Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 22:17

B&B Vol liefde (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mariarosa schreef op 25-08-2021 om 12:36:

[..]

Ja zo denk ik er ook over, in het begin was Jacob een echte mansplainer, ging bijvoorbeeld een van de vrouwen die al jaren yoga geeft, college geven over dat hij al 8 asana's kent, de beste hele speciale die ken jij niet he? dat zal ik jou wel eens uitleggen....

Dames van die leeftijd hebben al 40 / 50/ 60 jaar met dat soort manieren van doen gehad. En die hebben het ermee gehad en kiezen eieren voor hun geld: gezellig zijn met elkaar. Ja en dan hebben ze soms wel uit het oog verloren dat ze te gast waren en zelf ook iets hoffelijker mochten doen. Maar als ze dan wilden helpen (de overstroming) werd zo'n dame heel raar terug gewezen door Jacob.

Maar oudere dames zijn een gevaarlijke groep: ze hebben alle praatjes wel gezien en trappen er niet meer in, gaan wat voor zichzelf doen. Mannen van die leeftijd hebben dat meestal niet door en doen zoals ze altijd gedaan hebben. Vroeguh, werkte het immers ook bij de dames en nu nog bij jongere vrouwen die nog de energie hebben om coulance voor flauwekul geboren uit mannelijk ego op te brengen.

Dat wordt hen niet in dank afgenomen, want het is de norm dat je lief moederlijk/cute moet blijven, of aardig meegaand. Jongere vrouwen begrijpen niet hoe je zo kunt zijn, jongere mannen vinden het bitches. Ik noem het het schoonmoedersyndroom.

En daar worden ze zwaar op afgerekend door groepen, met name dames die ik nog wel eens zou willen spreken over dertig jaar. Het lijkt bijna op een haat jegens de eigen sexe. Hier trouwens heel wat minder dan op facebook. Daar worden ze echt gelynchd.

Ja ze hadden wat vriendelijker kunnen zijn, daar ben ik het mee eens. Maar kijk ook naar het mensplainen, de kattenbakgeur, niet mogen helpen bij de overstroming, het aandachtvragen bij de yogales, het willen surfen in een klein zwembadje. Het feit dat ze een kamer hebben gerestyled

Als je Jacob alleen trof vond ik het een sympathieke man, ook dat hij een klein aandenken had geregeld.

Wat een raar beeld heb je van vrouwen en mannen van die leeftijd? 

Grappig ook dat je zegt dat ze niet mochten helpen met die overstroming,ik zag juist een absurd hysterische dame en Jacob probeerde haar te geruststellen dat het niet erg was. Wat is daar erg aan?

majorette2005 schreef op 25-08-2021 om 16:11:

[..]

Grappig ook dat je zegt dat ze niet mochten helpen met die overstroming,ik zag juist een absurd hysterische dame en Jacob probeerde haar te geruststellen dat het niet erg was. Wat is daar erg aan?

Ik ook. Maar zo zie je maar weer dat iedereen iets anders ziet. 

[..]

Ik ben zelf die leeftijd en herken zoooveel van het gedrag van beide partijen in mijn vrienden en kennissenkring. Daarmee keur ik het niet goed trouwens, maar ik probeer te begrijpen waar het gedrag vandaan komt. Het schoonmoedersyndroom, de haat tegen oudere vrouwen, waar mannen veel vaker goedgepraat worden en hun onhandigheid als aandoenlijk wordt uitgelegd- is echt wel een ding. Ik vermoed dat t.o.v de Gerda's dit mee kan spelen. veel meer op de facebookgroep trouwens. En, voor de zoveelste keer: ja ze hadden aardiger kunnen doen. En Jacob had wat communicatief vaardiger kunnen zijn. 
Ja dame bij overstroming was wat gestresst maar ik zag in Jacob niet iemand die probeerde gerust te stellen eerder iemand die zijn domein probeerde te verdedigen en zich persoonlijk aangesproken voelde over het feit dat er een overstroming was

[..]

Ik zag iets héél anders. Tattoo-Gerda deed helemaal niet hysterisch. Het is toch logisch (en aardig) dat je andermans spullen probeert te redden als de boel blank staat? Jacob liet daar geen enkele waardering voor blijken en zat het op een rare manier te bagatelliseren. Ik vond het overduidelijk dat hij zich vooral aangevallen voelde vanwege de gebrekkige staat van onderhoud van zijn villa. 

