doodzonde dat dit boek zo extreem gepromoot wordt. Want het is een prachtig boek, met een hele mooie boodschap, maar het is geen boek waarvan ik denk dat iedereen het op dezelfde manier op waarde schat. En ook niet zo'n boek waarvan ik denk "dit moet ie-de-reen gelezen hebben", zoals het wel wordt gepromoot. 

Het is simpelweg een prachtig boek, dat langzaam vordert, maar waarbij langzaam maar zeker puzzelstukjes op zijn plek vallen. Waar je langzaam sympathie begint te voelen voor de personages en tegelijkertijd ook frustraties voelt en sommige handelswijzen niet begrijpt. En dan komt het einde. En dan valt die frustratie op zijn plaats (althans bij mij) en is het écht een prachtig boek waarbij ik ook een traantje gelaten heb. 

Ik ben heel benieuwd hoe jij hem uiteindelijk vindt! 

Regendrup. schreef op 03-02-2025 om 12:41:

[..]

Ik heb hem ook net gelezen.

Ik snap de hype ook niet en vind het eigenlijk doodzonde dat dit boek zo extreem gepromoot wordt. Want het is een prachtig boek, met een hele mooie boodschap, maar het is geen boek waarvan ik denk dat iedereen het op dezelfde manier op waarde schat. En ook niet zo'n boek waarvan ik denk "dit moet ie-de-reen gelezen hebben", zoals het wel wordt gepromoot.

Het is simpelweg een prachtig boek, dat langzaam vordert, maar waarbij langzaam maar zeker puzzelstukjes op zijn plek vallen. Waar je langzaam sympathie begint te voelen voor de personages en tegelijkertijd ook frustraties voelt en sommige handelswijzen niet begrijpt. En dan komt het einde. En dan valt die frustratie op zijn plaats (althans bij mij) en is het écht een prachtig boek waarbij ik ook een traantje gelaten heb.

Ik ben heel benieuwd hoe jij hem uiteindelijk vindt!

Ik laat het weten als ik hem uit heb. Waarschijnlijk morgen of overmorgen. Nog zo'n 10 uur te gaan 😊

Lollypopje schreef op 03-02-2025 om 08:32:

Ik had precies hetzelfde. Ik heb het niet eens uitgelezen, ik kreeg het gewoon niet voor elkaar. Het verhaal pakte me gewoon niet.

Ik lees nu even snel “Somewhere Els” van iemand die in B&B vol liefde heeft gezeten en nu een soort cult status heeft.
Zeker geen literair hoogstandje, vaak saai en veel herhaling: duidelijk uitgebracht omdat de publiciteit rondom deze mevrouw enorm is en dat levert goed geld op, denk ik.

Toch blijf ik doorlezen (gratis via Kobo) omdat ik zelf bij een luchtvaartmaatschappij heb gewerkt en veel dingen daarom herkenbaar zijn, uit een soort jeugdsentiment 😁

Loulou39 schreef op 03-02-2025 om 16:17:

Ik lees nu even snel “Somewhere Els” van iemand die in B&B vol liefde heeft gezeten en nu een soort cult status heeft.
Zeker geen literair hoogstandje, vaak saai en veel herhaling: duidelijk uitgebracht omdat de publiciteit rondom deze mevrouw enorm is en dat levert goed geld op, denk ik.

Ik geloof het meteen als ik het niveau van haar posts op Instagram zie. Lijkt wel een dagboek van een tiener.

Ik heb Al het blauw van de hemel ook gelezen een tijdje terug en vond het heel mooi maar wel eigenlijk pas toen ik over de helft was.

Dolfje schreef op 03-02-2025 om 21:35:

[..]

Ik geloof het meteen als ik het niveau van haar posts op Instagram zie. Lijkt wel een dagboek van een tiener.

Hahaha snap ik helemaal! Daar had ik nog niet eens gekeken. 

Maar dat is het niveau in het boek dus ook (“hihi, ik gebruik een stout woord etc…. “ en dan zegt ze eigenlijk niets), en elk hoofdstuk is hetzelfde. Ik ga nog wel even op haar Instagram kijken nu, ik ben heel benieuwd!

En dan weer over naar thrillers 😁❤️

Dolfje schreef op 03-02-2025 om 21:35:

[..]

Ik heb net even gekeken. Wat een dom geleuter. Dat boek sla ik over.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.