Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Fiorah schreef op 30-08-2022 om 22:54:

Wat heb je gehaald?

Ik lees nu 'Nooit meer'. Ik ben nog niet zo lyrisch als de meesten van jullie, ik vind hele stukken vrij ongeloofwaardig, maar het pakt me wel.

Ok ik zit erin hoor. Pfff. Je weet dat het eraan zit te komen en dan nog is het kut.

Ik lees momenteel twee fantasy series van Django Wexler door elkaar. Ik ben bezig in Blood of the chosen (boek twee in Burningblade & Silvereye) en in Mad Apprentice (boek twee in The Forbidden Library). De eerste reeks is voor volwassenen en de tweede reeks is voor 10+. Leuk om te zien dat een schrijver in beide categorieën fijne boeken kan schrijven, terwijl bv tempo en soort verhaal heel anders is.

chateau de provence is uit, mwah ging wel.

Ik heb nu de Italiaanse droom van Catherine mangan klaargelegd om in te starten.

Op advies van iemand hier had ik the heart is a lonely hunter gereserveerd bij de bieb. Het duurde heel lang voor hij beschikbaar was maar ik heb hem nu en ga erin beginnen.

Fiorah schreef op 31-08-2022 om 18:11:

[..]

Ok ik zit erin hoor. Pfff. Je weet dat het eraan zit te komen en dan nog is het kut.

Aanrader?

kapow schreef op 01-09-2022 om 09:50:

[..]

Aanrader?

Ik meen mij te herinneren dat jij dat ene boek over dat meisje en die moeder en de buurvrouw (hoe heet het ook weer, maar je weet wat ik bedoel denk ik) ook (te) heftig vond om persoonlijke redenen. Dat zou voor dit boek ook kunnen gelden, dat kan ik niet goed inschatten.

Ik vind het een iets ongeloofwaardig boek (het past voor een deel in de lijn Jenny Colgan, op sommige vlakken is het mij iets te zoet en past het net iets te goed in elkaar) maar toch mooi en ook heftig. Ik heb het 4 uit 5 sterren gegeven. Maar meerdere mensen hier waren er echt heel erg van onder de indruk.

O ja ik weet welk boek je bedoelt. Al die dingen nu jij er niet meer bent. 
Dan laat ik deze aan me voorbij gaan. 

Lenen jullie wel eens boeken uit?
Ik heb gisteren een boek teruggevraagd wat ik 5 maanden geleden uitgeleend heb aan een bejaarde buurvrouw van me. Ze had het nog niet uit, want leest 3 boeken tegelijk!  Sorry hoor. Vijf maanden vind ik wel erg lang en ik ben  bang dat IK het dan vergeet verder.

Hoe vaak hoor je niet dat iemand een dierbaar boek kwijt is en niet meer weet aan wie het uitgeleend is.

< Wel schattig, er zat een briefje op met mijn naam en adres : dit
boek is van beterlaat met mijn adres. Voor het geval ze ineens doodblijft, denk ik.>

Ik leen graag boeken uit en hoef ze dan in principe niet terug. Leuk als ze wel terugkomen natuurlijk maar zo niet dan niet. Ik leen geen boeken van mensen die er erg zuinig op zijn want die werken me op de zenuwen. En ik leen alleen van mensen waarvan ik zeker weet dat het wederzijds relaxt is.

Waar ik mee op ben gehouden: mensen die je een boek lenen "Moet je echt lezen!!" terwijl je denkt "Mwah klinkt best ok." Want dan wil je het eigenlijk niet meteen lezen, maar je wilt het ook geen jaar in huis houden.

Los daarvan is het natuurlijk je goed recht om je boek terug te vragen. Wel zoet dat briefje!

ik heb tegenwoordig wel dat ik boeken die ik gelezen heb en niet hoef te houden doorgeef, met: ik hoef ze niet terug, maak er maar een ander blij mee, vaak boeken van de rommelmarkt.
Ik hoorde ook ooit dat iemand een foto maakte van de persoon die het boek leende , met het boek erbij, als geheugensteuntje

PriceyRook54

PriceyRook54

02-09-2022 om 10:48

Ik lees alleen nog maar via de Kindle. Als iemand een "echt" boek van me wil lenen mogen ze hem ook gerust houden.
Sterker nog, ik heb honderden kinderboeken van mijn dochters waar ik inmiddels graag vanaf wil en de meeste tweedehandswinkels willen geen boeken meer. En mijn oude Nederlandstalige boeken al helemaal niet! Dus ze staan hier maar te staan. 

Ik ben nogal onsentimenteel dus, mocht dat nog niet duidelijk zijn 

Ik heb nog maar amper boeken in huis. Paar jaar geleden alles naar een winkel voor het goede doel gedaan en ik lees het meeste digitaal en anders neem ik ze van mijn werk mee 

Net wat boeken van de online bieb op mijn ereader gezet. Er staan er nu eigenlijk veel te veel op maar ja ik weet niet precies waar ik tijdens de vakantie zin in heb om te lezen.
Nu verder in De kleine theetuin in de duinen.

Regendrup.

Regendrup.

02-09-2022 om 12:38 Topicstarter

Heb in de vakantie Zestig dagen van Gillian King gelezen, was vermakelijk maar zoooooo voorspelbaar. 3 sterren van mij dus.

En lees nu De ultieme belofte van Jodi Piccoult. Jeetje, wat een langslepend verhaal. Ik zit er wel volledig in! Ben heel benieuwd waar het uiteindelijk heen gaat. 

Ik heb pas de Tweeling van Auswitch en de 3 zussen van Auswitch gelezen. Beiden in 1 dag zowat... erg aangrijpend al vond ik de 2e beter dan de 1e.

Nu bezig in de Echoman. Kan het ook weer moeilijk neerleggen.

ik heb een boekenbon van 20 euro gekregen, en die wil ik eigenlijk gebruiken voor een boek wat je niet maar een keer leest, maar ik heb nog geen idee wat

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.