Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
kapow
17-02-2023 om 15:50
Gelezen
Going rogue van Janet Evanovich uit de Stephanie Plum serie. Ik verslind die hele serie zo lang het kan.
Anomalie van Hervé Le Tellier. Normaal ben ik niet van de Sci-Fi en dat is nog steeds zo.
Het verhaal is opgedeeld in 3 delen en middelste deel overgeslagen wegens te langdradig en saai. Eerste deel was nog redelijk.
Bijna uit:
The dead romantics van Ashley Poston. Geen pageturner, wel een heel charmant verhaal. Haar eerstvolgende boek heb ik al op m’n verlanglijst gezet.
Hierna Parijs van weet-ik-niet-meer. Eerder genoemd in dit topic. Ben benieuwd.
Loeki72
17-02-2023 om 16:31
Ik heb Bij twijfel hard zingen uit en vond het erg leuk om te lezen. Tijd voor een nieuw boek. Ik ga De moordclub (op donderdag) van Richard Osman lezen.
Fiorah
17-02-2023 om 16:45
Ik zou Bij Twijfel Hard Zingen nooit zelf gepakt hebben, maar na jullie enthousiaste reacties ga ik hem ook op mijn lijst zetten.
Nu lees ik Leerling en Meester van Robin Hobb. Ik lees niet vaak fantasy maar ik zat er meteen in en ben heel benieuwd hoe het zich ontwikkelt!
Regendrup.
17-02-2023 om 18:04
Ik ben begonnen aan de boekenreeks van Tamara Postma. In 3 dagen 3 boeken uitgelezen. Het zijn ook dunne boeken dus gaat heel snel en zijn ook heel voorspelbaar, maar het heeft me wel even uit mijn leesdip gehaald!
nlies
17-02-2023 om 18:12
Robin Hobb is goed, en als je wil kun je tijden vooruit, ze heeft veel geschreven. Allemaal series waarin dezelfde personen en plaatsen min of meer terugkomen.
Ik lees nu De Lichtwachters van Emma Stonex.
Lali
17-02-2023 om 18:55
Verkeerde plaats, verkeerde moment. Van Gillian McAllister. Staat in Kobo plus.
Wat een bijzonder boek, ik heb er van genoten. En het is ook een doordenker. Wat zou je anders hebben gedaan, als je er beter over zou hebben nagedacht of beter zou hebben gekeken?
Als de hoofdpersoon ziet dat haar zoon een moord pleegt krijgt ze de schrik van haar leven. Als ze de de volgende dag wakker wordt, is het een dag voor de moord. En de keer erop dat ze wakker wordt is het nog een dag voor de moord. Zo krijgt ze de kans de gebeurtenissen opnieuw te beschouwen.
Ik ben erg benieuwd wie dit boek ook al gelezen heeft en wat jullie ervan vonden.
Beterlaat2021!
17-02-2023 om 19:25
Regendrup. schreef op 17-02-2023 om 18:04:
Ik ben begonnen aan de boekenreeks van Tamara Postma. In 3 dagen 3 boeken uitgelezen. Het zijn ook dunne boeken dus gaat heel snel en zijn ook heel voorspelbaar, maar het heeft me wel even uit mijn leesdip gehaald!
Dat is fijn! Ga zo door!
Tover-Feetje
17-02-2023 om 23:17
Parijs van Kiki van Dijk uit.
Het was voor mij geen boek dat ik in een keer heb uitgelezen, het duurde even voor ik het spannend begon te vinden.
Toen die spanning er eenmaal was kon ik het ook moeilijk wegleggen.
Nu naar De kraamhulp van Esther Verhoef.
Fiorah
18-02-2023 om 13:26
Lali schreef op 17-02-2023 om 18:55:
Wat een bijzonder boek, ik heb er van genoten. En het is ook een doordenker. Wat zou je anders hebben gedaan, als je er beter over zou hebben nagedacht of beter zou hebben gekeken?
Als de hoofdpersoon ziet dat haar zoon een moord pleegt krijgt ze de schrik van haar leven. Als ze de de volgende dag wakker wordt, is het een dag voor de moord. En de keer erop dat ze wakker wordt is het nog een dag voor de moord. Zo krijgt ze de kans de gebeurtenissen opnieuw te beschouwen.
Ik ben erg benieuwd wie dit boek ook al gelezen heeft en wat jullie ervan vonden.
Oh dit klinkt bijzonder!
nlies
18-02-2023 om 14:23
Fiorah schreef op 18-02-2023 om 13:25:
Heeft iemand hier De kleur van Toverij van Pratchett gelezen?
Ja, ik heb de hele serie. En ik vind hem leuk, maar deel 1 is niet het leukste deel van de serie. Ik weet nog dat ik deel 1 half gelezen terug heb gebracht naar de bieb, later nog eens geleend omdat ik niets anders kon vinden, en toen ben ik de hele serie gaan lezen en ook kopen. ook de jeugdboeken
PriceyRook54
18-02-2023 om 14:54
Lali schreef op 17-02-2023 om 18:55:
Oe die staat nu ook op mijn Kindle!
PriceyRook54
18-02-2023 om 14:56
Ik heb net Little rumours uit, van Bryony Pearce. Echt een niet-neer-te-leggen-boek, aanrader!
alhambra
18-02-2023 om 16:29
Mevrouw mijn moeder net uitgelezen. Ik vond het na 2 hoofdstukken prachtig en dat oordeel is gebleven. Mooi geschreven en wat een bijzondere dame, die moeder.
Loeki72
18-02-2023 om 17:43
alhambra schreef op 18-02-2023 om 16:29:
Mevrouw mijn moeder net uitgelezen. Ik vond het na 2 hoofdstukken prachtig en dat oordeel is gebleven. Mooi geschreven en wat een bijzondere dame, die moeder.
Ik vond het ook prachtig en heel beeldend geschreven. Ik zag het zo voor me.