Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 22:17

B&B Vol liefde (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
redbulletje schreef op 18-08-2021 om 22:22:

[..]

Dat snap ik, maar zo onbeleefd van Bert om niet te vragen of zij dat uberhaupt lust, anders had ze nog even een bakje eruit kunnen scheppen voor zichzelf. Als hij zo ook met zijn gasten om gaat...

Nou, als hij niet weet dat de helft van de mensheid het naar zeep vindt smaken dan vind ik het niet zo gek dat hij dat niet eerst vraagt. Er zat ook sambal in, had ie net zo goed ook daarover eerst kunnen vragen of iemand dat niet lust.

Ik vond dit ook niet onbeleefd of horkerig. Zij had de eiersalade gemaakt, liet hem proeven en vroeg of hij nog suggesties had. Die had hij: sambal en koriander. Als ze dat vies had gevonden had ze dat gewoon kunnen zeggen.

Nee ik vond dat ook het minst horkerige van het hele optreden van Bert vandaag. Voor de rest vind ik hem een ingewikkelde, moeilijke man met veel dubbele boodschappen in zijn communicatie. pff dat stukje over de andere vrouwen gister, waar Froukje naar vroeg, waarom zo ingewikkeld doen en dan ook nog een uitstraling hebben of het heel integer is. 

Debby met haar opmerking, zijn jullie hier voor de liefde of voor een gratis vakantie (oid). Je kunt jezelf ook afvragen: ben ik hier voor de liefde of zoek ik gratis slaafjes? Zij is zo streng, dat Pascal of Chris niks  meer iets durven te vragen.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

19-08-2021 om 00:05

Lavandula schreef op 18-08-2021 om 23:39:

Ik vond dit ook niet onbeleefd of horkerig. Zij had de eiersalade gemaakt, liet hem proeven en vroeg of hij nog suggesties had. Die had hij: sambal en koriander. Als ze dat vies had gevonden had ze dat gewoon kunnen zeggen.

Ja, da's waar. Zij maakte hem natuurlijk zelf. 

Ik denk dat Froukje alweer en route is van lekker wijf naar muts naar foetsie. 
Wel zin gekregen in eiersalade!

In Salerno gaat er nog bloed vloeien, als blikken konden doden dan lagen de boys daar al tussen 6 planken. Complete muiterij daar. 

Sophie is zo ontzettend bereisd en wereldwijs, been there and got the t-shirt, tenminste, dat straalt zij uit, zij verveelt zich in no time daar in dat kneuterige plaatsje. Niet aan beginnen, Vincent. 
Dat was het weer voor vanavond!

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

19-08-2021 om 00:44

JackieBrown schreef op 19-08-2021 om 00:29:

Ik denk dat Froukje alweer en route is van lekker wijf naar muts naar foetsie.
Wel zin gekregen in eiersalade!

In Salerno gaat er nog bloed vloeien, als blikken konden doden dan lagen de boys daar al tussen 6 planken. Complete muiterij daar.

Sophie is zo ontzettend bereisd en wereldwijs, been there and got the t-shirt, tenminste, dat straalt zij uit, zij verveelt zich in no time daar in dat kneuterige plaatsje. Niet aan beginnen, Vincent.
Dat was het weer voor vanavond!

Hebben jullie dat ook? Dat je na een uitzending nog wilt kletsen om maar geen afscheid voor de avond te hoeven nemen?    Als ik dan nog wat reacties en meningen van jullie lees, heb ik het idee dat het er toch nog even is. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

19-08-2021 om 00:47

Voor wat betreft Sofie weet ik nu wat me stoort. Ik heb de indruk dat ze niet oprecht is als ze zegt 'ik ben voor Vincent naar hier gekomen'. Die woorden klinken hol, niet met warmte. 

Ik was ook team Monique. Ook team Marcella intussen. Toch jammer dat zij eruit is. Iemand daar nog iets over gelezen of gehoord? 

Als je 's nachts niet kan slapen moet je wat, hier weer een stuk van Nona Tolol voor de liefhebbers.

Bert euhm..verzoekt babbelzieke Froukje om eiersalade te maken.
Froukje begint een heel betoog over dat het niet zo moeilijk moet zijn want ja, zij heeft wel meer eiersalade gemaakt en nu maar hopen dat het net zo lekker wordt als thuis want het is natuurlijk toch anders want ja, ze doet het wel op haar eigen manier, bijvoorbeeld met augurken..heb je toev..Terwijl ze een hap lucht neemt, ziet Bert zijn kans schoon en zegt dat de eieren al op staan.

