Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
PerfumedAlpaca84
06-11-2022 om 18:14
alhambra schreef op 06-11-2022 om 16:56:
Het huis met de geesten van Isabelle Allende zojuist uitgelezen.
Schitterend geschreven maar ik moet echt bijkomen van al het geweld door mannen tegen vrouwen.
En het feit dat dit een gedeelte van de aard van de mens is en dat vrouwen dit tot het einde der tijden zou kunnen overkomen.
Ik ben nu even toe aan een luchtig boek.
Ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb die een paar maanden geleden gelezen en ben nog niet toe aan een nieuwe Allende. Ik vond het wel heel mooi, maar heftig.
MildredRatched
06-11-2022 om 18:52
ik luister momenteel naar de reizigers op perron 5 van Clare Pooley.
Echt een aanrader! Heel mooi meerdere karakters in elkaar verweven. Dat leest/luistert altijd heel leuk en afwisselend vind ik, net zoals de boeken van Jo Spain en Liane Moriarty
MildredRatched
06-11-2022 om 18:52
verder lees ik mind games van Leona Dakin. Gewoon een lekkere thriller die goed leesbaar is
Beterlaat2021!
06-11-2022 om 20:39
Dit lees ik nu :

" Mijn Ierse dochter (2004)
Zesentwintig jaar nadat Lena Molloy haar baby in Ierland adopteerde, krijgt ze een telefoontje van de non die de adoptie regelde.
Zuster Monica zegt dat ze op haar oude dag wat losse eindjes aan elkaar wil knopen. Maar Lena is bang dat er iets veel bedreigenders achter het
telefoontje schuilt.
Samen met haar beste vriendin reist Lena naar Ierland om de echte ouders van haar dochter op te sporen. Ze kan nog niet vermoeden welke ontstellende waarheid ze zal ontdekken..."
Ik vind het een interessant verhaal, ook omdat het in Ierland speelt. In het verleden zijn daar hele rare dingen gebeurd rond adopties / ongehuwde zwangere meisjes / nonnen.
Cala
06-11-2022 om 21:14
kapow schreef op 05-11-2022 om 13:04:
The Golden Enclaves uit.
Geweldig!
Jammer dat het nu klaar is he? Ik vond het een leuke trilogie.
Nadat ik A three dog problem uit had, heb ik This poison fate en This wicked heart van Kalynn Bayron gelezen. Had een beetje een Beautiful Creatures gevoel. Las lekker makkelijk weg en ik vond het leuk dat planten in de hoofdrol stonden. Nu begonnen aan Daughter of the Deep van de schrijver van de Percy Jackson boeken, dus verwacht dat het een vermakelijk boek is en lekker weg leest. Ik geloof dat ik in een YA fantasy leesfase zit 
April2021
06-11-2022 om 21:33
Beterlaat2021! schreef op 06-11-2022 om 20:39:
Dit lees ik nu :
" Mijn Ierse dochter (2004)
Zesentwintig jaar nadat Lena Molloy haar baby in Ierland adopteerde, krijgt ze een telefoontje van de non die de adoptie regelde.
Zuster Monica zegt dat ze op haar oude dag wat losse eindjes aan elkaar wil knopen. Maar Lena is bang dat er iets veel bedreigenders achter het
telefoontje schuilt.
Samen met haar beste vriendin reist Lena naar Ierland om de echte ouders van haar dochter op te sporen. Ze kan nog niet vermoeden welke ontstellende waarheid ze zal ontdekken..."
Ik vind het een interessant verhaal, ook omdat het in Ierland speelt. In het verleden zijn daar hele rare dingen gebeurd rond adopties / ongehuwde zwangere meisjes / nonnen.
Dit klinkt heel interessant. Ik zet hem op m’n lijstje.
April2021
06-11-2022 om 21:36
Schitterend geschreven maar ik moet echt bijkomen van al het geweld door mannen tegen vrouwen.
En het feit dat dit een gedeelte van de aard van de mens is en dat vrouwen dit tot het einde der tijden zou kunnen overkomen.
Ik heb dit boek als tiener gelezen in de jaren negentig. Ik denk dat veel over m’n hoofd gegaan is toen. Misschien nog eens lezen. Ik was toen wel onder de indruk.
kapow
07-11-2022 om 10:36
Cala schreef op 06-11-2022 om 21:14:
[..]
Jammer dat het nu klaar is he? Ik vond het een leuke trilogie.
Nadat ik A three dog problem uit had, heb ik This poison fate en This wicked heart van Kalynn Bayron gelezen. Had een beetje een Beautiful Creatures gevoel. Las lekker makkelijk weg en ik vond het leuk dat planten in de hoofdrol stonden. Nu begonnen aan Daughter of the Deep van de schrijver van de Percy Jackson boeken, dus verwacht dat het een vermakelijk boek is en lekker weg leest. Ik geloof dat ik in een YA fantasy leesfase zit
Ja heel jammer! Ik vond het goed bedacht en heel spannend.
Poison fate gaat op mijn lijst!
Heb jij de temeraire serie van Naomi Novik gelezen?