Lijkt mij een prima idee als Jacob volgend jaar nog een keertje meedoet, maar die gaat niet makkelijk aan de vrouw komen. Vrouwen van zijn generatie vinden hem een groot kind waar geen normale conversatie mee te voeren is. Dus dan blijven een stuk jongere vrouwen over en dan krijg je meer een afhankelijkheidsrelatie (of een golddigger zo je wilt), zoals bij die Rosa en waarom bijvoorbeeld Marianna aardig tegen hem doet. 

Maar wellicht zijn er hier singles onder de team-Jacob mensen. Ik zou zeggen: ga ervoor! Hij is vast nog vrijgezel. 

Sophia_!

Sophia_!

25-08-2021 om 17:08

Ik begrijp nog steeds niet waarom vrouwen van die leeftijd zo over 1 kam geschoren moeten worden. Net of iedereen hetzelfde is. 

Avena schreef op 25-08-2021 om 17:01:

[..]

Ik zag iets héél anders. Tattoo-Gerda deed helemaal niet hysterisch. Het is toch logisch (en aardig) dat je andermans spullen probeert te redden als de boel blank staat? Jacob liet daar geen enkele waardering voor blijken en zat het op een rare manier te bagatelliseren. Ik vond het overduidelijk dat hij zich vooral aangevallen voelde vanwege de gebrekkige staat van onderhoud van zijn villa.

Ja dat dacht ik dus ook te zien. Haar stress bestond uit het feit dat ze goede spullen niet wilde laten aantasten door het water en hij deed daar heel vreemd afwerend over

Tattoo Gerda ging uit haar plaat, en meteen ook de andere 3 meetrekken. Spullen was oude meuk, wat niet gered hoefde te worden,  dat probeerde hij te zeggen maar ze luisterden, zoals al die tijd, totaal niet naar hem.

Overigens ben ik geen team Jacob of wat dan ook, ik zie het alleen anders .

Avena schreef op 25-08-2021 om 17:01:

[..]

Ik vond haar juist enorm hysterisch blijven doen, terwijl Jacob toen bleek dat haar spullen niet aangetast waren, juist de boel probeerde te sussen want het was zijn probleem, niet 't hare. Ik vind haar de onsympathiekste van het stel. Net zoals met Jacob een hork blijven noemen op 't eind, terwijl hij er nog wat van probeerde te maken door de dames een foto aan te bieden waar hijzelf niet opstond om hen een herinnering mee te geven. 

Avena schreef op 25-08-2021 om 17:06:

Lijkt mij een prima idee als Jacob volgend jaar nog een keertje meedoet, maar die gaat niet makkelijk aan de vrouw komen. Vrouwen van zijn generatie vinden hem een groot kind waar geen normale conversatie mee te voeren is. Dus dan blijven een stuk jongere vrouwen over en dan krijg je meer een afhankelijkheidsrelatie (of een golddigger zo je wilt), zoals bij die Rosa en waarom bijvoorbeeld Marianna aardig tegen hem doet.

Maar wellicht zijn er hier singles onder de team-Jacob mensen. Ik zou zeggen: ga ervoor! Hij is vast nog vrijgezel.

Hij zal idd nu wel door (jongere) golddiggers worden opgezocht. Hij heeft 't daar immers goed voor elkaar. 

Denken jullie nou écht dat er dames zijn die op Jacob afkomen?
Dan moet je toch wel erg wanhopig zijn.

Beterlaat2021! schreef op 25-08-2021 om 17:27:

Denken jullie nou écht dat er dames zijn die op Jacob afkomen?
Dan moet je toch wel erg wanhopig zijn.

Ik denk dat er vrouwen zijn die op die villa en dat leven daar afkomen... Geen Gerda's meer...

Ik vind Ysolde, die bij Bert was, wel een type voor Jacob. Of zeg ik hier iets heel vreemds? 

Sophia_!

Sophia_!

25-08-2021 om 18:10

Brooklyn28 schreef op 25-08-2021 om 18:05:

Ik vind Ysolde, die bij Bert was, wel een type voor Jacob. Of zeg ik hier iets heel vreemds?

dat zie ik ook wel voor me

Ik zou me enorm beledigd voelen als iemand mij een type voor Jacob zou vinden... 

En nee, ik zie het niet. Ysolde wil een goed gesprek kunnen voeren. Een man die ook vraagt hoe het met háár gaat. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.