Geen augurken dus en waar is de mayo? gaat Froukje onverstoorbaar verder.
Mayo is ongezond, volgens Bert. Zachte kaas is volgens hem een goed alternatief.
Terwijl Froukje in het luchtledige doorbabbelt dat 'een beetje mayonaise in je leven geen kwaad kan, dat de eiersalade toch wel moet lukken, ze wordt er helemaal onzeker van, dat Bert best wel autoritair is, hij is zeker lang alleen geweest, hopelijk lukt het met die zachte kaas want, oeps, eieren te hard gekookt, welke ingrediënten zijn nog meer geschikt want ja, Bert is streng, hij is echt een mannetje, maar ja dat...'is Bert intussen heen en weer gereden naar Nederland, heeft nog even een paar vrienden bezocht, heeft meteen de schuur afgemetseld, zijn verjaardag gevierd en is op tijd terug om Froukje te horen vragen waar de peterselie staat.
En hij is ook ruimschoots op tijd terug om die middag de Formule 1 te kijken met de overgekomen vriend.
Tegen die tijd zal Froukje de hond gaan uitlaten, zodat hij in ieder geval even verzekerd is van stilte.

Wanneer de eiersalade klaar is, wil Froukje dat Bert voorproeft om te testen of de smaak goed is. Ze blijft hengelen naar zijn goedkeuring en bevestiging. For Godsake Frou, het is maar eiersalade, hè. Er staat toch geen Johma op Bert zijn voorhoofd??
Bert is niet onverdeeld tevreden over de smaak en zegt tegen zijn vrienden dat wanneer ze buikpijn krijgen, ze niet bij hèm moeten zijn.
Froukje begint weer over de eiersalade, dat ze blokkeerde omdat het als een test voelde en dat terwijl ze al zo vaak eiersalade heeft gemaakt maar ja, het ...
Ze doet denken aan een duracel batterij, het blijft maar gaan en gaan..
Bert zegt over haar dat ze enigszins graag op de voorgrond treedt.
Ik heb maar één woord nodig: ductape.

Wanneer blijkt dat een Nederlandse coureur op de 1e plaats staat, vraagt dat om bubbels en een toast, aldus Bert.
Hè gat..waar is je drinkmaatje wanneer je haar nodig hebt, denkt hij. Dan maar een fles bubbels openen, gekregen van het drinkmaatje.
'Ramona..? Wie is Ramona? vraagt Frouke terwijl ze het gelijknamige liedje inzet.
" R.O.M.A.NA..!! Een goede vriendin" zegt Bert..en plop..de kurk knalt open.
Op Roman..euh..Max Verstappen!
De avond wordt met hun vieren afgesloten met een etentje in het enige restaurant dat het dorp rijk is.
Frouke lijkt hoe langer hoe meer onder de indruk van Bert te raken.Flabbergasted..dat is hoe zij zich voelt, zegt ze..ze wordt er bijna stil van. Blijf vooral flabbergasted, Frouke

In jeugdherberg en kinderparadijs SantAngelo lijken Chris en Pascal, oftewel Sjors en Sjimmie, zich opperbest te vermaken.
Vanavond voetbal, yeah! Bier, chips en nootjes inslaan.
Wil Debbie misschien met hen voetbal kijken vanavond..Debs kijkt Sjors en Sjimmie vol ongeloof en afkeer aan alsof ze haar hebben voorgesteld om voortaan met een plastic tasje over straat te gaan in plaats van met die hutkoffer van dr. Of om haar rode string bovenop haar hoofd te dragen in plaats van aan de waslijn te hangen.
'Nee, ga maar lekker als mannen onder elkaar kijken want anders zit ik er maar voor de sier bij, zegt ze op minzame toon.
Kom op Debs, don 't flatter yourself..voor de sier! Een netje met 4 biologische citroenen is nog leuker gezelschap.
Terwijl Knabbel en Babbel snacks en vooral alcohol gaan inslaan, zegt Debs in de camera dat beide heren nauwelijks aandacht aan haar besteden, dat ze veel drinken, lol hebben met zijn tweeën (klinkt als een perfecte relatie) kinderachtig gedrag vertonen en zij heeft niet het idee dat ze bezig zijn om haar te veroveren..
Toe maar, veroveren nog wel! Veroveren als in de jonkvrouw, ridder, wit paard en de draak..?
De enige kans die Debs maakt om op die manier veroverd te worden is als animatiefiguur in een Super MarioGame van Pascal. 
Hoewel..je voordoen als voetballer in FIFA 2022 levert gegarandeerd succes op bij Pascal. Want met gamen heb je zijn aandacht.

