Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
alhambra
25-02-2023 om 21:14
Toch mijn draai gevonden met Kinderspel. Ik denk dat ik eerder te onrustig was.
Cala
25-02-2023 om 21:53
Legends & Lattes van Travis Baldree heb ik uit. Eigenlijk had ik verwacht dat er meer humor in zou zitten, gezien de recensies die ik gelezen heb. Het was wel een leuk fantasy verhaal en makkelijker leesbaar, maar viel dus een beetje tegen.
Nu ben ik begonnen in The Ink Black Heart van Robert Galbraith. Lag al een tijdje op de stapel, maar omdat ik het laatste boek zo lang geleden heb gelezen en het weer een kei dik boek is, merkte ik dat ik er een beetje tegen opzag. Ik ben pas op bladzijde 33, maar zit er al helemaal in, dus dat is fijn. Ik erger me wel een klein beetje aan de quotes boven elk hoofdstuk, inmiddels lees ik ze ook niet meer want het voegt wmb niets toe.
Fiorah
25-02-2023 om 22:39
Ooh dat brengt mij op een vraag. Lezen jullie altijd de titels van de hoofdstukken?
Ik vind Verity/Waarheid van Colleen Hoover tot nu toe een aanrader!
alhambra
26-02-2023 om 09:12
alhambra schreef op 25-02-2023 om 21:14:
Ik kom hier op terug. Gisteren een groot stuk gelezen maar toen ging het een bepaalde kant op waardoor ik ben afgehaakt.
Tover-Feetje
26-02-2023 om 11:37
De gasten lijst van Lucy Foley uit.
Wel een leuk/spannend boek, ik had alleen een iets uitgebreider einde gehad.
Nu begonnen in Naaktportret van Loes den Hollander.
Loeki72
26-02-2023 om 12:08
Ik heb het 2e deel van de Moordclub (De man die twee keer dood ging) uit. Ik vind het een heel vermakelijke serie.
Ik ga nu beginnen in Heks van Camilla Läckberg.
Mick87
26-02-2023 om 13:25
alhambra schreef op 25-02-2023 om 21:14:
Ik heb hem liggen. Maar vond het niet zo eerste stuk. Maar wil het toch nog wel een kans geven aangezien velen het hier een goed boek vinden .
MildredRatched
26-02-2023 om 15:29
Fiorah schreef op 25-02-2023 om 22:39:
Ooh dat brengt mij op een vraag. Lezen jullie altijd de titels van de hoofdstukken?
Meestal wel! Vind het altijd wel leuk. De proloog sla ik wel altijd over, voegt voor mij niks toe en kOm ik ook nooit in
nlies
26-02-2023 om 17:23
titels van hoofdstukken wel, hoewel ze vaak niet doordringen, vooral als het om data en tijden gaat.
Voetnoten lees ik vrijwel nooit, behalve bij de boeken van Pratchett want die zijn meestal wel leuk
Fiorah
26-02-2023 om 22:33
De Waarheid heeft echt zo'n broeierig, onheilspellend sfeertje. Spannend!
Livvie
26-02-2023 om 22:46
MildredRatched schreef op 24-02-2023 om 11:05:
[..]
Ik heb gestrand net uit en ik vond het een heel bijzonder boek. Het verhaal was origineel en spannend, met leuke detective/thriller elementen. Er zaten ook wel een aantal heel ongeloofwaardige componenten in, met betrekking tot de reality tv en bepaalde gebeurtenissen op het eiland.
Ook had ik moeite met de hoofdpersoon, die zou de meest sympathieke moeten zijn, maar ik vond haar eigenlijk helemaal niet zo sympathiek en ‘likeable’. Ik heb het boek 3 sterren gegeven. Ik vond het wel heel fijn voorgelezen, door Lot van Lunteren op koboplus
Heb ik ook net uit! Ik vond het zwaar om doorheen te komen en heb er ook langer over gedaan dan normaal. Achteraf had ik hem waarschijnlijk op de plank laten liggen.
Ik lees nu het e-book 'kinderspel' en luister 'Wat de fak' van Maryam Hassouni.
kapow
26-02-2023 om 23:18
When you are mine van Michael Robotham.
Erg spannend weer, ik hou van zijn schrijfstijl. Maar de acties van de hoofdpersoon waren soms ongelooflijk ondoordacht.
Ik ga beginnen aan De moordclub (op donderdag).
kapow
26-02-2023 om 23:20
Fiorah schreef op 25-02-2023 om 22:39:
Lezen wel, onthouden niet
Lali
27-02-2023 om 06:47
kapow schreef op 26-02-2023 om 23:18:
When you are mine van Michael Robotham.
Erg spannend weer, ik hou van zijn schrijfstijl. Maar de acties van de hoofdpersoon waren soms ongelooflijk ondoordacht.
Ik ga beginnen aan De moordclub (op donderdag).
Ik ben ook bezig in de Moordclub. Ik vind het nog wel wat onsamenhangend, heb moeite om er in te komen. Hoe is dat bij jou?
PerfumedAlpaca84
27-02-2023 om 08:01
ik ben gisteren begonnen in Het portret van Dorian Gray van Oscar Wilde en vond dat zo leuk dat het nu uit is. Daarom nu begonnen in One flew over the cuckoo's nest van Ken Kesey. Ik ben bezig met een lijstje 'moet je gelezen hebben' geloof ik.