Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
weneri
22-02-2023 om 17:22
vandaag een bestelling bij boekenkraam gedaan:
- op het einde gaan ze allebei dood | Adam Silvera
- pappies kleine meid slaapt niet meer op straat | Stephanie-Joy Eerhart
- het beste voor iedereen | Erik Rozing
kapow
22-02-2023 om 21:19
Loetjekoe schreef op 22-02-2023 om 16:43:
Ik lees nu de Laatste weduwe van Karin Slaughter, vind haar boeken zó goed! Heb er alleen niet veel meer te gaan, dus hoop tegen die tijd iets gevonden te hebben wat net zo goed is.
Een Saskia Noort, Loes den Hollander en Linda van Rijn etc is toch wel even wat anders, ook leuk.. maar vind Karin Slaughter een stuk beter, dus als iemand tips heeft voor iets soortgelijks hoor ik het graag!
Ik heb nog niks van Karin Slaughter gelezen maar deze klinkt goed.
Dolfje
22-02-2023 om 22:39
Loetjekoe schreef op 22-02-2023 om 16:43:
Ik lees nu de Laatste weduwe van Karin Slaughter, vind haar boeken zó goed! Heb er alleen niet veel meer te gaan, dus hoop tegen die tijd iets gevonden te hebben wat net zo goed is.
Een Saskia Noort, Loes den Hollander en Linda van Rijn etc is toch wel even wat anders, ook leuk.. maar vind Karin Slaughter een stuk beter, dus als iemand tips heeft voor iets soortgelijks hoor ik het graag!
Tess Gerritsen
Sk Tremayne
Mj Arlidge
Robert Bryndza
Jane Harper
kapow
23-02-2023 om 07:56
de Zaak Alaska Sanders van Joël Dicker uit.
Schrijfstijl was in het begin wennen, is het een script, is het een biografie? Nadat ik daaraan gewend was las het lekker weg. Veel wendingen waarvan ik er weinig aan zag komen.
Loetjekoe
23-02-2023 om 09:28
kapow schreef op 22-02-2023 om 21:19:
[..]
Ik heb nog niks van Karin Slaughter gelezen maar deze klinkt goed.
Het is een boek uit de Will Trent serie, dus zou dan wel bij het eerste deel beginnen, maar stuk voor stuk aanraders!
Loetjekoe
23-02-2023 om 09:29
Dolfje schreef op 22-02-2023 om 22:39:
[..]
Tess Gerritsen
Sk Tremayne
Mj Arlidge
Robert Bryndza
Jane Harper
Tess Gerritsen heb ik inderdaad ook nog in de boekenkast staan, een keer eerder gelezen maar die viel tegen, toch maar weer eens een boek van haar proberen dus! Andere zoek ik even op, bedankt voor je tips!
-Nienke-
23-02-2023 om 09:32
Loetjekoe schreef op 23-02-2023 om 09:29:
[..]
Tess Gerritsen heb ik inderdaad ook nog in de boekenkast staan, een keer eerder gelezen maar die viel tegen, toch maar weer eens een boek van haar proberen dus! Andere zoek ik even op, bedankt voor je tips!
Tess Gerritsen vind ik het meest te vergelijken met Karin Slaughter, dus zou het inderdaad nog een kans geven!
Loeki72
23-02-2023 om 20:01
Ik heb het boek van Israel van Dorsten uit. Ik vond het erg aangrijpend. Wat een indrukwekkend verhaal.
Nu is het voor mij tijd voor iets luchtiger, het 2e deel van De moordclub op donderdag.
Dolfje
23-02-2023 om 20:18
-Nienke- schreef op 23-02-2023 om 09:32:
[..]
Tess Gerritsen vind ik het meest te vergelijken met Karin Slaughter, dus zou het inderdaad nog een kans geven!
Ja zeker de oudere boeken
MildredRatched
24-02-2023 om 11:05
Wandelvrouwtje schreef op 22-02-2023 om 16:33:
[..]
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden!
Ik heb gestrand net uit en ik vond het een heel bijzonder boek. Het verhaal was origineel en spannend, met leuke detective/thriller elementen. Er zaten ook wel een aantal heel ongeloofwaardige componenten in, met betrekking tot de reality tv en bepaalde gebeurtenissen op het eiland.
Ook had ik moeite met de hoofdpersoon, die zou de meest sympathieke moeten zijn, maar ik vond haar eigenlijk helemaal niet zo sympathiek en ‘likeable’. Ik heb het boek 3 sterren gegeven. Ik vond het wel heel fijn voorgelezen, door Lot van Lunteren op koboplus
nlies
24-02-2023 om 11:27
Ik ben begonnen aan Zwaarden tegen duivelskunst, van Fritz Leiber. Die serie heb ik jaren geleden gelezen, en dat was zo ongeveer de eerste fantasy die ik las. Nu kwam ik hem tegen op mijn 5000boekenstick en was gewoon benieuwd of ik hem nog leuk zou vinden
PerfumedAlpaca84
24-02-2023 om 12:03
MildredRatched schreef op 24-02-2023 om 11:05:
[..]
Ik heb gestrand net uit en ik vond het een heel bijzonder boek. Het verhaal was origineel en spannend, met leuke detective/thriller elementen. Er zaten ook wel een aantal heel ongeloofwaardige componenten in, met betrekking tot de reality tv en bepaalde gebeurtenissen op het eiland.
Ook had ik moeite met de hoofdpersoon, die zou de meest sympathieke moeten zijn, maar ik vond haar eigenlijk helemaal niet zo sympathiek en ‘likeable’. Ik heb het boek 3 sterren gegeven. Ik vond het wel heel fijn voorgelezen, door Lot van Lunteren op koboplus
Leuk om te lezen, we hebben wel dezelfde indruk ongeveer. Ik vond het soms ook wst ongeloofwaardig, maar wel spannend. En de hoofdpersoon was inderdaad vrij onsympathiek. Ik had hem ook drie sterren gegeven.
MildredRatched
24-02-2023 om 12:17
Wandelvrouwtje schreef op 24-02-2023 om 12:03:
[..]
Leuk om te lezen, we hebben wel dezelfde indruk ongeveer. Ik vond het soms ook wst ongeloofwaardig, maar wel spannend. En de hoofdpersoon was inderdaad vrij onsympathiek. Ik had hem ook drie sterren gegeven.
Oh grappig! Hij kreeg op goodreads veel lyrische reacties, dus ik ben blij dat ik niet de enige ben die niet zo dolenthousiast is
RosaMontana
24-02-2023 om 12:46
Ik heb Het schaarse licht uit van Nino Haratischwili.
Wat een prachtig boek, nog mooier dan Het achtste leven. Echt een aanrader!
Fiorah
24-02-2023 om 14:07
RosaMontana schreef op 24-02-2023 om 12:46:
Ik heb Het schaarse licht uit van Nino Haratischwili.
Wat een prachtig boek, nog mooier dan Het achtste leven. Echt een aanrader!
Oh wat fijn! Volgens mij had ik deze op mijn lijst staan al, ik ga even checken.