Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 22:17

B&B Vol liefde (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

11-08-2021 om 20:49

Tofwijf schreef op 11-08-2021 om 20:43:

Dit is de 1e x dat ik merk dat dit het viva forum niet is. 😂 Ik vind het eerlijk gezegd nog best mee vallen met afbranden, maar ik zal een klein beetje rekening houden met de tere zieltjes hier. 🤫 Maar ik ga niks afspreken over hoe ik ga schrijven.
We leven anno 2021. Mensen die er voor kiezen zich zo publiekelijk te kijk te zetten kiezen er ook voor dat ze onder een vergrootglas komen te liggen. En weten dat dat ze commentaar zullen moeten incasseren. En zo erg was het niet hoor.

Oké... tere zieltjes? Ik noem het liever beschaafd zijn.

Mee eens dat je je te kijk zet als je met je gezicht op tv wilt. Maar op uiterlijk afzeiken hoeft voor mij niet. 

Ik wil m wel plakken maar hij is heel lang,dus degene die m niet willen lezen....lang scrollen😂

Tofwijf schreef op 11-08-2021 om 20:43:

Dit is de 1e x dat ik merk dat dit het viva forum niet is. 😂 Ik vind het eerlijk gezegd nog best mee vallen met afbranden, maar ik zal een klein beetje rekening houden met de tere zieltjes hier. 🤫 Maar ik ga niks afspreken over hoe ik ga schrijven.
We leven anno 2021. Mensen die er voor kiezen zich zo publiekelijk te kijk te zetten kiezen er ook voor dat ze onder een vergrootglas komen te liggen. En weten dat dat ze commentaar zullen moeten incasseren. En zo erg was het niet hoor.

Flauw om mensen gelijk Tere zieltjes te noemen. Zoals meerdere al zeggen; uiterlijk kan je niks aan doen. Gedrag wel. Ik zou me zelf ook nooit zo op tv tonen maar hoe kan je nou commentaar incasseren op iets waar je niks aan kan doen?

De vier Gerda's liggen op de tennisbaan van Jacobs Mansion, om deel te nemen aan een yogales, gegeven door Yoga-Gerda.De weldadige stilte werd wreed verstoord door Jacob die weer eens te laat kwam.En dat ook verkondigde. Luidkeels.Meerdere malen.Hij had gezellig zijn kat Peppie meegenomen en ging uitgebreid de dialoog met haar aan.Luidkeels. En meermalen.Dit tot grote frustratie van de 4 Gerda's die in de 'resting b*tches'-positie lagen.Want ja, Jacob verstoorde de les, maar ik pieste zowat in mijn broek van het lachen door zijn gedrag en de verontwaardigde reacties daarop van de Gerda's.Zijn gedrag leek het perfecte voorbeeld van passieve agressie."Je zou maar zo'n man hebben" mompelde Sporty Gerda.Ey, dat is nou juist het grappige eraan, Sporty, Jij hebt niet eens een màn..

Allerlei rare gedachten kwamen in mij naar boven toen ik de Gerda's opeens in een euh..weinig flatteuze houding zag liggen. Op hun rug, met hun voetzolen naar boven en benen wijd uit elkaar in kikker spreidstandZe deden me denken aan omgekeerde schildpadden die niet meer terug kunnen rollen.Volgens Yoga-Gerda(die nu wel meer dan twee zinnen achter elkaar sprak) heette deze positie de 'happy baby.' Nou..bij deze rare positie heb ik aan allerlei benamingen gedacht behalve aan een 'happy baby.'Jacob zelf maakte er zijn eigen yogales van met zelfbedachte ooefeningen waarmee hij zó aan de slag kon bij Cirque du Soleil.Ik hoorde Yoga-Gerda nog boos foeteren over het feit dat Jacob haar nog steeds Moniek in plaats van Monica noemt.'Respectloos' en 'desinteresse' waren de woorden die ik haar hoorde bezigen. Nou ja, zeg..dat is nou óók toevallig..!
Jacob probeerde na de euh..yogales contact op te nemen met de dierenarts. Ik vond dat ietwat overdreven.Oké, de Gerda's lagen er niet al te charmant bij, met dank aan de 'happy baby' en wellicht konden ze niet meer terugrollen.. maar om daar nu een dierenarts voor te alarmeren..Gewoon de hoge drukspuit erop en klaar! Moet je eens zien hoe snel ze weer naar hun oorspronkelijke positie zijn teruggerold!Maar ik had het weer eens bij het verkeerde eind. De dierenarts werd gebeld omdat Peppi, de yogakat, een wond op zijn rug bleek te hebben.Jacob vermoedde dat het een slangenbeet was. Ja, want er zijn slangen in dit gebied, zei hij op bijna dramatische toon. Ik vind het dan weer te ver gaan om daar alweer de Gerda's de schuld van te gevenWant..waarom zou één van de vier Gerda's in 'hemelsnaam de kat van Jacob bijten??Nadat de medicatie aan Peppie was toegediend met behulp van zijn ex, was Jacob wel te porren voor de onthulling van de make-over kamer.Alsof er een kamer in het paleis van Versailles werd onthuld, werd Jacob er op bijna eerbiedige wijze naartoe geleid door twee Gerda's."
Ogen dicht!" hoorde ik een paar Gerda's roepen tegen Jacob.
Nou, nou,..Euh rustig maar, Gerda.Jacob doet zijn ogen sowieso al automatisch dicht wanneer hij jullie alleen maar hóórt, laat staan ziet!Eerlijk is eerlijk, de kamer was erop vooruit gegaan. Jacob liet op overdreven wijze zijn mond open vallen om te illustreren hoe verrast hij was.Toch was het feit dat Jacob ook nog zei dat hij het mooi vond niet genoeg.
 Nee, Opper Gerda wilde ook nog weten of hij de rust voelde die de kamer uitstraalde. "En kijk eens wat een ruimte..!" maakte ze duidelijk met een weids armgebaar.Nou Gerda, dan moet je eens zien wat een rust het hele resort uitstraalt wanneer jij en de rest opgehoepeld zijn! Om over de vrijgekomen ruimte maar niet te spreken..!Jacob is echter goed afgericht."Ja, de kleuren zijn mooi op elkaar afgestemd' hoorde ik m braaf zeggenGood boy!

