Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Mick87 schreef op 15-01-2025 om 10:08:

heeft iemand De bergkoning van Anders de la motte al gelezen ? Hoor er goede verhalen over. Net op m'n ereader gezet

Ja, die heb ik toevallig vorige week gelezen. Ik vond het een goede en originele thriller. Veel leesplezier!

Ik lees nu ‘Leugenaar’ van Kim Faber en Janni Pedersen. Deel 5 in een reeks. Bevalt goed.

Ook een aanrader: Honolulu King van Anne-Gine Goemans

Boekenuil schreef op 15-01-2025 om 15:03:

[..]

Ja, die heb ik toevallig vorige week gelezen. Ik vond het een goede en originele thriller. Veel leesplezier!

Ik lees nu ‘Leugenaar’ van Kim Faber en Janni Pedersen. Deel 5 in een reeks. Bevalt goed.

O, dat is een goede serie. Ik wist niet dat er weer een nieuwe was. Die gaat op mijn lijstje.

Ik ben begonnen in Het Frans geheim van Karen Swan. Niet mijn ding zo'n boek die de omgeving zo getailleerd omschrijft.

Na ongeveer een kwart gestrand in 'Middernacht in de kerstboekwinkel'. Dat is al het vierde boek in korte tijd waar ik niet doorheen kom (terwijl het eerste stukje zo leuk was). Nu The Hypnotist's Love Story van Liane Moriarty aan het herlezen. Vorige keer was volgens mij 9 jaar geleden, dus hij voelt weer als nieuw.

Ik hou echt van haar boeken. Binnenkort naar de boekwinkel en haar nieuwste, Here One Moment, staat natuurlijk ook op mijn boodschappenlijstje!

Loulou39 schreef op 15-01-2025 om 05:15:

[..]

Onder andere ik, hij schrijft zo goed!

Heb jij het Geheim van Kamer 622 en de Verdwijning van Stephanie Mailer ook gelezen van hem?

Mick87 schreef op 15-01-2025 om 10:08:

heeft iemand De bergkoning van Anders de la motte al gelezen ? Hoor er goede verhalen over. Net op m'n ereader gezet

Ne, maar ik had er ook goede berichten over gelezen, dus hij staat al op het reserveerbankje van de bieb

-Nienke- schreef op 14-01-2025 om 17:49:

Ik ben begonnen in Er stromen rivieren in de lucht van Elif Shafak - inmiddels op bladzijde 80 - en ben nu al weg van het boek! Wat een prachtige schrijfstijl. Het doet heel poëtisch aan en tegelijkertijd is wel echt een verhaal. Ik kon het gisteren bijna niet wegleggen!

En heb je nu ook niet het idee De Gilgamesh te willen lezen? Hij ligt bij mij al klaar. Heb m ooit gekocht toen ik er een theateruitvoering (monoloog) van zag, en hem nog eens rustig na wou lezen. Is er nooit van gekomen. Nu ligt hij op de stapel nog te lezen, zie wel of t er van komt

MissDalhousie schreef op 15-01-2025 om 19:11:

Na ongeveer een kwart gestrand in 'Middernacht in de kerstboekwinkel'. Dat is al het vierde boek in korte tijd waar ik niet doorheen kom (terwijl het eerste stukje zo leuk was). Nu The Hypnotist's Love Story van Liane Moriarty aan het herlezen. Vorige keer was volgens mij 9 jaar geleden, dus hij voelt weer als nieuw.

Ik hou echt van haar boeken. Binnenkort naar de boekwinkel en haar nieuwste, Here One Moment, staat natuurlijk ook op mijn boodschappenlijstje!

Ik ben ook enorm fan van de boeken van Liane Moriarty! Haar zus Nicola Moriarty schrijft ook goede boeken. 

Ik heb ook de cactus van Sarah Haywood gelezen, deed me er wel wat aan denken 

nlies schreef op 16-01-2025 om 14:40:

[..]

En heb je nu ook niet het idee De Gilgamesh te willen lezen? Hij ligt bij mij al klaar. Heb m ooit gekocht toen ik er een theateruitvoering (monoloog) van zag, en hem nog eens rustig na wou lezen. Is er nooit van gekomen. Nu ligt hij op de stapel nog te lezen, zie wel of t er van komt

Haha, ik heb er geen seconde aan gedacht dat dat een bestaand boek was! Ik ga er eens over nadenken  

Fiorah schreef op 15-01-2025 om 22:22:

[..]

Heb jij het Geheim van Kamer 622 en de Verdwijning van Stephanie Mailer ook gelezen van hem?

Nee, die toevallig allebei niet.

Ik heb wel “De waarheid over de zaak Harry Quebert”, “De zaak van Alaska Sanders”, “Het boek van de Baltimores” en nu “Een wild dier” gelezen.

Caraval trilogie uit. 

Daarna begonnen aan: First Lie Wins van Ashley Elston. 

MildredRatched schreef op 16-01-2025 om 15:59:

[..]

Ik ben ook enorm fan van de boeken van Liane Moriarty! Haar zus Nicola Moriarty schrijft ook goede boeken.

Ik heb ook de cactus van Sarah Haywood gelezen, deed me er wel wat aan denken

Ja, die vond ik ook leuk! 

Van Nicola Moriarty heb ik volgens mij alleen De vijfde brief gelezen, maar die was ook goed. Ik zie dat ze nog veel meer heeft geschreven, dus meteen weer wat voor op de nog-te-lezen-lijst.

Loulou39 schreef op 16-01-2025 om 20:14:

[..]

Nee, die toevallig allebei niet.

Ik heb wel “De waarheid over de zaak Harry Quebert”, “De zaak van Alaska Sanders”, “Het boek van de Baltimores” en nu “Een wild dier” gelezen.

Precies hetzelfde als ik dus. Wild Dier nog niet uit maar het bevalt goed.

ik lees nu het perfecte stel van Ruth Ware. Locked room op een onbewoond eiland

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.