Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Wandelvrouwtje schreef op 27-10-2022 om 17:57:

Naar aanleiding van dit topic werd ik nieuwsgierig en las ik vandaag De nachtegaal van Kristin Hannah. Poeh, die was heftig!

Ja erg goed boek. Al vond ik sommige details in het boek niet heel erg realistisch en kloppend. Zoals het konijn wat ze niet opeten in tijden van extreme honger en zo waren er nog wat dingetjes. 

Dit boek wordt verfilmd met Elle en Dakota Fanning in de hoofdrol. Echte zussen die zussen spelen dus. Erg leuk. 

Maar de release is al meerdere keren uitgesteld. Benieuwd wanneer die nou uit gaat komen.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

27-10-2022 om 22:52

Mick87 schreef op 27-10-2022 om 22:43:

[..]

Ja erg goed boek. Al vond ik sommige details in het boek niet heel erg realistisch en kloppend. Zoals het konijn wat ze niet opeten in tijden van extreme honger en zo waren er nog wat dingetjes.

Dit boek wordt verfilmd met Elle en Dakota Fanning in de hoofdrol. Echte zussen die zussen spelen dus. Erg leuk.

Maar de release is al meerdere keren uitgesteld. Benieuwd wanneer die nou uit gaat komen.

Die verfilming klinkt interessant, dankje!

Het verhaal was op details wel slordig, ja. Het weer veranderde ook vaak heel snel, mensen konden fietsen door knie-hoge sneeuw... Maar toch heb ik genoten.

begonnen in 'yemma' van Mohammed Benzakour

Regendrup.

Regendrup.

28-10-2022 om 14:45 Topicstarter

Ik lees nu De vier windstreken van Kristin Hannah.

Veel sterkte Mick en Moosey

Ik ben begonnen aan The Golden Enclaves van Naomi Novik (deel 3 Scholomance).

kapow schreef op 29-10-2022 om 11:43:

Ik ben begonnen aan The Golden Enclaves van Naomi Novik (deel 3 Scholomance).

Aah die moet ik denk ik ook nog! Volgens mij heb ik recent deel 2 gelezen.

Ik worstel me door Een Tomeloze Tijd van Stephen Fry heen. Zo fijn als ik een Jongensleven vond lezen, zo moeizaam gaat dit.

Nou hè hè, eindelijk, ik heb het einde gehaald. Ik vond het erg moeizaam lezen. Ook gewoon geen leuke periode van zijn leven. Veel werk, veel uitgaan, veel drank, veel drugs, veel namen en dat was het wel. Geen aanrader wat mij betreft.

De vraag is: wat nu.

Regendrup. schreef op 28-10-2022 om 14:45:

Ik lees nu De vier windstreken van Kristin Hannah.

Benieuwd wat je ervan vindt! Ik heb ‘m inmiddels doorgegeven aan m’n moeder, zo mooi vond ik het! 

Ik heb net Wat nu? van Kristin Higgins uit, meegenomen uit de bieb. Een verrassend leuke chicklit, ik ga vaker iets van haar lezen! 

Haha, Nienke, jouw laatste alinea combineert wel lekker met mijn laatste alinea uit het bericht voor jou 😂

ZanyHeron88

ZanyHeron88

30-10-2022 om 21:09

Cala schreef op 29-07-2022 om 21:36:

Ik las vroeger de boeken van Kathy Reichs, maar heb al jaren geen boek meer van haar gelezen. Van de week zag ik The Bone Code liggen en ben er in begonnen en wat vind ik haar boeken toch lekker weg lezen!

be ik was vroeger verslaafd aan haar boeken en heb ze allemaal in 1 ruk uitgelezen 

Fiorah schreef op 30-10-2022 om 21:02:

Haha, Nienke, jouw laatste alinea combineert wel lekker met mijn laatste alinea uit het bericht voor jou 😂

Haha, dat was me gewoon niet eens opgevallen! Nou, daar is je antwoord 😇

Ik heb Breekbaar als glas, van Gena Showalter gelezen, herschreven assepoesverhaal. Leuk boek.
Daarvoor heb ik Daigho, van Latoya Moris gelezen, vond ik iets minder

Regendrup.

Regendrup.

31-10-2022 om 13:06 Topicstarter

-Nienke- schreef op 30-10-2022 om 22:03:

[..]

Haha, dat was me gewoon niet eens opgevallen! Nou, daar is je antwoord 😇

Haha heerlijk!

Regendrup.

Regendrup.

31-10-2022 om 13:07 Topicstarter

-Nienke- schreef op 30-10-2022 om 20:58:

[..]

Benieuwd wat je ervan vindt! Ik heb ‘m inmiddels doorgegeven aan m’n moeder, zo mooi vond ik het!

Ik heb net Wat nu? van Kristin Higgins uit, meegenomen uit de bieb. Een verrassend leuke chicklit, ik ga vaker iets van haar lezen!

Ben nu op 1 derde ongeveer, ben benieuwd waar het heen gaat! Leest wel traag tot nu toe. Heb deze week hopelijk wat meer tijd/focus om er echt in te komen. Had hem in oktober nog willen uitlezen maar dat gaat niet lukken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.