Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Tover-Feetje
27-08-2022 om 15:34
Het heeft even geduurd maar De Echoman van Sam Holland is uit.
Zoals -Nienke- al schreef moet je wel tegen wat gruwelijkheden kunnen, maar ik hou daar van (alleen in boeken hoor
).
Het verhaal zat goed in elkaar en was niet voorspelbaar, ik hoop op een vervolg.
Nu tussen de gruwelijkheden door Ma van Hugo Borst aan het lezen.
Ontroerend...
weneri
27-08-2022 om 15:42
Tover-Feetje schreef op 27-08-2022 om 15:34:
Nu tussen de gruwelijkheden door Ma van Hugo Borst aan het lezen.
Ontroerend...
Die heb ik een aantal jaar geleden ook gelezen, inderdaad een ontroerend boek
Ik heb nu Chateau de Provence van Marelle Boersma klaargelegd om in te beginnen
-Nienke-
27-08-2022 om 17:58
Ik heb Als je van mij bent van Michael Robotham uit, goed geschreven boek! Nu ik weer aan het werk ben, gaat het een stuk langzamer met lezen. Ik weet ook nog niet zo goed wat het volgende boek wordt, dit weekend even rustig een nieuwe uitzoeken!
kapow
27-08-2022 om 21:36
-Nienke- schreef op 27-08-2022 om 17:58:
Ik heb Als je van mij bent van Michael Robotham uit, goed geschreven boek! Nu ik weer aan het werk ben, gaat het een stuk langzamer met lezen. Ik weet ook nog niet zo goed wat het volgende boek wordt, dit weekend even rustig een nieuwe uitzoeken!
Interessant, die gaat ook op mijn lijst.
Fiorah
27-08-2022 om 23:58
Ik lees Verdoemd van Loubry en ik heb geen idee wat ik ervan vind. Aan de ene kant is het ontzettend onsamenhangend, je krijgt allerlei losse puzzelstukjes en je hebt geen idee of ze überhaupt in elkaar passen en hoe dan. Het is ook niet echt boeiend geschreven, er zitten geen hele duidelijke karakters in (je weet hoe ze heten en hoe ze eruit zien maar dat was het wel) en er staan heel weinig gesprekken in. Maar toch boeit het doordat het anders dan anders is. Het gaat over moorden in Haïti die gezien worden als voodoo-moorden. Ik ben nu halverwege ongeveer en het doet me wel wat! Zo'n onaangename rilling. Ik wil nu echt wel weten wat de ontknoping is.
Fiorah
28-08-2022 om 22:59
Fiorah schreef op 27-08-2022 om 23:58:
Ik lees Verdoemd van Loubry en ik heb geen idee wat ik ervan vind. Aan de ene kant is het ontzettend onsamenhangend, je krijgt allerlei losse puzzelstukjes en je hebt geen idee of ze überhaupt in elkaar passen en hoe dan. Het is ook niet echt boeiend geschreven, er zitten geen hele duidelijke karakters in (je weet hoe ze heten en hoe ze eruit zien maar dat was het wel) en er staan heel weinig gesprekken in. Maar toch boeit het doordat het anders dan anders is. Het gaat over moorden in Haïti die gezien worden als voodoo-moorden. Ik ben nu halverwege ongeveer en het doet me wel wat! Zo'n onaangename rilling. Ik wil nu echt wel weten wat de ontknoping is.
Heb hem uit. Echt een macaber boek. Het blijft wel hangen zeg maar. De dader vond ik uiteindelijk redelijk voorspelbaar en het plot is totaal niet complex, maar de achtergrond waar het boek over gaat (corruptie, mensenhandel) maakt het een boek dat schr binnenkomt. Heftig.
Dolfje
29-08-2022 om 08:58
Ik heb de Sterrenhemel boven Ferry Lane uit, leuke serie vind ik dat.
Heb uit de bieb nu liggen Een nieuwe zomer in de kleine bakkerij van Jenny Colgan maar ik twijfel of ik die niet laat liggen tot na de vakantie en iets op mijn ereader ga zoeken. Heb deze week weinig tijd om te lezen en wil dat boek niet meenemen.
MildredRatched
29-08-2022 om 10:59
Dolfje schreef op 29-08-2022 om 08:58:
Ik heb de Sterrenhemel boven Ferry Lane uit, leuke serie vind ik dat.
Heb uit de bieb nu liggen Een nieuwe zomer in de kleine bakkerij van Jenny Colgan maar ik twijfel of ik die niet laat liggen tot na de vakantie en iets op mijn ereader ga zoeken. Heb deze week weinig tijd om te lezen en wil dat boek niet meenemen.
De Ferry lane serie staat ook nog op mijn TBR, is dat te vergelijken met Jenny Colgan? Dat vond ik een heerlijke serie namelijk!
Dolfje
29-08-2022 om 14:27
MildredRatched schreef op 29-08-2022 om 10:59:
[..]
De Ferry lane serie staat ook nog op mijn TBR, is dat te vergelijken met Jenny Colgan? Dat vond ik een heerlijke serie namelijk!
Ja dat is net zoiets! Ik hou er ook van.
Vanmorgen toch maar ff een boek op de ereader gepakt, kan ik op vakantie tenminste doorlezen als ik hem nog niet uit heb. De kleine theetuin in de duinen van Anne West.
nlies
29-08-2022 om 14:55
zo, ik heb weer leesvoorraad gehaald. En weer bedacht dat ik toch vaker moet reserveren. Ik denk dat ze boekenkasten te weinig hebben en daarom maar een ongeselecteerde selectie uit de kast halen en die zomaar ergens op een ander rek wegzetten. niet makkelijk te vinden dan
Fiorah
30-08-2022 om 22:54
Wat heb je gehaald?
Ik lees nu 'Nooit meer'. Ik ben nog niet zo lyrisch als de meesten van jullie, ik vind hele stukken vrij ongeloofwaardig, maar het pakt me wel.
nlies
31-08-2022 om 00:22
Fiorah schreef op 30-08-2022 om 22:54:
Wat heb je gehaald?
Ik lees nu 'Nooit meer'. Ik ben nog niet zo lyrisch als de meesten van jullie, ik vind hele stukken vrij ongeloofwaardig, maar het pakt me wel.
veel fantasy deze keer:
De bronzen stad van Chakraborty
Laatste deel van Sonea
de verloren erfgenaam (deel 2 van hawthorne mystery, de erfenis)
de naamloze koningin
de gevangene van Vallenia (deel 2 heb ik tijden geleden het eerste deel van gelezen, dus hoop dat ik het nu nog kan volgen
en ter afwisseling Sleutel 17 van Marc Raabe, daar had iemand het vorige week, of eerder, over
heb gelijktijdig het eerste en het laatste boek onder handen genomen