Rogue
07-11-2022 om 10:40
ik heb de film gezien en het boek gelezen maar ik kwam er echt niet doorheen ben zelfs 2x opnieuw begonnen.
lees nu Marilla van Sarah McCoy... gaat best moeizaam zit er niet lekker in
Fiorah
07-11-2022 om 14:09
Oh wacht, ik haal de Gouden Enclaves door de war met dat andere boek van Linette dinges. Die waarvan ik de plottwist de vorige keer zo stom vond dat ik bijna de hele serie aan de wilgen heb gehangen (maar ik ben nog met mezelf in overleg en nu blijkt dus dat ik hem gereserveerd heb omdat ik in de war was met Scholomance 😂). Novik moet ik ook nog lezen.
Oh ik zie nu dat ik inderdaad niet verder ben gegaan na de Genezer van Zalindov en heb de reservering geannuleerd.
Die andere serie van Naomi Novik ken ik niet, is die de moeite waard? Wel heb ik Ontworteld en Zilvergaren gelezen, ik ken de Engelse titels niet, en die vond ik allebei prachtig.
nlies
07-11-2022 om 14:48
nlies schreef op 06-11-2022 om 12:32:
Ik lees nu In het land der blinden, van Jess Walter. Kende deze schrijver niet, maar tot nu toe goed boek. Ben over de helft en weet nog steeds niet of er echt iemand dood/vermoord is, of dat er iets anders speelt
Boek is uit,
Op een vrijdagavond wordt een verwarde, smerig uitziende man met een zwart lapje voor zijn linkeroog het politiebureau van Spokane binnengebracht. Hij was bezig bouwsteigers van een al jaren leegstaand, twaalf verdiepingen tellend hotel te beklimmen en wil nu een moord bekennen. Een moord die nog niet ontdekt is. Rechercheur Caroline Mabry neemt de 'gek' mee naar een verhoorkamer. Negentien uur lang is de man daar bezig met het opschrijven van zijn levensverhaal, terwijl Mabry, vechtend tegen de slaap, het verhaal in zich opneemt. Ze spoort de mensen op die hij noemt en komt er gaandeweg achter wie deze man is en wat er is gebeurd.
ik vond het de moeite waard.
Heb nu nog De vrouw in suite 10 liggen. En het wordt dat of iets van de onlinebieb, want het miezert hier, dus geen zin om een papieren boek te halen
Cala
07-11-2022 om 14:59
kapow schreef op 07-11-2022 om 10:36:
[..]Heb jij de temeraire serie van Naomi Novik gelezen?
Nee, ik hou wel heel erg van boeken met draken, maar niet van oorlogverhalen, dus ben er nooit aan begonnen.
kapow
07-11-2022 om 15:07
Fiorah schreef op 07-11-2022 om 14:09:
Oh ik zie nu dat ik inderdaad niet verder ben gegaan na de Genezer van Zalindov en heb de reservering geannuleerd.
Die andere serie van Naomi Novik ken ik niet, is die de moeite waard? Wel heb ik Ontworteld en Zilvergaren gelezen, ik ken de Engelse titels niet, en die vond ik allebei prachtig.
Die temeraire serie? Ik ben bang dat die voor mij teveel fantasy is, maar ik ben benieuwd of iemand hem hier heeft gelezen. Ik vind boeken/series/films over mensen met magische krachten wel leuk. De tv serie charmed heb ik alle seizoenen van gezien bijvoorbeeld. En de Hart van Inkt boeken zijn ook prachtig (volgens mij officieel kinderboek). Maar ik weet of draken zoals in temeraire me ook pakken.
De andere 2 titels die je noemt heb ik op mijn lijst staan, ik twijfelde of het wat voor me is. Fijn om te lezen dat je ze goed vond.
Wat vond je van de Genezer van Zalindov? Die heb ik al heel lang op mijn lijst.
kapow
07-11-2022 om 15:09
Cala schreef op 07-11-2022 om 14:59:
[..]
Nee, ik hou wel heel erg van boeken met draken, maar niet van oorlogverhalen, dus ben er nooit aan begonnen.
Oeps crosspost.
Nee dan valt hij voor mij ook af om dezelfde reden.
Fiorah
07-11-2022 om 15:54
kapow schreef op 07-11-2022 om 15:07:
[..]
Die temeraire serie? Ik ben bang dat die voor mij teveel fantasy is, maar ik ben benieuwd of iemand hem hier heeft gelezen. Ik vind boeken/series/films over mensen met magische krachten wel leuk. De tv serie charmed heb ik alle seizoenen van gezien bijvoorbeeld. En de Hart van Inkt boeken zijn ook prachtig (volgens mij officieel kinderboek). Maar ik weet of draken zoals in temeraire me ook pakken.
De andere 2 titels die je noemt heb ik op mijn lijst staan, ik twijfelde of het wat voor me is. Fijn om te lezen dat je ze goed vond.
Wat vond je van de Genezer van Zalindov? Die heb ik al heel lang op mijn lijst.
Ik vond de Genezer van Zalindov eigenlijk echt een prima boek in dit genre. Alleen ik vond het 'plot' niet goed (nou ja, plot, het is natuurlijk een serie, maar het laatste deel) en toen was ik afgehaakt. Misschien deel 2 toch maar eens doen.