Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Miraval schreef op 09-01-2023 om 20:29:

zo eindelijk een kobo plus abonnement... net begonnen in Kinderspel en gelijk al spannend. Benieuwd hoe het afloopt!

Afgelopen week ook Toen de wereld brak in 1 adem uitgelezen, heel mooi boek!

Heerlijk, ik geniet enorm van mijn kobo en er staan ontzettend veel goede thrillers op

Ik heb Kinderspel net uit.
Zeker niet slecht maar ben niet zo enthousiast als degene die het al gelezen hebben.
Waarschijnlijk toch weer die kwestie van smaak 

Omringd door Tegenslag. Opvolger van Omringd door idioten. Leest lekker vlot weg, af en toe een open deur maar diverse onderzoeken zijn wel fijn verhalend samen gevat. Heel herkenbaar en absoluut niet zwaar ofzo. Staan ook oefeningen in maar die doe ik nooit. 

Gisteravond begonnen in Duivelspact van Loes den Hollander en net uitgelezen.
Onnodig te melden dat het dus lekker makkelijk wegleest  :biggrin
Leuk verhaal (voor zover je van leuk kan spreken bij moord en doodslag) waarin genoeg gebeurt om het boeiend te houden.

Ik ga nog even door met Loes den Hollander, ditmaal Toen ik dood was.

Je moest een weten van Gillian King is uit, heerlijk boek, ik ging er als een speer doorheen 

Ik ga nu beginnen in het hart op de juiste plaats van Christie Watson. Een boek geschreven door een verpleegkundige over het werk als vpk in het ziekenhuis. Ik ben zelf werkzaam als vpk in het ziekenhuis, dus ben wel benieuwd naar haar ervaringen. 

Regendrup.

Regendrup.

10-01-2023 om 22:27 Topicstarter

Regendrup. schreef op 08-01-2023 om 14:27:

Ben nu begonnen in De Heks in mij van Loes den Hollander. Weet nog niet wat ik er van vindt.
Weet ook niet of dit de juiste timing voor mij is om over dit onderwerp te lezen. Dus grote kans dat hij snel opzij ligt voor een later moment.

Uit. Ik vond het erg tegenvallen. Vond het erg voorspelbaar (oké, het eind niet) maar vond het vooral vervelend dat ik met geen enkel personage sympathie voelde.

Regendrup.

Regendrup.

10-01-2023 om 22:28 Topicstarter

Nu bezig in It Starts With Us van Colleen Hoover. Nooit meer (It Ends With Us) vond ik zeer indrukwekkend. Ben heel benieuwd naar dit vervolg!

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

11-01-2023 om 13:32

Regendrup. schreef op 10-01-2023 om 22:28:

Nu bezig in It Starts With Us van Colleen Hoover. Nooit meer (It Ends With Us) vond ik zeer indrukwekkend. Ben heel benieuwd naar dit vervolg!

Deze zie ik vaak voorbij komen, maar ik krijg geen hoogte van wat voor soort boek dit is. Mag ik je vragen wat je aansprak aan It Ends With Us?

Regendrup.

Regendrup.

11-01-2023 om 13:33 Topicstarter

Wandelvrouwtje schreef op 11-01-2023 om 13:32:

[..]

Deze zie ik vaak voorbij komen, maar ik krijg geen hoogte van wat voor soort boek dit is. Mag ik je vragen wat je aansprak aan It Ends With Us?

Het was voor mij persoonlijk heel erg herkenbaar/gevoelig onderwerp. Gaat over een gewelddadige relatie en alle tegenstrijdige gevoelens die daarbij komen kijken.

Kreeg net een hele partij boeken doorgestuurd van mijn zus. (als je een abbo bij NS hebt krijg je op je verjaardag een mailtje met code voor 1 maand bookchoise. Waar de rest vandaan kwam geen idee) en ik ken ze allemaal nog niet

Regendrup. schreef op 10-01-2023 om 22:27:

[..]

Uit. Ik vond het erg tegenvallen. Vond het erg voorspelbaar (oké, het eind niet) maar vond het vooral vervelend dat ik met geen enkel personage sympathie voelde.

Dat had ik precies zo. Vond ze geen van allen leuk.

Ik zit nog in De mooiste tijd van het jaar en dan ga ik Kerstmis in het cupcake café lezen, lag al even klaar bij de bieb blijkbaar. Ach het is nog winter dus dat kan nog 

Wandelvrouwtje schreef op 11-01-2023 om 13:32:

[..]

Het is een soort realistisch liefdesverhaal met dus een heel donker randje. Wat mij aansprak, was dat de schrijfster er heel goed in slaagt om je meteen te laten meeleven met de hoofdpersoon, waardoor ook wat erna gebeurt, hard binnenkomt. Ik vond het zó realistisch dat ik alleen maar heb gehuild. 

vandaag November van Thomas Olde Heuvelt opgehaald in de bibliotheek. Hoorde er hier zo veel over dat ik wel benieuwd was...

Ik lees nu De gevangene (B.A. Paris), echt een heel fascinerende thriller! Er wordt steeds geschakeld tussen heden en verleden en die komen steeds dichter bij elkaar, waardoor je gaandeweg snapt wat er precies aan de hand is. Heel knap geschreven ook. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.