Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Wat lezen jullie veel!
Ik heb 12 boeken gelezen, althans die genoteerd heb. Dus vast iets van 15 in totaal 

Heb uit de straatbieb En uit de bergen kwam de echo - Hosseini gehaald.

Ben net gestart gisteren 

Regendrup.

Regendrup.

15-12-2022 om 19:40 Topicstarter

weneri schreef op 15-12-2022 om 19:09:

[..]

Ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar het boek van Israel van Dorsten.

Ik ben nu in boek 42 bezig, doel was 40 boeken en dat heb ik dus gehaald.

Ben benieuwd hoe jullie het boek vinden. Ik vond het persoonlijk erg tegenvallen eigenlijk, zeker als ik er nu op terugkijk.

Wandelvrouwtje schreef op 15-12-2022 om 18:53:

[..]

Klinkt goed, maar ik kan alleen vinden dat deze in maart 2023 uitkomt...?

Ja je hebt gelijk. Ik bedoelde zijn vorige boek Of de oleander de winter overleeft.

Die nieuwe lijkt me ook mooi maar die is idd nog niet uit

Zelf heb ik dit jaar helaas niet zo veel gelezen. Kom tijd te kort. 

Ik heb zelf Fantoomgroei, Hoe ik toch een huisjesmelker werd en Het kan ook nooit normaal nog liggen. Nu halverwege Maakt geld gelukkig? 

Ben in de non fictie fase

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

15-12-2022 om 20:11

Broodtrommel schreef op 15-12-2022 om 20:07:

[..]

Ja je hebt gelijk. Ik bedoelde zijn vorige boek Of de oleander de winter overleeft.

Die nieuwe lijkt me ook mooi maar die is idd nog niet uit

Thanks, ik heb deze op mijn e-reader gezet en zal er zo aan beginnen.

Ik heb de Overlevenden uit. Iemand schreef of zei geloof ik dat er één zin in staat die je hart een slag doet overslaan, was dat iemand in dit topic? Want dat gebeurt inderdaad. Een wending die ik totaal niet aan zag komen. Heftig boek wel.

Regendrup. schreef op 15-12-2022 om 19:40:

[..]

Ben benieuwd hoe jullie het boek vinden. Ik vond het persoonlijk erg tegenvallen eigenlijk, zeker als ik er nu op terugkijk.

Ik ben nog niet ver maar vind het niet heel fijn lezen nog.

PriceyRook54

PriceyRook54

16-12-2022 om 11:18

Fiorah schreef op 15-12-2022 om 21:06:

Ik heb de Overlevenden uit. Iemand schreef of zei geloof ik dat er één zin in staat die je hart een slag doet overslaan, was dat iemand in dit topic? Want dat gebeurt inderdaad. Een wending die ik totaal niet aan zag komen. Heftig boek wel.

Die ga ik op mijn lijst zetten

Ik ben nu begonnen in November van Thomas Olde Heuvelt maar die lees ik 's avonds niet, dus ben ik ook gestart in De geheimen van de kostschool van Lucinda Riley en dat pakt me eigenlijk meteen. Behalve dat de hoofdpersoon bij haar altijd een bijzonder knappe vrouw is, dat vind ik altijd wel een beetje jammer.

Ik heb vanaf half februari (toen heb ik mijn ereader gekregen) 54 boeken gelezen.
Grote kleine leugens even weggelegd, ik kwam er maar niet goed in.
Nu begonnen in De Verrassing van Jet van Vuuren, dat bevalt tot nu toe wel.

Ainne schreef op 05-12-2022 om 15:52:

Ik heb ein-de-lijk Half of a Yellow Sun uitgelezen, was een dikke pil. Prachtig boek, maar ook erg heftig, het speelt zich af tijdens de (uiteindelijk mislukte) poging om de republiek Biafra te stichten. Veel van geleerd trouwens, want ik wist gewoon echt niets van die periode, behalve dan de beelden van de verhongerende kindjes.

Ik ga vandaag in Dag en Nacht beginnen, denk ik.

Ik heb Half of a Yellow Sun ook gelezen, met de bookclub waar ik bij zit. We hadden allemaal deze reactie. Zoveel geleerd over dat land, de geschiedenis etc etc. 

Ik vond het soms wel wat oppervlakkig blijven en te toevallig of zo. Het is al een tijd geleden dus ik weet het niet meer precies maar had wel wat ergernissen. Onder meer ook dat steeds de schoonheid van de hoofdpersoon benadrukt werd volgens mij.

Zes boeken gelezen dit jaar. Als ik in een goed boek zit hebt ik het zo uit maar aan een nieuw boek beginnen lukt me vaak niet goed dus er zitten vaak maanden tussen jammer genoeg. Ik ben nu net begonnen aan The Heart’s Invisible Furies. 

Lieve Edward van Ann Napolitano
Ben er net pas in begonnen, nog geen idee dus of het wat is.

Ik ben begonnen in De kerstboekwinkel van Jenny Colgan, heerlijk boek voor een relaxt weekend! 

-Nienke- schreef op 17-12-2022 om 21:38:

Ik ben begonnen in De kerstboekwinkel van Jenny Colgan, heerlijk boek voor een relaxt weekend!

Leuk, die wil ik ook nog lezen. Gek genoeg heeft de bieb hem niet (nergens in de regio).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.