Media en cultuur
QuarrelsomeSnail25
12-07-2021 om 22:17
B&B Vol liefde (gesloten)
Wie kijkt er ook naar B&B Vol liefde? Ik ben later vanavond ingeschakeld, dus zit er pas net in. Maar ik heb al meningen. ![]()
Wie zwijmelt, trasht, hoopt en praat mee? 
Bert 59, Saint-Seine in Frankrijk
Caroline 49, Bad Kleinkirchheim in Oostenrijk
Debbie 31, Salerno in Italië
Jacob 60, de kust in de Algarve
Roxanne 32, Roosendaal
Vincent 33, Italië
Spoilers worden NIET gewaardeerd.
Klets hier verder over het nieuwe seizoen:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/b-b-vol-liefde-zomer-2022?page=1#17
Lavandula
16-08-2021 om 21:47
Het punt is natuurlijk ook dat Debbie niet uit zichzelf wil vertellen maar alleen als ernaar gevraagd wordt. Dus ik snap wel wat ze bedoelde maar aangezien beide mannen die er nog zijn niet van het vragen en doorvragen zijn (en ze zelf nu ook ronduit zegt dat ze alleen nog maar afwacht) gaat het dus never nooit meer wat worden daar.
Dat ze alleen goud draagt zei ze trouwens niet tegen Pascal maar tegen de camera.
QuarrelsomeSnail25
16-08-2021 om 21:48
Lavandula schreef op 16-08-2021 om 21:32:
Pascal heeft dus helemaal niets begrepen van dat gesprek met Debbie.
Nee, dat was in dat gesprek met Debbie zelf al duidelijk (niet voor hem).
QuarrelsomeSnail25
16-08-2021 om 21:49
'Dan moet je graven', zegt Debs. Nee, dat doet een psychiater. Voor de liefde ga je niet graven, maar open en geïnteresseerd zijn.
HAHA!wait..what
16-08-2021 om 21:54
Hahaha! Aan het voorstukje van morgen te zien wordt dat weer leuk morgen met Jacob 
Lavandula
16-08-2021 om 22:09
Ik snap niet dat Caroline niets 1 op 1 met de mannen gaat doen (behalve dan de schoonmaak-toets
)
Je zag dat ze toen alleen met Erik (op de steiger) gelijk veel meer ontspannen was.
En dat die mannen zelf ook niet op dat idee komen. Ga gewoon om de beurt een middag op stap met z'n tweeën!
Dolfje
16-08-2021 om 22:19
Pascal klinkt dronken tijdens dat gesprek met die grote flessen bier op dat bankje.
Knutselkei
16-08-2021 om 22:22
Ik vind zijn stem vaker slepend en wat apart maar nu was t inderdaad erger
Sophia_!
16-08-2021 om 22:26
Lavandula schreef op 16-08-2021 om 22:09:
Ik snap niet dat Caroline niets 1 op 1 met de mannen gaat doen (behalve dan de schoonmaak-toets
)
Je zag dat ze toen alleen met Erik (op de steiger) gelijk veel meer ontspannen was.
En dat die mannen zelf ook niet op dat idee komen. Ga gewoon om de beurt een middag op stap met z'n tweeën!
Daar snap ik ook niks van, van beide kanten niet. Zo leer je elkaar toch niet kennen.
QuarrelsomeSnail25
16-08-2021 om 22:31
Dolfje schreef op 16-08-2021 om 22:19:
Pascal klinkt dronken tijdens dat gesprek met die grote flessen bier op dat bankje.
Ha, toch! Vond ik ook!
RavIvaR
16-08-2021 om 23:10
ik vind het wel weer tijd voor een Mitch en Rox date.
Ik vind het wel weer tijd voor een Erik en Caroline date.
Ik vind het wel weer tijd voor een Monique en Vincent date.
Ik vind het wel tijd voor een Pascal exit.
Maar vooralsnog krijgen we morgen Berts lekker wijf nummer vijf.
QuarrelsomeSnail25
16-08-2021 om 23:17
Zag op Twitter iemand een afbeelding plaatsen van de gsm van Pascal. Die had duidelijk iets anders aan zijn hoofd.
