Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Fiorah schreef op 20-02-2023 om 12:27:

[..]

Die klinkt tof! The Thursday Murder Club zelf is deel 1? Die heb ik bij de bieb gereserveerd na jouw post.

Ja klopt! Ik vind het heel leuk dat de hoofdpersonen oude besjes zijn. Bij het eerste boek moest ik er wel even inkomen omdat er best veel hoofd en bijpersonen zijn, maar het leest wel vrij makkelijk. Het is lekker kneuterig brits, maar wel altijd een semi origineel plot en soms ook grappig (in het Engels iig, ik weet niet hoe de vertaling is). 

nlies schreef op 21-02-2023 om 00:54:

wakker gebleven om Films die nergens draaien uit te lezen. Soms echt jaloers op de kinderen van nu, als ik dat vergelijk met wat er was toen ik kind was

Die is mooi hè!

Regendrup.

Regendrup.

21-02-2023 om 08:46 Topicstarter

nlies schreef op 21-02-2023 om 00:54:

wakker gebleven om Films die nergens draaien uit te lezen. Soms echt jaloers op de kinderen van nu, als ik dat vergelijk met wat er was toen ik kind was

Oh die is zo mooi, echt van genoten! 

Ja die vond ik ook zo prachtig!

Ik heb kortsluiting, ik ben nog bezig in Fairy Tale en in Markering maar nu zijn die Thursday Murder Club en Waarheid van Colleen Hoover ook binnen van de bieb. Help. 

Fiorah schreef op 20-02-2023 om 16:22:

[..]

Heb je die andere van haar ook gelezen? Hunting Party heet die, dacht ik? Het thema leek me zo vergelijkbaar, vandaar dat ik aan de tweede nooit begonnen ben.

Ik wissel ook meestal van genre trouwens. Als ik een boek uit heb kan ik prima in een volgend boek beginnen, mits dat maar een totaal ander boek is óf juist een boek uit dezelfde serie. Maar ik vind series vaak wel moeilijk, volgens mij zijn Harry Potter en de Hongerspelen de enige series die ik volledig heb gelezen. Ok ik heb de eerste drie van Stieg Larsson gelezen en had waarschijnlijk de rest ook gelezen als hij niet was overleden. Maar nu de volgende delen door een ander zijn geschreven, trekt het me niet meer. Verder heel vaak een eerste deel, soms ook een tweede, maar bijna nooit een hele serie. Oh wacht, ook natuurlijk allerlei thrillers met dezelfde rechercheur maar dat vind ik geen echte serie omdat je ze prima los kan lezen. Welke series hebben jullie uitgelezen?

Alles van Mary Higgins Clark, Sam Bourne, Steve Berry, Jorg Kastner, Pauline Gedge, James Becker, Robert Galbraith, Kate Mosse.   En nog wel meer schrijvers.  Overigens alle boeken uit deze series ook prima los te lezen. 

Momenteel bezig in Jeroen Windmeijer en Andreas Eschbach.

Ik vond het boek De citroen op de taart vermakelijk maar ook heel voorspelbaar. 
Ik ga nu Camino 1 van Graeme Simsion & Anne Buist lezen. 

O ik heb ook heel wat series gelezen, meest fantasy, en ik ben altijd blij als het een serie is die al even bestaat zodat ik  meteen wat boeken achter elkaar kan lezen. 
even series waar ik nu opkom, Pratchett, Hobb, Tanith Lee, Ruiz Zafon, 
De hele serie van Sue Grafton, hoewel ik de eerste delen het leukste vond.
En de serie van Faye Kellerman, over een Joodse rechercheur (toch eens kijken of ik delen gemist heb, want vond het een goede serie)
eigenlijk te veel om op te noemen

klaar met Sophia's Triomf... hij begon erg stroef maar wat een mooi verhaal, baal echt dat het klaar is  

ik ben begonnen in zondagskind 

ik ben bezig in gestrand van Sarah Goodwin. Heel apart en ik vind de hoofdpersoon niet zo sympathiek, maar ik ben wel benieuwd hoe t verder gaat

weneri schreef op 22-02-2023 om 12:16:

ik ben begonnen in zondagskind

Die 2 vond ik beide heel goed! Vooral de 2e, maar beginnen in de 1e is wel zo fijn

Ik vond het boek Camino leuk om te lezen.
Ik ga nu beginnen aan Wij waren, ik ben. Weg uit Ruinerwold van Israel van Dorsten. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

22-02-2023 om 16:33

MildredRatched schreef op 22-02-2023 om 13:53:

ik ben bezig in gestrand van Sarah Goodwin. Heel apart en ik vind de hoofdpersoon niet zo sympathiek, maar ik ben wel benieuwd hoe t verder gaat

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden!

Ik lees nu de Laatste weduwe van Karin Slaughter, vind haar boeken zó goed! Heb er alleen niet veel meer te gaan, dus hoop tegen die tijd iets gevonden te hebben wat net zo goed is. 
Een Saskia Noort, Loes den Hollander en Linda van Rijn etc is toch wel even wat anders, ook leuk.. maar vind Karin Slaughter een stuk beter, dus als iemand tips heeft voor iets soortgelijks hoor ik het graag!

Ik lees nu: dat heb je verdiend, van Kocach. 
En de lichtwachters liggen te wachten tot ik daar in verder lees

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.