Wie het óók zwaar heeft, is Vincent. Om de drie bezoekende dames evenveel aandacht te gunnen, moet hij zowat een Excelsheet bijhouden met een stopwatch bij de hand.Hij heeft er een dagtaak aan. Van klussen lijkt mij dan ook niet veel te komenHopend op goddelijke bijstand is hij ten einde raad dan maar naar de kerk gegaan met drie slenterende, gemondkapte dames in zijn kielzog.     Later die dag maakte hij met Sophie een wandeling en met Marcella ging hij tennissen.Dit zorgde dan weer voor gemor bij nummer drie, dus die is morgen aan de beurt.Sophie, de laatst gearriveerde dame, lijkt de meeste kans te hebben om als eerste weggestuurd te worden.Vincent vond dat zij zich onvoldoende had verdiept in hem en hij vond haar ook te zweverig. Vooral toen bleek dat zij zich in een 'jolige bui' aangemeld had, leek zij al geen kanshebber.Sophie reageerde daarop door tegen Vincent te zeggen dat het niet in een lollige bui was maar op het moment dat zij euhm..'in een bui was waarin ik niet erg in mijn hoofd zat.."Oooh..zeg dat dan metéén..Je was gewoon dronken.Maar ja, Vincent is nogal aan keuzestress onderhevig dus dat kan morgen, wanneer hij een leuk onderonsje heeft gehad met haar, zomaar veranderd zijn.Op het laatst had Vincent een videootje opgenomen waarin hij een nogal matte indruk maakte. Moniek had niet aardig gedaan. Moniek kon niet zo goed met Sophie en had haar frustraties daarover op hem afgereageerd, aldus Vincent.Ja, zo hoefde het voor hem natuurlijk óók niet! Je zag m denken; een B&B runnen in gezelschap van alleen zijn hond, zonder gedwongen uitstapjes met vrouwen die elkaars bloed wel kunnen drinken en nauwgezet bijhouden hoeveel tijd hij aan wie en aan wat besteedt, leek nog nooit zo aantrekkelijk.En ondertussen, in het idyllische bergdorpje in Oostenrijk, babbelt en brabbelt Caroline nog steeds tegen Roosje alsof het een lieve lust is.Toen de deurbel ging, haastte zij zich dan ook naar de voordeur om deze te openen daar zij kandidaat nummer 4 verwachtte."Wat denk jij, Roos?" vroeg ze aan het hondje.En toen dacht ik opeens...wat nou als Roosje plotseling out of the blue, geheel onverwacht, gewoon antwoord geeft..?Dat Roosje opeens, met plat Haags accent, zegt "Wat ik ervan denk? Nâh, daar heb je weer zo'n sukkel die zich voor jouw schoonmaakkarretje laat spannen. Dàt is hoe ik erover denk, stom mens! En kap nou eens een keer om op zo'n achterlijk toontje tegen mij te praten..ik heet geen Nico..!"Maar nee, Roosje liet alleen maar een blaf horen terwijl Caroline de deur opendeed.Aah...Jeroen, de laatste bezoeker.Eenmaal binnen overhandigde hij Caroline als eerste een kaartje waarop hij had geschreven hoezeer hij zich verheugde op een leuk verblijf. Caroline raakte bijna in extase, waardoor ik het sterke vermoeden kreeg dat hij het kaartje met WC eend Blue Ocean (limited edition) had ingespoten.Zijn aanwezigheid viel in goede aarde. Zowel bij Caroline als Eric. Zelfs Roosje was niet bij hem weg te slaan. Maar volgens mij smeekte Roosje om hulp of waarschuwde ze hem dat ie er vandoor moest gaan nu het nog kon.Te laat!Caroline onderwierp de nieuwkomer niet direct aan haar befaamde schoonmaak-tests maar startte voorzichtig door hem samen met Eric houtblokken te laten sjouwen.Zo lang Jeroen bij de komende schoonmaak-tests in gedachten houdt dat hij meerdere vaatdoekjes moet gebruiken, komt het wel goed.Kort na Jelmers vertrek uit Debs' B&B kwam de volgende en laatste kandidaat zich melden, ene Chris. En ik moet zeggen, in tegenstelling tot de drie overige kandidaten, had deze Groninger een volwassener uitstraling.Het feit dat hij zich niet liet afschrikken door het snerpende 'Casa Santáááángelóó' als reactie op zijn gebel, vond ik al een heldendaad.Net zoals Debbie bij eerdere kandidaten had gezegd, zei ze ook bij Chris dat ze voor hem haar hoofd niet zou omdraaien in het voorbij gaan...Euhm...nee, ik ga hier niks op zeggen; dat zou te makkelijk zijn..ook al ligt het op het puntje van mijn tong/pen/toets.Pascal voelt zich al helemaal man of the mansion en laat dat ook duidelijk merken. Hij doet me qua persoonlijkheid denken aan een labrador. Altijd vrolijk kwispelend, vindt iedereen aardig, niet al te moeilijk, makkelijk in de omgang.Chris daarentegen is afwachtender en terughoudender. Als Pascal dan qua karakter veel wegheeft van een Labrador, dan doet Chris mij het meest denken aan een Border Collie.Maar ja, Debs heeft geen hond nodig, zij sjouwt immers al de hele dag met haar tas rond.Nadat Chris zich bij Nathalie en Pascal gevoegd heeft die op het piepkleine balkonnetje zitten, vraagt vriendin Nathalie wat zijn eerste indruk van Debbie is.Zijn antwoord was euh..nogal..tja...Hij antwoordde dat hij Debbie 'sprookjesachtig' vindt, dat ze precies paste bij de omgeving.Tja, bij sprookjesachtig denk ik dan meteen aan de Efteling. Aan laven, trollen, heksen gnomen en karbonkels. Maar hij zal het ongetwijfeld anders bedoeld hebben.Toch?Die avond besloot het gezelschap uit eten te gaan in een plaatselijk restaurant. Debbie wierp de vraag op welke bezienswaardigheid Chris graag zou willen bezoeken.Een wijnproeverij leek hem wel wat.Wat Debbie heeft met citroenen weet ik niet maar zij opperde direct een bezoek aan een limoncello farm. En dan voorzien van de welbekende pasta met citroen en als afsluitend toetje gevulde citroen met munt zeker.Anyway, ik hoop dat Debs Chris een kans geeft. Hij lijkt me niet het type voor tatoeages en lijkt ook niet op haar broertje, denk ik. Dit zijn immers afknappers voor Debs.Maar ja, hij lijkt helaas óók weer niet op George Clooney..Let's see, zoals Debs al zei..