Tijgerwit
17-08-2021 om 03:53
Hen74 schreef op 16-08-2021 om 23:17:
Zag op Twitter iemand een afbeelding plaatsen van de gsm van Pascal. Die had duidelijk iets anders aan zijn hoofd.
![]()
hahaha LOL Boys will be boys!
Haantje79
17-08-2021 om 09:58
Hen74 schreef op 16-08-2021 om 23:17:
Zag op Twitter iemand een afbeelding plaatsen van de gsm van Pascal. Die had duidelijk iets anders aan zijn hoofd.![]()
Jaaaa! Ik zag het ook! Het is echt nog een jongetje
Knutselkei
17-08-2021 om 10:21
Voor de liefhebbers: stukje van Nona Tolol..
Niet over de aflevering,maar vond m wel grappig
Ach, ach, het wordt hoe langer hoe erger met dat B&BVL.
Vanmorgen werd er via de intercom gebeld. Ik wist dat de cv-monteur zou komen dus wilde mijn honden in hun bench doen.
Die slome Stafford ging wel, maar die draak van een Franse Bulldog, Kiki, had geen zin.
Eindelijk had ik haar te pakken en de voordeurbel ging.Ik pak Kiki dus op en loop naar de voordeur.
En..écht waar, tot mijn afgrijzen hoorde ik mezelf op een kinderlijk toontje zeggen tegen dr: 'Nou...gaan we eens even kijken wie er voor de deurrrr staat he, Kiek..
'Ze keek me stomverbaasd aan want meestal gil ik dat ze op moet houden met dr rare gedrag ('Kiki, kappûh nâh!')
Toen ik de deur opendeed, a la Caroline, met die draak op mijn arm, zei ik nog nét niet tegen een chagrijnige monteur op zangerige toon'
En kijk eens wie we hierrrr hebben..dit is onze Kiki..'
Ik geef het toe, het was een schok toen ik tot het besef kwam dat B&B invloed heeft op mijn dagelijks leven.
Misschien vormt Caroline wel mijn inspiratie..Ik heb net in de spiegel gekeken, met Kiki op mijn arm. Ik lijk niet op Caroline, ik weet het.
Maar ik kan me zo voorstellen dat dit Caroline is wanneer ze te lang onder de zonnebank heeft gelegen en een slechte zwarte pruik op heeft gedaan. Kiki is Roosje die per ongeluk óók meegeroosterd is onder de zonnebank, is vervolgens naar een trimmer geweest die haar kort pittig gekortwiekt heeft en daarna is ze tegen een klapdeur aangelopen, vandaar opeens haar platte snuit.
Met een beetje verbeelding..of sla ik door..??

Knutselkei
17-08-2021 om 10:25
En deze van haar van de aflevering:
Gwen besluit om toch naar huis te gaan omdat zij zich zorgen om haar moeder maakt.
Zonder één keer een geit na te doen en zonder gebruik makend van teksten op haar t-shirt vertelt ze dat ze hoopt dat ze Bert nog eens zal zien, hetzij in Nederland, hetzij in Frankrijk, om te kijken of er misschien nog iets is tussen hen.
Voordat ze gaat, vertelt Bert eerlijk dat er onverwachts nog een vijfde vrouw langs zal komen.Ja, Gwen kan moeilijk opeens besluiten om te blijven.
Enigszins geëmotioneerd zegt ze later dat het goed is zo.Bert lijkt meer aandacht te hebben voor het oppompen van een band wanneer ze langsloopt, struggelend met een grote koffer.
Volgens Gwen is dat Bert zijn manier om met moeilijke momenten zoals het naderend afscheid, om te gaan
Toch is het afscheid warm en bijna liefdevol te noemen.Toch..als ik Bert zo in zijn eentje zie, lekker op zijn gemak, aan het koken, lekker bezig, denk ik dat hij de ware al heeft gevonden.
Formule 1 en zijn hond; meer lijkt hij niet nodig te hebben..Kijken of de nieuwe dame daar verandering in kan brengen..
