Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Loeki72 schreef op 18-02-2023 om 17:43:

[..]

Ik vond het ook prachtig en heel beeldend geschreven. Ik zag het zo voor me.

Het deed me ook denken aan de schrijfstijl van Isabelle Allende.

Ik twijfel nu of ik Kinderspel zal gaan lezen of een boek van Jill Mansell.

alhambra schreef op 18-02-2023 om 16:29:

Mevrouw mijn moeder net uitgelezen. Ik vond het na 2 hoofdstukken prachtig en dat oordeel is gebleven. Mooi geschreven en wat een bijzondere dame, die moeder.

Ik vond m ook leuk. Moest wel vaak denken aan Wieteke van Dordt, als tante Lien. 

kapow schreef op 17-02-2023 om 15:50:

Gelezen

Going rogue van Janet Evanovich uit de Stephanie Plum serie. Ik verslind die hele serie zo lang het kan.

Anomalie van Hervé Le Tellier. Normaal ben ik niet van de Sci-Fi en dat is nog steeds zo. Het verhaal is opgedeeld in 3 delen en middelste deel overgeslagen wegens te langdradig en saai. Eerste deel was nog redelijk.

Bijna uit:
The dead romantics van Ashley Poston. Geen pageturner, wel een heel charmant verhaal. Haar eerstvolgende boek heb ik al op m’n verlanglijst gezet.

Hierna Parijs van weet-ik-niet-meer. Eerder genoemd in dit topic. Ben benieuwd.

Anomalie vorig jaar gekocht n.a.v. een recensie in het AD.  Viel tegen!

Tover-Feetje schreef op 17-02-2023 om 23:17:

Parijs van Kiki van Dijk uit.
Het was voor mij geen boek dat ik in een keer heb uitgelezen, het duurde even voor ik het spannend begon te vinden.
Toen die spanning er eenmaal was kon ik het ook moeilijk wegleggen.

Nu naar De kraamhulp van Esther Verhoef.

Gisteren LONDEN van Kiki van Dijk gekocht maar nog niet in begonnen.

nlies schreef op 18-02-2023 om 14:23:

[..]

Ja, ik heb de hele serie. En ik vind hem leuk, maar deel 1 is niet het leukste deel van de serie. Ik weet nog dat ik deel 1 half gelezen terug heb gebracht naar de bieb, later nog eens geleend omdat ik niets anders kon vinden, en toen ben ik de hele serie gaan lezen en ook kopen. ook de jeugdboeken

Maar zou je hem overslaan? Ik begin het liefst aan het begin van een serie, tenzij het niet nodig is.

Fiorah schreef op 18-02-2023 om 19:52:

[..]

Maar zou je hem overslaan? Ik begin het liefst aan het begin van een serie, tenzij het niet nodig is.

Nee, gewoon even doorzetten, is maar een dun boekje. In de eerste delen zitten ook een paar titels die nog een wat losse samenhang hebben, daarna heb je echt de heksen stadswacht en tovenaars die steeds terugkomen

Net twee kinderboeken achter elkaar gelezen, dus nu weer een roman. De chocolaterie van je dromen van Manuela Inusa.
Deel 1 was leuk, niet per se geweldig maar leest wel lekker weg. Ben benieuwd. 

kapow schreef op 17-02-2023 om 15:50:

Gelezen
Anomalie van Hervé Le Tellier. Normaal ben ik niet van de Sci-Fi en dat is nog steeds zo. Het verhaal is opgedeeld in 3 delen en middelste deel overgeslagen wegens te langdradig en saai. Eerste deel was nog redelijk. 

.

Grappig die verschillen, ik vond deze helemaal niet zo sci-fi achtig en juist heel goed!

Lali schreef op 17-02-2023 om 18:55:

Verkeerde plaats, verkeerde moment. Van Gillian McAllister. Staat in Kobo plus.
Wat een bijzonder boek, ik heb er van genoten. En het is ook een doordenker. Wat zou je anders hebben gedaan, als je er beter over zou hebben nagedacht of beter zou hebben gekeken?
Als de hoofdpersoon ziet dat haar zoon een moord pleegt krijgt ze de schrik van haar leven. Als ze de de volgende dag wakker wordt, is het een dag voor de moord. En de keer erop dat ze wakker wordt is het nog een dag voor de moord. Zo krijgt ze de kans de gebeurtenissen opnieuw te beschouwen.
Ik ben erg benieuwd wie dit boek ook al gelezen heeft en wat jullie ervan vonden.

Klinkt leuk, ik heb m op de ereader gezet!

nlies schreef op 18-02-2023 om 20:39:

[..]

Nee, gewoon even doorzetten, is maar een dun boekje. In de eerste delen zitten ook een paar titels die nog een wat losse samenhang hebben, daarna heb je echt de heksen stadswacht en tovenaars die steeds terugkomen

Even aanvulling, je kunt hem best overslaan en dan later nog eens lezen, er komt wel ergens een deel wat wel enigszins teruggaat naar dit deel. maar als het over overslaan gaat, kun je piramides ook wel even overslaan, dat is echt zo'n boek wat niet veel met de serie te maken heeft, ofwel geen tovenaars geen stadswacht geen heksen

Aah dankjewel! Ik zal eens kijken. 

Nog een paar boeken die ik eigenlijk altijd laat liggen, maar waar ik zoveel over hoor. Vinden jullie dat het de moeite waard is om nog De Ontdekking van de Hemel van Mulisch te lezen of een Klein Leven van Hanya Yanagihara?

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

19-02-2023 om 09:52

Fiorah schreef op 19-02-2023 om 09:49:

Aah dankjewel! Ik zal eens kijken.

Nog een paar boeken die ik eigenlijk altijd laat liggen, maar waar ik zoveel over hoor. Vinden jullie dat het de moeite waard is om nog De Ontdekking van de Hemel van Mulisch te lezen of een Klein Leven van Hanya Yanagihara?

Op allebei: ja, absoluut! Een klein leven vond ik wel verdrietig, maar heel mooi. De ontdekking van de Hemel is lang, maar ik vond hem zeker.de moeite waard.

ik ben begonnen in Sophia's triomf, het vorige deel had mij echt in zijn greep.
bij dit deel voelt het wat minder hoop dat het nog goed komt

Ja de Ontdekking van de hemel is de moeite waard. Ondanks dat ik bepaalde stukken wat minder vond.

Ik ben begonnen in Kinderspel. Ben er nog niet kapot van maar ik lees nog even door.  

Ik ben nu gestopt  in  Kamer nr. 10, van Ake Edwardson.
Ik heb het een tijd volgehouden, maar het stoorde me dat het steeds heen-en-weer ging tussen heden en 20 jaar geleden, zonder 'waarschuwing'  ... Ik had moeite er een touw aan vast te knopen en dan vind ik het zonde van de tijd.

Ik heb nog zoveel boeken liggen, die ik ook wil lezen (alles uit straatbiebs)
Saroo Brierley  : Lion  (prachtige film gezien)
Edward Snowdon : Onuitwisbaar
Yvonne Keuls : Mevrouw mijn moeder
Camilla Läckberg :  Vuurtorenwachter
Andrew Morton : Tom Cruise
Karin Wahlberg : De tapijtverkoper
Jussi Adler-Olsen : Slachtoffer 2117
Hakan Östlundh : De indringer
Jo Nesbo : De sneeuwman
Michelle Obama : Mijn verhaal
Mies Bouman : Gewoon Mies

Enzovoorts..... kanniekieze!!

kiezen-e1561450928560.jpg?fit=425%2C198&ssl=1

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.