Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 22:17

B&B Vol liefde (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hen74 schreef op 24-08-2021 om 19:48:

[..]

Phlora! Ben je er weer, gezellig! Hoe gaat het inmiddels met jou en je dochter?

Yes eindelijk bijgelezen en bijgekeken! Jullie gingen zo hard dat ik echt ff de tijd nodig had 😂

Met mij gaat het lichamelijk gelukkig weer goed, mentaal wel soms wat last, best een achtbaan geweest allemaal met enge momenten. Dochter is, zolang ze lekker dicht bij ons mag zijn, een tevreden en mega lieve baby 🥰🐣 lief dat je ernaar vraagt!

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

25-08-2021 om 00:07

Phlora schreef op 25-08-2021 om 00:02:

[..]

Yes eindelijk bijgelezen en bijgekeken! Jullie gingen zo hard dat ik echt ff de tijd nodig had 😂

Met mij gaat het lichamelijk gelukkig weer goed, mentaal wel soms wat last, best een achtbaan geweest allemaal met enge momenten. Dochter is, zolang ze lekker dicht bij ons mag zijn, een tevreden en mega lieve baby 🥰🐣 lief dat je ernaar vraagt!

Begrijpelijk die achtbaan, las het in je berichten elders. Fijn dat het verder weer beter gaat. En ze zo tevreden is. 

Avena schreef op 24-08-2021 om 22:44:

[..]

Eens dat ze meteen een front vormden, maar ik ben er volledig van overtuigd dat dit ook zou zijn gebeurd als ze één voor één waren gekomen. Ik denk dat de eerste vrouw dolblij zou zijn geweest met de aankomst van vrouw twee...

Het grote verschil is natuurlijk dat dit een soort l'enfer c'est les autres werd, omdat ze twee weken tot elkaar veroordeeld waren. Dus ja, ze waren allemaal vast iets beleefder geweest als ze gewoon op tijd de benen hadden kunnen nemen.

Ik like echt elk bericht dat jij over Jacob schrijft. Ik ben het telkens woord voor woord met je eens.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik denk dat hij ze in het begin van de opnames enorm geschoffeerd heeft. Waardoor ze zich zo unaniem en zonder reserves tegen hem hebben gekeerd. Ze konden alleen niet weg vanwege de quarantaine.

Ben heel benieuwd naar de verhalen achteraf.

Het zou me niks verbazen als er een tweede seizoen komt, dat Jacob gezellig meedoet voor ronde 2. Moet hij Rosa dan wel weer even wegwerken 

Wat wordt er weinig gepraat over Vincent! Ik vind hem best snel beledigd als vrouwen iets tegen hem zeggen. Neemt ze dan dingen kwalijk, maar draait er wel om heen. En als iemand dan iets van kritiek heeft, moet ze naar huis. 
Ik denk dat het een hele gezellige, relaxte man is, maar vind hem ook wel ingewikkeld.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

25-08-2021 om 09:29

Taartjes schreef op 25-08-2021 om 09:15:

Wat wordt er weinig gepraat over Vincent! Ik vind hem best snel beledigd als vrouwen iets tegen hem zeggen. Neemt ze dan dingen kwalijk, maar draait er wel om heen. En als iemand dan iets van kritiek heeft, moet ze naar huis.
Ik denk dat het een hele gezellige, relaxte man is, maar vind hem ook wel ingewikkeld.

Beledigend heb ik niet zo ervaren. Wel vind ik hem onhandig, hij is niet zo uitgesproken ook. Hoewel ik het toch goed van hem vond hoe hij het (voor zijn doen) uiteindelijk zei.

In mijn ogen zei hij dit al toen hij en Sophie op die berg zaten. Hij zag haar niet zitten. Misschien wel iets van fysieke aantrekkingskracht, maar qua karakter absoluut niet. Vond het ook zo vreemd dat ik vervolgens de voice-over later steeds hoorde zeggen (en hier trouwens ook) dat hij haar wél zou zien zitten. En daarom Marcella naar huis stuurde. Maar hij voelde dus duidelijk die klik niet. 

Nu moet ie alleen nog actief werk van Monique maken. Niet gewoon maar 'overhouden', maar echt iets leuks doen samen.

Courage schreef op 25-08-2021 om 01:19:

[..]

Ik like echt elk bericht dat jij over Jacob schrijft. Ik ben het telkens woord voor woord met je eens.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik denk dat hij ze in het begin van de opnames enorm geschoffeerd heeft. Waardoor ze zich zo unaniem en zonder reserves tegen hem hebben gekeerd. Ze konden alleen niet weg vanwege de quarantaine.

Ben heel benieuwd naar de verhalen achteraf.

Mwah, ik denk dat eerder andersom, heb Jacob nergens zien schofferen, die 4 genoten van zon en niks doen en Jacob was een lastig element die in de weg stond,  echt een stel krengen.

majorette2005 schreef op 25-08-2021 om 09:33:

[..]

Mwah, ik denk dat eerder andersom, heb Jacob nergens zien schofferen, die 4 genoten van zon en niks doen en Jacob was een lastig element die in de weg stond, echt een stel krengen.

Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Jacob is sociaal niet erg handig en kon niet omgaan met die 4 sterke vrouwen. Ging zich gek gedragen en vond de juiste toon niet. Die 4 dames zagen hem niet zitten, konden niks met dat gedrag en sloten de poorten. Vanaf toen was het hopeloos. Alles dat Jacob deed werd beantwoord met afwijzen en afgrijzen. Ze hebben met zn allen uitgesproken dat het niks ging worden, maar dat ze nu eenmaal op elkaar aangewezen waren en er het beste van zouden maken. Daarna heb ik Jacob zijn best zien doen (op een lompe manier, maar goed), maar de dames echt niet.

Ik vind Jacob geen 'schat van een vent', maar dat maakt het gedrag van de vrouwen alsnog niet rechtvaardig. Maar ja, 2 weken opgesloten zitten met iemand die je zo tegenstaat helpt natuurlijk niet.

Meesje schreef op 25-08-2021 om 11:42:

[..]

Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Jacob is sociaal niet erg handig en kon niet omgaan met die 4 sterke vrouwen. Ging zich gek gedragen en vond de juiste toon niet. Die 4 dames zagen hem niet zitten, konden niks met dat gedrag en sloten de poorten. Vanaf toen was het hopeloos. Alles dat Jacob deed werd beantwoord met afwijzen en afgrijzen. Ze hebben met zn allen uitgesproken dat het niks ging worden, maar dat ze nu eenmaal op elkaar aangewezen waren en er het beste van zouden maken. Daarna heb ik Jacob zijn best zien doen (op een lompe manier, maar goed), maar de dames echt niet.

Ik vind Jacob geen 'schat van een vent', maar dat maakt het gedrag van de vrouwen alsnog niet rechtvaardig. Maar ja, 2 weken opgesloten zitten met iemand die je zo tegenstaat helpt natuurlijk niet.

Ja zo denk ik er ook over, in het begin was Jacob een echte mansplainer, ging bijvoorbeeld een van de vrouwen die al jaren yoga geeft, college geven over dat hij al 8 asana's kent, de beste hele speciale die ken jij niet he? dat zal ik jou wel eens uitleggen....

Dames van die leeftijd hebben al 40 / 50/ 60 jaar met dat soort manieren van doen gehad. En die hebben het ermee gehad en kiezen eieren voor hun geld: gezellig zijn met elkaar. Ja en dan hebben ze soms wel uit het oog verloren dat ze te gast waren en zelf ook iets hoffelijker mochten doen. Maar als ze dan wilden helpen (de overstroming) werd zo'n dame heel raar terug gewezen door Jacob.  

Maar oudere dames zijn een gevaarlijke groep: ze hebben alle praatjes wel gezien en trappen er niet meer in, gaan wat voor zichzelf doen. Mannen van die leeftijd hebben dat meestal niet door en doen zoals ze altijd gedaan hebben. Vroeguh, werkte het immers ook bij de dames en nu nog bij jongere vrouwen die nog de energie hebben om coulance voor flauwekul geboren uit mannelijk ego op te brengen.

Dat wordt hen niet in dank afgenomen, want het is de norm dat je lief moederlijk/cute moet blijven, of aardig meegaand. Jongere vrouwen begrijpen niet hoe je zo kunt zijn, jongere mannen vinden het bitches. Ik noem het het schoonmoedersyndroom. 

En daar worden ze zwaar op afgerekend door groepen, met name dames die ik nog wel eens zou willen spreken over dertig jaar. Het lijkt bijna op een haat jegens de eigen sexe. Hier trouwens heel wat minder dan op facebook. Daar worden ze echt gelynchd. 

Ja ze hadden wat vriendelijker kunnen zijn, daar ben ik het mee eens. Maar kijk ook naar het mensplainen, de kattenbakgeur, niet mogen helpen bij de overstroming, het aandachtvragen bij de yogales, het willen surfen in een klein zwembadje. Het feit dat ze een kamer hebben gerestyled

Als je Jacob alleen trof vond ik het een sympathieke man, ook dat hij een klein aandenken had geregeld. 

Wow; Wat een hoop nieuwe berichten.
Heb even wat tijd nodig gehad ze allemaal na te lezen.

Helaas draait het erop uit dat het B&B zonder liefde gaat worden; ( althans niet tussen de deelnemers).
De enige echte liefde die ik bij de meeste B&B eigenaren bespeur is de enorm liefde voor dieren en dat is toch ook wel iets moois.

Vincent heeft toch eindelijk de knoop doorgehakt en ik ben enorm maar voorzichtig blij voor Monique. Maar mijn onderbuik gevoel zegt me dat zij ook geen blijvertje zal zijn. Het zal goed gaan zolang Monique geen kritiek levert en zich zo bescheiden blijft opstellen; want daar kan Vincent niet erg goed mee omgaan en ziet dat als persoonlijke aanvallen.

Eindelijk een keuze bij Roxanne. Het lijkt wel of ze Theun zo lang mogelijk heeft laten blijven om maar niet alleen met Mitch over te blijven. Dan kan ze zich niet meer verschuilen dat er nog meerdere mannen rondlopen. Ben benieuwd of het Mitch lukt haar muurtje af te breken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.