Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
PriceyRook54
20-01-2023 om 11:05
Moosey schreef op 19-01-2023 om 23:13:
Nou, ik weet t nog zo net niet met The Magician hoor Ainne. Wat mij betreft zeker geen boek wat je niet meer weg kunt leggen, dus als je daar specifiek naar zoekt..
Haha nou maar goed dat ik wat anders bedacht heb.
Ik lees nu The woman in the white kimono, van Ana Johns. Ik kan me niet herinneren waar de tip vandaan kwam, wellicht hier?
Mick87
20-01-2023 om 21:41
Moosey schreef op 19-01-2023 om 23:13:
Nou, ik weet t nog zo net niet met The Magician hoor Ainne. Wat mij betreft zeker geen boek wat je niet meer weg kunt leggen, dus als je daar specifiek naar zoekt..
Nee het is geen page turner inderdaad. En je moet er van houden. Desalniettemin vond ik het een super boek. Gaf weer veel inzicht in de tijdsgeest van de periode waarin het boek zich afspeelde. En ik vond de familie Mann nogal een opmerkelijke familie.
nlies
20-01-2023 om 21:57
Ik Lees nu Meisje zonder leugens, van Michael Robotham. Deze ga ik wel uitlezen
Moosey
20-01-2023 om 22:05
Mick87 schreef op 20-01-2023 om 21:41:
[..]
Nee het is geen page turner inderdaad. En je moet er van houden. Desalniettemin vond ik het een super boek. Gaf weer veel inzicht in de tijdsgeest van de periode waarin het boek zich afspeelde. En ik vond de familie Mann nogal een opmerkelijke familie.
Ik heb m ook nog zeker niet opgegeven hoor! Ik vind het wel interessant, maar wel een boek waar je een beetje je best voor moet doen, vind ik.
Ik heb net mijn kerstpakket-kadokaart omgezet in een bol.com-kaart, dus ik kan weer flink shoppen qua e-books. Ga in elk geval weer ns een John Sandford-thriller kopen en misschien nog iets van Derek B Miller. En heb wel weer ns zin in wat oudere Amerikaanse literatuur, er is vast nog wel een Steinbeck die ik nog niet heb gelezen of iets van Bukowski ofzo.
Tover-Feetje
20-01-2023 om 22:44
Cala schreef op 13-01-2023 om 23:44:
Ik ben benieuwd wat je er van vindt! Ik krijg het boek volgende week als het goed is.
Ik heb inmiddels Wat Alice vergat van Liane Moriarty uit.
Ik had , zeker in het begin, moeite om in het verhaal te komen omdat er naast de hoofdlijn nog 2 verhalenlijnen door het boek heen lopen.
Het verhaal was soms wat te langdradig maar bleef toch boeiend genoeg om te blijven lezen.
Ik vond het over het algemeen wel een leuk verhaal.
Nadat het boek uit was heeft het me zelfs nog stof tot nadenken gegeven, hoe je jezelf kwijt kunt raken door omstandigheden en de hectiek van het leven.
Nu De verdediging van Steve Cavanagh.
Cookielover
20-01-2023 om 23:39
Moos, ik ben momenteel The Grapes of Wrath aan het herlezen. Prachtig 
Cala
20-01-2023 om 23:44
Moosey schreef op 20-01-2023 om 22:05:
Ik heb net mijn kerstpakket-kadokaart omgezet in een bol.com-kaart, dus ik kan weer flink shoppen qua e-books. Ga in elk geval weer ns een John Sandford-thriller kopen en misschien nog iets van Derek B Miller. En heb wel weer ns zin in wat oudere Amerikaanse literatuur, er is vast nog wel een Steinbeck die ik nog niet heb gelezen of iets van Bukowski ofzo.
I ♥️ Virgil Flowers! Ik heb al heel lang niets van John Sandford gelezen, goed idee, ga ik ook binnenkort weer eens doen!
kapow
21-01-2023 om 10:45
Ainne schreef op 20-01-2023 om 11:05:
[..]
Haha nou maar goed dat ik wat anders bedacht heb.
Ik lees nu The woman in the white kimono, van Ana Johns. Ik kan me niet herinneren waar de tip vandaan kwam, wellicht hier?
Ik heb dat boek gelezen. Ander genre dan ik gewend was, maar het heeft wel indruk op me gemaakt. En het is voor een deel op feiten gebaseerd.
Shadow of night (All Souls deel II) is uit. Even wat andere boeken lezen voor ik verder ga met deel III.
Ik ben begonnen in De Vreemde van Harlan Coben. M’n eerste boek van deze schrijver.
amarna
21-01-2023 om 10:54
Moosey schreef op 20-01-2023 om 22:05:
[..]
Ik heb m ook nog zeker niet opgegeven hoor! Ik vind het wel interessant, maar wel een boek waar je een beetje je best voor moet doen, vind ik.
Over Amerikaanse schrijvers: "Scherven" is de nieuwste van Bret Easton Ellis. Is net uit of komt binnenkort.
Een vervolg op "Less than zero". Vond ik een goed boek. Beklemmend en spannend maar zo goed geschreven.
MildredRatched
21-01-2023 om 12:44
met een boekenmaatje ben ik bezig in anomalie van Herve Le Tellier. Enorme aanrader, heel spannend en verrassend. Zit in het koboplus assortiment
Moosey
21-01-2023 om 20:28
Cookielover schreef op 20-01-2023 om 23:39:
Moos, ik ben momenteel The Grapes of Wrath aan het herlezen. Prachtig
Jaaaa, zo mooi
Moosey
21-01-2023 om 20:31
Cala schreef op 20-01-2023 om 23:44:
[..]
I ♥️ Virgil Flowers! Ik heb al heel lang niets van John Sandford gelezen, goed idee, ga ik ook binnenkort weer eens doen!
Ha, leuk, ik ben iets meer van de Davenports (daar ooit mee begonnen dus dat blijft dan kleven) maar de Virgil Flowers zijn ook heel leuk ja. Misschien neem ik er wel van elk één 
Ranjemeteenrietje
21-01-2023 om 20:50
Vanmiddag Hart voor de zaak van Charlotte de Monchy gehaald en meteen aan begonnen. Eerste hoofdstukken lezen alweer heerlijk weg.
-Nienke-
21-01-2023 om 21:20
Ik ben begin deze week begonnen aan de Drakenhart-trilogie van Nora Roberts. Heel ander genre dan wat ik normaal lees (fantasy), maar echt heerlijk leesbaar! Deel 1 is uit, morgen weer lekker onder een dekentje met deel 2