Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
amarna
02-01-2023 om 17:28
Broodtrommel schreef op 01-01-2023 om 11:51:
[..]
Onbreekbaar van Marieke Damen al eens gelezen?
Bedankt! Ik heb m op mn lijstje gezet!
Moosey
02-01-2023 om 19:53
Gisteravond begonnen 172 hours on the moon van Johan Harstad
Harstad is een Noorse theaterschrijver die ook een heel aantal romans heeft geschreven. Dit is een beetje Young Adult-achtig, tot nu toe heel fijn.
Miraval
02-01-2023 om 21:17
vandaag begonnen in November... kan het niet wegleggen, het heeft veel weg van de sfeer van boeken van Stephen King en daar zit voor mij eigenlijk ook een klein nadeel, naar mijn idee is dat wat teveel van het goede. Echter ben ik dol op dit genre dus nog meer van zulke boeken in deze categorie laat ik me graag aanbevelen!
Fiorah
02-01-2023 om 22:03
Ik ben vanavond begonnen in de Gunst van Nicci French en die heeft me eigenlijk meteen gepakt! Ben benieuwd naar de rest
Fiorah
03-01-2023 om 12:20
Fiorah schreef op 02-01-2023 om 22:03:
Ik ben vanavond begonnen in de Gunst van Nicci French en die heeft me eigenlijk meteen gepakt! Ben benieuwd naar de rest
Wat volgens mij een thema is in hun boeken na Frieda, is vrouwen die blijven liegen/zwijgen over iets waarvan je denkt "trek gewoon je mond open, dit wordt alleen maar meer ellende!!!"
Een beetje zoals mensen in thrillerfilms de trap op vluchten, dat je gewoon weet dat ze zichzelf in de nesten werken door wat ze doen
Fiorah
03-01-2023 om 22:20
Uit. Toch lekker leesvoer. Er gebeuren volstrekt ongeloofwaardige dingen in maar het leest fijn weg en het plot was niet voorspelbaar.
Regendrup.
03-01-2023 om 22:34
Pleasant Valley is uit. Apart maar goed boek!
Nu begonnen in Iedereen liegt van Camille Grebe. Ben benieuwd!
MildredRatched
04-01-2023 om 12:36
Fiorah schreef op 03-01-2023 om 12:20:
[..]
Wat volgens mij een thema is in hun boeken na Frieda, is vrouwen die blijven liegen/zwijgen over iets waarvan je denkt "trek gewoon je mond open, dit wordt alleen maar meer ellende!!!"
Een beetje zoals mensen in thrillerfilms de trap op vluchten, dat je gewoon weet dat ze zichzelf in de nesten werken door wat ze doen
Precies, terwijl als ze het gewoon zouden zeggen is er niks aan de hand!
MildredRatched
04-01-2023 om 12:38
ik ben bezig in hypnose van Lars Kepler. Erg goed en spannend tot nu toe
alhambra
04-01-2023 om 21:04
MildredRatched schreef op 04-01-2023 om 12:38:
ik ben bezig in hypnose van Lars Kepler. Erg goed en spannend tot nu toe
Ik vond hem gewelddadig maar wel goed!
Zojuist De geheimen van de kostschool uitgelezen. Het is geen Wallander maar hij las wel lekker weg
Fiorah
04-01-2023 om 21:39
MildredRatched schreef op 04-01-2023 om 12:36:
[..]
Precies, terwijl als ze het gewoon zouden zeggen is er niks aan de hand!
Heb jij de Gunst gelezen? Ik had het dus ook bij een ander boek van ze maar ik kan me even niet herinneren welke ook weer.
Hypnose is goed hè? Ik vind de eerste delen van hen allemaal goed, op een gegeven moment vond ik het alleen minder worden.
Goede beschrijving van de kostschool, Alhambra 😂. Heel accuraat.
Beterlaat2021!
05-01-2023 om 09:07
alhambra schreef op 04-01-2023 om 21:04:
[..]
Ik vond hem (Hypnose - Lars Kepler)gewelddadig maar wel goed!
Zojuist De geheimen van de kostschool uitgelezen. Het is geen Wallander maar hij las wel lekker weg
Ik heb ooit één boek van Lars Kepler gelezen, maar ik vond het veel te gewelddadig. De hersenen dropen, bij wijze van spreken, uit het boek. Dus dat lees ik niet meer.
(Geef mij maar de Wallanders, (Henning Mankell) maar die heb ik allemaal al uit....!
alhambra
05-01-2023 om 09:09
Beterlaat2021! schreef op 05-01-2023 om 09:07:
[..]
Ik heb ooit één boek van Lars Kepler gelezen, maar ik vond het veel te gewelddadig. De hersenen dropen, bij wijze van spreken, uit het boek. Dus dat lees ik niet meer.
(Geef mij maar de Wallanders, (Henning Mankell) maar die heb ik allemaal al uit....!
Ja die zijn steengoed. Ik heb daarna een biografie over Mankell gelezen om hem beter te leren kennen. Dat was een goede afsluiting.
Ik ben net begonnen in een boek dat ik in de minibieb vond: IJskoud - Suzanne Vermeer
MildredRatched
05-01-2023 om 19:11
Fiorah schreef op 04-01-2023 om 21:39:
[..]
Heb jij de Gunst gelezen? Ik had het dus ook bij een ander boek van ze maar ik kan me even niet herinneren welke ook weer.
Hypnose is goed hè? Ik vind de eerste delen van hen allemaal goed, op een gegeven moment vond ik het alleen minder worden.
Goede beschrijving van de kostschool, Alhambra 😂. Heel accuraat.
Nee die heb ik niet gelezen, maar wel andere van hun. En ook bij andere thrillerschrijvers heb ik vaak die gedachten