Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Gister begonnen in The Bullet That Missed van Richard Osman, nummer drie van thr Thursday Murder Club serie. Ik vind het weer heerlijk geschreven en moest een paar keer hardop lachen. 

Cala schreef op 20-02-2023 om 12:22:

Gister begonnen in The Bullet That Missed van Richard Osman, nummer drie van thr Thursday Murder Club serie. Ik vind het weer heerlijk geschreven en moest een paar keer hardop lachen.

Die klinkt tof! The Thursday Murder Club zelf is deel 1? Die heb ik bij de bieb gereserveerd na jouw post.

Lali schreef op 19-02-2023 om 20:05:

[..]

Ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt, ik heb het in 1 adem uitgelezen.

Deze heb ik ook op de lijst gezet nu!

De boeken van Helen Fields zal ik ook nog maar eens een kans geven. Het trok me nog niet echt maar jullie zijn er allemaal zo positief over.

Cala schreef op 20-02-2023 om 12:22:

Gister begonnen in The Bullet That Missed van Richard Osman, nummer drie van thr Thursday Murder Club serie. Ik vind het weer heerlijk geschreven en moest een paar keer hardop lachen.

Gelijk de eerste van de serie op m’n ereader gezet. 

Lali schreef op 19-02-2023 om 20:05:

[..]

Ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt, ik heb het in 1 adem uitgelezen.

Tot nu heel spannend en te lang doorgelezen gisteravond 🥱 

Echt leuk dat dit topic zo goed loopt trouwens. Ik heb echt al veel tips uit dit topic gehaald en ik vind het ook echt leuk om te zien wat jullie lezen.

MildredRatched schreef op 20-02-2023 om 08:56:

Ik heb De Gastenlijst van Lucy Foley gelezen/geluisterd. Echt wel een leuke aanrader, goed plot en ik vond het echt verrassend!

Heb je die andere van haar ook gelezen? Hunting Party heet die, dacht ik? Het thema leek me zo vergelijkbaar, vandaar dat ik aan de tweede nooit begonnen ben.

Ik wissel ook meestal van genre trouwens. Als ik een boek uit heb kan ik prima in een volgend boek beginnen, mits dat maar een totaal ander boek is óf juist een boek uit dezelfde serie. Maar ik vind series vaak wel moeilijk, volgens mij zijn Harry Potter en de Hongerspelen de enige series die ik volledig heb gelezen. Ok ik heb de eerste drie van Stieg Larsson gelezen en had waarschijnlijk de rest ook gelezen als hij niet was overleden. Maar nu de volgende delen door een ander zijn geschreven, trekt het me niet meer. Verder heel vaak een eerste deel, soms ook een tweede, maar bijna nooit een hele serie. Oh wacht, ook natuurlijk allerlei thrillers met dezelfde rechercheur maar dat vind ik geen echte serie omdat je ze prima los kan lezen. Welke series hebben jullie uitgelezen?

Alles van Henning Mankell, over Inspecteur Wallander.
En Jussi Adler-Olsen,  over de Afdeling Q en Brigadier Carl Mork.

Mankell leeft helaas niet meer, Adler-Olsen wél.

Ainne schreef op 20-02-2023 om 10:06:

Lali, goede aanrader was dat van je, dat GIllian McAllister boek, leest heerlijk weg en heb echt geen idee nog hoe dit zich verder gaat ontwikkelen, bedankt!

Leuk, ben heel benieuwd wat je er achter van vindt!

kapow schreef op 20-02-2023 om 14:25:

[..]

Tot nu heel spannend en te lang doorgelezen gisteravond 🥱

Ja he, je wilt gewoon doorlezen! (gaat over het boek van Gillian McAllister)

Misverstand

Ik heb Leeuwentemmer van Camilla Läckberg uit. Weer erg spannend. Ik ga nu iets luchtigers lezen, namelijk De citroen op de taart van Mirjam Mieserius. 

Fiorah schreef op 20-02-2023 om 16:22:

[..]

Heb je die andere van haar ook gelezen? Hunting Party heet die, dacht ik? Het thema leek me zo vergelijkbaar, vandaar dat ik aan de tweede nooit begonnen ben.

Ik wissel ook meestal van genre trouwens. Als ik een boek uit heb kan ik prima in een volgend boek beginnen, mits dat maar een totaal ander boek is óf juist een boek uit dezelfde serie. Maar ik vind series vaak wel moeilijk, volgens mij zijn Harry Potter en de Hongerspelen de enige series die ik volledig heb gelezen. Ok ik heb de eerste drie van Stieg Larsson gelezen en had waarschijnlijk de rest ook gelezen als hij niet was overleden. Maar nu de volgende delen door een ander zijn geschreven, trekt het me niet meer. Verder heel vaak een eerste deel, soms ook een tweede, maar bijna nooit een hele serie. Oh wacht, ook natuurlijk allerlei thrillers met dezelfde rechercheur maar dat vind ik geen echte serie omdat je ze prima los kan lezen. Welke series hebben jullie uitgelezen?

Jep die heb ik ook gelezen, een jaar of 2 jaar geleden volgens mijn goodreads. Leek er inderdaad erg op, dus niet aan te raden om dicht op elkaar te lezen

Altijd dichtbij van Paula Daly ook uit.
Het begin was een beetje rommelig maar daarna werd het wel een spannend verhaal waarin je je af vraagt hoe het gaat lopen.
Helaas vond ik het tegen het einde weer chaotisch en afgeraffeld.
Maar al met al heb ik mij er wel mee vermaakt.

Nu benieuwd naar De Gastenlijst van Lucy Foley.
Staat inmiddels op mijn ereader.

wakker gebleven om Films die nergens draaien uit te lezen. Soms echt jaloers op de kinderen van nu, als ik dat vergelijk met wat er was toen ik kind was

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.