Sjors en Sjimmie hebben Debs beloofd het glazen plafond in de hal te gaan zemen en schoonmaken. Puntje bij paaltje is het Debbie die naar boven klimt en het klusje klaart. Pascal roept en giechelt af en toe wat en aan Chris heb je helemáál niks.
De huishoudtrap opklimmen vindt hij eng, Debbie vindt hij eng, een dweil uitwringen kan hij niet, en brood snijden óók niet want dat is uit zijn comfortzone.
Chris doet nog een onhandige poging om Debbies hart te veroveren wanneer hij vanaf beneden naar boven kijkend, uitzicht heeft op Debbie dr...oh jee..is dát nou die diepgang waar Debs het steeds over heeft..?? 
Zij had gewoon altijd al die diepgang bij zich, en Pascal en hij maar zoeken!!
'Euhm..mooi uitzicht' piept hij als een puber. Het komt hem op een sneer van Debs te staan die hier niet van gediend is.
Het lijkt wel of Chris een verloren jeugd inhaalt. Van de ietwat gereserveerde man in t begin is niks meer over.
Hij rent nog net niet door de gangen achter Pascal aan om tikkertje te spelen.
Ook van gezonde rivaliteit tussen de twee mannen om Debs voor zich te winnen is geen spoor te bekennen. 
Gebroederlijk plannen ze een moment in op de agenda om een 'diepgang-gesprek' met Debbie te hebben. "Dan ga jij morgen dat diepgang doen, en ik de dag erna" besluit Chris.
Okidoko, staat genoteerd 'Diepgang' van 14.30 uur -15.00 uur.
Dat moet goed komen!

Debs intussen is uitermate geïrriteerd door het gedrag van de twee. Ze vindt dat zij zich kinderachtig gedragen en niet bezig zijn met waarvoor ze hier gekomen zijn. Voor haar!
Ja, want hallo..! Wie gaat er nou voetbal kijken terwijl je 'Debbie Divine' kunt veroveren??
Nou ja, dan gaat ze maar verder met haar imperium uitbouwen en aan projecten werken.
Met welk dringend project was ze ook weer bezig..oh ja! Nagellak!

Vincent heeft een 1 op 1 date gepland met Theetje-Koffietje-Sofietje.
Oh ja, of ze zwemkleding mee wil nemen.
Monique, nog steeds bezig met project Chinese Muur, oftewel het afkrabben van 1100 km aan roestig hekwerk, reageert stoïcijns.
Ze zegt het vrij logisch te vinden en had het ook wel verwacht daar Theetje-Koffietje-Sofietje slechts één date heeft gehad met Vincent.
Vincent lijkt content met deze reactie, alsof hij haar testte.
Hij houdt niet zo van moeilijk gedoe.
De date begint met een tocht in een speedboot. 
Sofietje lijkt zich een jetsetter te wanen op een 48 meter lang zeiljacht en reageert enthousiast.
Ook de tussenstop op een terrasje met twee gammele stoeltjes geeft haar het gevoel in Saint Tropez te zijn, zegt ze.
Ik dénk dat het gammele stoeltjes zijn want T-K-Sofietje leunt tijdens het gesprek overdreven naar links, heel dicht in het aura van haar gesprekspartner.
Waarschijnlijk is dat haar uitnodigende 'vertel me meer en blijf dicht bij je gevoel'coach-houding.
Ze vraagt aan Vincent wat hij afknappers vindt bij een vrouw, ondertussen haar luisterhouding aannemend.
Getatoeëerde armen of sleeves, zegt Vincent. Oh ja, en aan luiheid en te zelfverzekerd zijn, heeft hij een hekel.Ja, precies ! Van dat arrogante.
Sofie zegt heel stoer dat ze een hekel heeft aan 'gezeik.' Oh ja, en niet al te serieus doen, een beetje diepgang is leuk maar niet te lang, zegt ze.
OMG..Knabbel en Babbel..!! 
Diepgang!
We hebben m! Snel komen halen, opschieten, want deze duurt niet lang!

