Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Broodtrommel schreef op 01-01-2023 om 11:51:

[..]

Onbreekbaar van Marieke Damen al eens gelezen?

Bedankt!  Ik heb m op mn lijstje gezet!

Gisteravond begonnen 172 hours on the moon van Johan Harstad  Harstad is een Noorse theaterschrijver die ook een heel aantal romans heeft geschreven. Dit is een beetje Young Adult-achtig, tot nu toe heel fijn. 

vandaag begonnen in November... kan het niet wegleggen, het heeft veel weg van de sfeer van boeken van Stephen King en daar zit voor mij eigenlijk ook een klein nadeel, naar mijn idee is dat wat teveel van het goede. Echter ben ik dol op dit genre dus nog meer van zulke boeken in deze categorie laat ik me graag aanbevelen!

Ik ben vanavond begonnen in de Gunst van Nicci French en die heeft me eigenlijk meteen gepakt! Ben benieuwd naar de rest 

Fiorah schreef op 02-01-2023 om 22:03:

Ik ben vanavond begonnen in de Gunst van Nicci French en die heeft me eigenlijk meteen gepakt! Ben benieuwd naar de rest

Wat volgens mij een thema is in hun boeken na Frieda, is vrouwen die blijven liegen/zwijgen over iets waarvan je denkt "trek gewoon je mond open, dit wordt alleen maar meer ellende!!!" 

Een beetje zoals mensen in thrillerfilms de trap op vluchten, dat je gewoon weet dat ze zichzelf in de nesten werken door wat ze doen 

Uit. Toch lekker leesvoer. Er gebeuren volstrekt ongeloofwaardige dingen in maar het leest fijn weg en het plot was niet voorspelbaar.

Regendrup.

Regendrup.

03-01-2023 om 22:34 Topicstarter

Pleasant Valley is uit. Apart maar goed boek!

Nu begonnen in Iedereen liegt van Camille Grebe. Ben benieuwd! 

Fiorah schreef op 03-01-2023 om 12:20:

[..]

Wat volgens mij een thema is in hun boeken na Frieda, is vrouwen die blijven liegen/zwijgen over iets waarvan je denkt "trek gewoon je mond open, dit wordt alleen maar meer ellende!!!"

Een beetje zoals mensen in thrillerfilms de trap op vluchten, dat je gewoon weet dat ze zichzelf in de nesten werken door wat ze doen

Precies, terwijl als ze het gewoon zouden zeggen is er niks aan de hand! 

ik ben bezig in hypnose van Lars Kepler. Erg goed en spannend tot nu toe

MildredRatched schreef op 04-01-2023 om 12:38:

ik ben bezig in hypnose van Lars Kepler. Erg goed en spannend tot nu toe

Ik vond hem gewelddadig maar wel goed!

Zojuist De geheimen van de kostschool uitgelezen.  Het is geen Wallander maar hij las wel lekker weg

MildredRatched schreef op 04-01-2023 om 12:36:

[..]

Precies, terwijl als ze het gewoon zouden zeggen is er niks aan de hand!

Heb jij de Gunst gelezen? Ik had het dus ook bij een ander boek van ze maar ik kan me even niet herinneren welke ook weer.

Hypnose is goed hè? Ik vind de eerste delen van hen allemaal goed, op een gegeven moment vond ik het alleen minder worden.

Goede beschrijving van de kostschool, Alhambra 😂. Heel accuraat.

alhambra schreef op 04-01-2023 om 21:04:

[..]

Ik vond hem (Hypnose - Lars Kepler)gewelddadig maar wel goed!

Zojuist De geheimen van de kostschool uitgelezen. Het is geen Wallander maar hij las wel lekker weg

Ik heb ooit één boek van Lars Kepler gelezen, maar ik vond het veel te gewelddadig. De hersenen dropen, bij wijze van spreken, uit het  boek. Dus dat lees ik niet meer.

(Geef mij maar de Wallanders, (Henning Mankell)  maar die heb ik allemaal al uit....!

Beterlaat2021! schreef op 05-01-2023 om 09:07:

[..]

Ik heb ooit één boek van Lars Kepler gelezen, maar ik vond het veel te gewelddadig. De hersenen dropen, bij wijze van spreken, uit het boek. Dus dat lees ik niet meer.

(Geef mij maar de Wallanders, (Henning Mankell) maar die heb ik allemaal al uit....!

Ja die zijn steengoed. Ik heb daarna een biografie over Mankell gelezen om hem beter te leren kennen. Dat was een goede afsluiting. 

Ik ben net begonnen in een boek dat ik in de minibieb vond: IJskoud - Suzanne Vermeer

Fiorah schreef op 04-01-2023 om 21:39:

[..]

Heb jij de Gunst gelezen? Ik had het dus ook bij een ander boek van ze maar ik kan me even niet herinneren welke ook weer.

Hypnose is goed hè? Ik vind de eerste delen van hen allemaal goed, op een gegeven moment vond ik het alleen minder worden.

Goede beschrijving van de kostschool, Alhambra 😂. Heel accuraat.

Nee die heb ik niet gelezen, maar wel andere van hun. En ook bij andere thrillerschrijvers heb ik vaak die gedachten 

begonnen in *zuid moeders breken niet* van Kimberley Klaver.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.