Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Moosey
13-01-2025 om 22:16
Wat een Murakami-opleving hier! Ik heb meerdere boeken geprobeerd maar ik trek het slecht. Niet mijn ding.
nu bezig in Cloud Cuckoo Land van Anthony Doerr. Behoorlijk geconstrueerd boek met veel verhaallijnen maar vind het begin zie je ook al wel verbanden ook al spreken verschillende lijnen ook in (heel) verschillende tijden. Intrigerend en k zit er lekker in.
Mick87
14-01-2025 om 09:31
Moosey schreef op 13-01-2025 om 22:16:
Wat een Murakami-opleving hier! Ik heb meerdere boeken geprobeerd maar ik trek het slecht. Niet mijn ding.
nu bezig in Cloud Cuckoo Land van Anthony Doerr. Behoorlijk geconstrueerd boek met veel verhaallijnen maar vind het begin zie je ook al wel verbanden ook al spreken verschillende lijnen ook in (heel) verschillende tijden. Intrigerend en k zit er lekker in.
Die heb ik al een eeuwigheid op m'n ereader staan. Wordt tijd dat ik m eens ga lezen.
Tover-Feetje
14-01-2025 om 16:55
Escaperoom van Maren Stoffels gelezen.
Ondanks de goede reviews voor mij een warrig verhaal met veel losse eindjes.
Het was me ontgaan dat het een young-adult boek was, wat misschien het gebrek aan details zou verklaren 
Maar ik val natuurlijk allang buiten de doelgroep dus het zou ook heel goed aan mij kunnen liggen
Nu naar Bloedwraak van Marcella Kleine.
-Nienke-
14-01-2025 om 17:49
Ik ben begonnen in Er stromen rivieren in de lucht van Elif Shafak - inmiddels op bladzijde 80 - en ben nu al weg van het boek! Wat een prachtige schrijfstijl. Het doet heel poëtisch aan en tegelijkertijd is wel echt een verhaal. Ik kon het gisteren bijna niet wegleggen!
Grindelwald
14-01-2025 om 17:54
Maheiden schreef op 13-01-2025 om 20:36:
Ik lees nu Toen waren er vier van Carla Kovach. De volgende van de serie met Gina Harte in de hoofdrol. Britse detective.
Ik ben in het eerste deel van deze reeks bezig. Leest makkelijk weg en is toch ook spannend.
Hier voor heb ik het boek van Eva Hermans-Kroot gelezen. Zo verdrietig.
joky
14-01-2025 om 18:25
ik ben nu in Jouw laatste wens van Carla Kovach net in begonnen .
Het boek van Eva Hermans Kroot ook nog liggen maar moet ik nog even mee wachten zit nu nog n beetje in de winter dip.
Denk dat ik het pas ga lezen als de zon weer schijnt en ik iets lekkerder in mijn vel zit .zo’n triest boek .Het grootste deel van haar ziekte heb ik op instagram en tv mee gekregen .
vrouw92
14-01-2025 om 18:28
Na weer een jeugdboek: Pas op voor de fluistervaar - Een boek met verwijzing naar de Coronatijd. Erg vermakelijk en leuk geschreven met mooie verwijzingen uit die periode.
Nu ben ik begonnen aan Dolly Alderton - Good material. Het begin is goed
Loulou39
14-01-2025 om 18:37
Voor de fans van “De loge” van Nelle Lamarr, haar nieuwe boek “De nanny” is bij Kobo Plus te lezen. Ik heb hem meteen gedownload, maar moet eerst Freida mcFadden nog uitlezen
Mick87
14-01-2025 om 19:26
-Nienke- schreef op 14-01-2025 om 17:49:
Ik ben begonnen in Er stromen rivieren in de lucht van Elif Shafak - inmiddels op bladzijde 80 - en ben nu al weg van het boek! Wat een prachtige schrijfstijl. Het doet heel poëtisch aan en tegelijkertijd is wel echt een verhaal. Ik kon het gisteren bijna niet wegleggen!
In december heb ik die gelezen. Één van de beste boeken ooit gelezen werkelijk waar prachtig.
Maheiden
14-01-2025 om 21:01
Loulou39 schreef op 13-01-2025 om 20:48:
[..]
Lekkere thrillers schrijft zij (geen detectives trouwens 😇): ik heb ze allemaal gelezen en wacht op de nieuwste 😁.
Ik dacht nog: Wat zal het officieel zijn, thriller of detective? Maar het is vooral: moord gepleegd politie onderzoekt en vindt de dader. Voor een thriller vind ik er wat weinig spanning in zitten.
Ik merk ook dat ik bij de eerste boeken enthousiaster was. Het leest nog steeds makkelijk weg maar ik vind het wat saai worden.
Loulou39
14-01-2025 om 22:12
Maheiden schreef op 14-01-2025 om 21:01:
[..]
Ik dacht nog: Wat zal het officieel zijn, thriller of detective? Maar het is vooral: moord gepleegd politie onderzoekt en vindt de dader. Voor een thriller vind ik er wat weinig spanning in zitten.
Ik merk ook dat ik bij de eerste boeken enthousiaster was. Het leest nog steeds makkelijk weg maar ik vind het wat saai worden.
Snap ik helemaal! Maar het heet blijkbaar officieel thriller, bij detectives gebeurt er iets aan het begin en gaat het alleen maar om het oplossen, en bij thrillers blijven er dingen gebeuren door het hele verhaal, en dat is bij Carla Kovach toch wel het geval (al ben ik het wel met je eens dat ze wat afzakt).
Je had heel vroeger Agatha Christie, die schreef echt detectives, dat ging puur om het oplossen: er was een moord en daarna kwam de puzzel en verder gebeurde er niets meer.
Maar goed, het gaat maar om een naam, het is het belangrijkste dat je geniet van een boek en hopelijk is haar nieuwste boek wel van begin tot eind spannend 🤞🏼😁.
Ik ben nu zelf “verslaafd” aan de thrillers van Lisa Gardner, haar boeken blijven het hele verhaal spannend, misschien een tip voor jou?😁
Fiorah
14-01-2025 om 22:16
Wie adviseerde nou de nieuwste Joel Dicker in dit topic? Ik heb teruggezocht maar kon het niet vinden. Echt een goed, spannend boek.
Loulou39
15-01-2025 om 05:15
Fiorah schreef op 14-01-2025 om 22:16:
Wie adviseerde nou de nieuwste Joel Dicker in dit topic? Ik heb teruggezocht maar kon het niet vinden. Echt een goed, spannend boek.
Onder andere ik, hij schrijft zo goed!
Mick87
15-01-2025 om 10:08
heeft iemand De bergkoning van Anders de la motte al gelezen ? Hoor er goede verhalen over. Net op m'n ereader gezet