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

11-08-2021 om 20:54

Ah gelukkig, Vincent draait al iets bij zag ik in het voorstukje voor de reclame. 

Vrijevlinder schreef op 11-08-2021 om 20:43:

[..]

Knutselklei en ik hebben een paar geplakt. Wil je die naar aanleiding van gister nog zien, of zal ik morgenochtend eentje plakken?

Plak morgen maar hoor als je wilt, alvast bedankt  

ik moet ff gisteren inhalen eerst: tv-storing! Was echt uit mijn doen… 

o ik zie het stuk nu al staan! Leuk ik ga lezen....

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

11-08-2021 om 21:04

Monique wil misschien iets te veel bevestiging. Ze mag denk ik meer vertrouwen hebben.

Jeffrey weet eigenlijk niet precies waar de auto moet voorverwarmen. Er kwamen allerlei termen langs zonder iets te zeggen.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

11-08-2021 om 21:06

Jeffrey zag dat Roxanne het leuk vond?? Echt hè, wederom dat misplaatste invullen. Vind de meeste mannen niet bijster intelligent overkomen. 

die reactie op jacob zn windsurfen....oo kut🙈😂

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

11-08-2021 om 21:07

Nomade schreef op 11-08-2021 om 20:55:

ik moet ff gisteren inhalen eerst: tv-storing! Was echt uit mijn doen…

pfff wat zijn t toch luie amoebes  écht zo leuk bedacht van Jacob, en dan dit

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

11-08-2021 om 21:15

Ik vind Roxanne inmiddels best leuk doen. Maar zie hier geen man voor haar tussen zitten. 

safari schreef op 11-08-2021 om 21:09:

pfff wat zijn t toch luie amoebes écht zo leuk bedacht van Jacob, en dan dit

Hier keek ik dus naar uit. Had het vanmorgen al gezien maar dit is toch tenenkrommend? Ok Jacob is een rare maar dat je zo doet tegen een man waar je jezelf voor aangemeld hebt en daarnaast dus een aantal weken in zijn B&B vertoeft. Ik kijk echt met plaatsvervangende schaamte. Zouden die 4 vrouwen los van elkaar ook zo zijn of alleen nu ze in een groepje zitten?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.