Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

ik lees nu Mimic, van Daniel Cole. Ben nog niet op blz 50 en nu al goed

Ik heb net Geluksmomenten van Clare Chambers uit. Bijzonder onderwerp waarbij je denkt 'het zal niet toch?'. En leest heerlijk weg.

Cala schreef op 08-01-2023 om 21:55:

Ben nu bezig in The Invisible Library van Genevieve Cogman

Uit! Best een leuk boek en fantasyconcept, ik ga dit jaar denk ik ook de andere zes delen lezen, maar de karakters zijn niet zo meeslepend leuk dat ik perse de hele reeks NU wil lezen (dat had ik bij de boeken van Robin Hobb bv wel). En soms vond ik het een beetje te veel woorden in de tekst  Dat klinkt een beetje debiel en het is ook niet zo dat ze eindeloos bijvoeglijke woorden gebruikt om zaken te beschrijven ofzo (aan zulke schrijvers heb ik een hekel), maar ik denk dat ze misschien net andere Engelse woorden gebruikt dan ik gewend ben en het daardoor iets minder vlot voor me las. Maar dus nog wel de moeite waard om door te gaan met de serie.

Nu begonnen in Breathless van Amy McCullan. Erg ver ben ik nog niet, maar het lijkt me wel een spannend boek. Ook leuk omdat het weer een andere setting heeft, dan de meeste thrillers die ik lees; het speelt zich af tijdens een klim expeditie naar de top van een berg in Nepal

Welk boek van Robin Hobb zou je aanraden, Cala?

Fiorah schreef op 12-01-2023 om 07:17:

Welk boek van Robin Hobb zou je aanraden, Cala?

\Ik ben ooit met De Levende schepen begonnen. En daarna de boeken van de nar(Of van de zieners, dat weet ik niet meer).Mooie series allemaal. Die allemaal afzonderlijk te lezen zijn, maar waar toch dezelfde plaatsen en sommige personen weer in terugkomen

Ja, dat het afzonderlijke series zijn, maar je wel kunt kiezen om de series in volgorde te lezen, omdat het dezelfde wereld is, vind ik ook echt leuk en handig. Mijn favoriete serie waren de vier boeken met draken; The Rain Wild Chronicles.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

12-01-2023 om 11:58

Ik vind de boeken van de Assassin's apprentice erg indrukwekkend. 

Gisteren weer met The Inkblack Heart uit de Strike-serie van Galbraith in mn handen gestaan en niet gekocht omdat ik het zo'n onhandige dikke pil vind. Onmogelijk om deze in bed te lezen.
Ik wacht maar op de verfilming.
Recent "Troubled Blood" op de BBC gezien. Zooo goed verfilmd! De beste tot nu toe.

Toen ik dood was van Loes den Hollander uit.
Het begon goed en leest vlot weg, maar naarmate het verhaal vorderde vond ik het steeds minder worden.
Iets teveel toeval en te langdradig.

Ik lees hierboven dat De gevangene van B.A Paris goed is bevallen, dan begin ik daar vanavond ook aan   

amarna schreef op 12-01-2023 om 14:42:

Gisteren weer met The Inkblack Heart uit de Strike-serie van Galbraith in mn handen gestaan en niet gekocht omdat ik het zo'n onhandige dikke pil vind. Onmogelijk om deze in bed te lezen.
Ik wacht maar op de verfilming.
Recent "Troubled Blood" op de BBC gezien. Zooo goed verfilmd! De beste tot nu toe.

Oh ik wist helemaal niet dat ze verfilmd waren!

Mimic van Cole is uit. spannend

Fiorah schreef op 12-01-2023 om 17:37:

[..]

Oh ik wist helemaal niet dat ze verfilmd waren!

Allemaal behalve de laatste!

Ik lees liever het boek dan dat ik de film kijk

amarna schreef op 12-01-2023 om 19:35:

[..]

Allemaal behalve de laatste!

Is dat Strike, de serie? Of zijn het echt films?

Fiorah schreef op 12-01-2023 om 20:58:

[..]

Is dat Strike, de serie? Of zijn het echt films?

Series.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.