Diepgang of niet, Sofie vond de date leuk, ze is nu meer te weten gekomen over Vincent, zei ze.
Datzelfde geldt eveneens voor Vincent die veel raakvlakken heeft opgemerkt waardoor hij *surprise, surprise* weer in verwarring is gebracht.
Word zo moe van die jongen, joh.
Anyway, ook deze dag wordt met zijn 3-en geslaagd afgesloten met pizza-avond bij de buren. Gelukkig was er maar één soort pizza want als Vincent, met zijn keuzestress, had moeten kiezen, was het een hele lange avond geworden.

RoosendaalRox en de drie gaan golfen. Althans, Rox heeft geregeld dat ze les krijgen.
Da's óók wat..
Meneer Ei antwoordt bevestigend wanneer de instructeur vraagt wie er al enige ervaring heeft.
Meneer Ei is zelfs al met zijn GVB bezig(ik heb het ff moeten opzoeken, ik dacht gemeentelijk vervoersbedrijf maar het blijkt een Golfvaardigheidsbewijs te zijn).
Ik heb weinig verstand van golf maar volgens mij golft hij even goed als dat hij verft.
Kortom, meneer Ei leek er niet veel van te bakken.
Ik zag de eikenprocessierupsen van Rox al veelbelovend richting voorhoofd gaan.
"Is altijd weer even wennen in het begin" aldus de nieuwe Tiger Woods.
Yep, we moesten óók even aan jou wennen..

Na het golfen, volgde er een ontmoeting met een familievriendin.
Theun en Mitch kende ze al, zij kwam om meneer Ei te inspecteren.
Kort en bondig; nee, hij lijkt niet Rox haar type en daar gaf Rox haar groot gelijk in.
Het was Rox wel duidelijk; dat roerei moet weg! En heul snel. Terwijl ze, in de B&B aangekomen, nadacht hoe zij hem dat kon mededelen, kwam meneer Boerenomelet net aanlopen. 
Ze vroeg m hoe het ging. Ja, goed maar hij moest haar even wat vertellen.
Rox gebeden leken te zijn verhoord!
Hij was haar nét voor. Hij voelde geen klik dus hij ging zijn koffers pakken.
Het afscheid was kort en niet al te innig. Oké, doei! Succes, ja en we'll keep in touch!
Het afscheid van Teun en Mitch was nóg korter.Boks! Oké, doei, keep in touch!
Beide mannen konden met moeite hun lachen inhouden totdat het praatgrage gevulde ei het hek uit was.
Tja...en toen waren er weer twee

Hij koos duidelijk eieren voor zijn geld.. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

19-08-2021 om 08:26

Ik merk dat ik een beetje interesse in het programma begin te verliezen,  hebben jullie dat ook? Het wordt wat saaier ofzo. Een herhaling van zetten,  weinig progressie.  

Er is geen spanning meer zoals in het begin. Voorspelbaar dat het niks wordt. Geen spannende ontknoping. Maar ik geniet echt nog wel van een uurtje B&B. 

mariarosa schreef op 18-08-2021 om 23:46:

Nee ik vond dat ook het minst horkerige van het hele optreden van Bert vandaag. Voor de rest vind ik hem een ingewikkelde, moeilijke man met veel dubbele boodschappen in zijn communicatie. pff dat stukje over de andere vrouwen gister, waar Froukje naar vroeg, waarom zo ingewikkeld doen en dan ook nog een uitstraling hebben of het heel integer is.

Weet je wat het volgens mij is? Hij is niet capabel om zelfs maar aan de meest simpele gevoelens woorden te geven. En om dit onvermogen te verbloemen, doet hij maar alsof het onkies zou zijn om over dit onderwerp te praten.

Mallebeppie schreef op 19-08-2021 om 08:26:

Ik merk dat ik een beetje interesse in het programma begin te verliezen, hebben jullie dat ook? Het wordt wat saaier ofzo. Een herhaling van zetten, weinig progressie.

Ik zit me net hetzelfde te bedenken. 😬 soms mis ik een aflevering en dan vind ik het wel best. 

Ik vind het heerlijk luchtig wegkijken zo vlak voor ik naar bed ga. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.