Pascal en Chris maken het ontbijt voor de gasten klaar, daar het een rustdag is voor Debbie.
Ze doen hun best, maar Debbie, die polshoogte komt nemen, wijst ze op de zaken die niet echt vloeiend verlopen.
Er is onvoldoende beleg, de eitjes moeten nog gekookt worden.
En Chris is ook al geen wonder met het rollen van bestek in een servet. Het lijkt op de slordig gevouwen extra dikke zaterdag editie van de Telegraaf.Terwijl Chris en Pascal hun ontbijt eten, voert Debbie een zakelijk call. Het klonk meer alsof ze de lottogetallen checkte maar het zal ongetwijfeld heel belangrijk zijn geweest
Later gaat ze met vriendin Nathalie naar de Spa waar ze voor hun drieën, Nathalie, Debs en dr tas, een massage hebben gepland.
De mannen worden besproken alsmede het gebrek aan de onvermijdelijke diepgang.
Tegelijkertijd ontspannen ook Pascal en Chris zich tijdens een wandeling terwijl vooral Pascal bespreekt wat hij nog in vredesnaam moet doen om het hart van Debs te veroveren.
Euhm..Pascal..je vraagt dat dus aan Chris, hè..Chris, je weet wel, die ene die ook niet écht uitblinkt in sociale vaardigheden en ook wanhopig graag op zoek is naar diepgang (wanneer jij die hebt gevonden, wil hij het graag van je lenen). Díe Chris dus!'Hoe diep moet ik nog gaan..?!!' roept Pascal vertwijfeld uit. 'Ik heb euh..mijn verhaal best wel diep verteld dus eh..wat moet ik verder nog.." verzucht hij.
Chris heeft wél een heel goede afsluiter (die heeft ie natuurlijk van tevoren opgezocht en uit zijn hoofd geleerd)
"Voor liefde heb je geen strategie; het is er of het is er niet"Pascal vindt het prachtig.Puntje bij paaltje besluit Pascal om af te wachten. Chris vindt dat een goed streven en ze proosten daarop.
Heel toevallig is Debbie tot dezelfde conclusie gekomen.Alle initiatief moet nu van de mannen afkomen, besluit ze.
Nou.....in de tussentijd kun je misschien een tweede en derde B&B bouwen en runnen, Debs..ik denk dat het nog wel effe zal duren.
Bij Rox draait het die ochtend om eieren.
Ei-expert Christian weet alles van eieren en laat dat ook graag weten.
Terwijl hij met argusogen volgt hoe Rox de door hem meegebrachte eitjes verwerkt tot een omelet, bazelt hij over gekookte eieren, gebakken eieren, roerei, geklutste eieren, gepocheerde eieren enz.
Voorts zaagt hij Rox door over hoe zij een eventuele relatie voor zich ziet.
Teun ergert zich mateloos aan meneer Ei en doet iets voor zichzelf. Strijken op rapmuziek van Snoop Dog bijvoorbeeld. Echt heel gangster.
Mitch is al niet zo'n prater maar valt tijdens het ontbijt helemáál stil.
Christian besluit het maar weer eens over de versheid van het ei te hebben.
Om in meneer Ei zijn termen te spreken;
Zelfs ik voelde de eitjes van Rox gewoon samenkrimpen en haar eierstokken leken te stoppen met rammelen. Nee, dit wordt geen succes...
Vooral niet als hij op eigen houtje klussen gaat uitvoeren in het tiny house. Zonder overleg.
Aan meneer Ei zijn verfvaardigheden te zien kan hij zich maar beter beperken tot het verven van eieren tijdens Pasen.
Zijn slordige verfwerk zorgt juist voor extra werk.En ook tijdens de lunch wil het maar niet lukken.
Christians ellenlange, langdradige verhalen maken het er niet gezelliger op. Hij kakelt letterlijk als een kip zonder kop.
Wanneer hij Rox later ontmoet in haar kas omdat zij hem wil spreken, verkeert hij in de veronderstelling dat het van romantische aard is. Ja, natuurlijk een heel stimulerende omgeving temidden van zelfverbouwde aubergines en komkommers. Omzichtig probeert Rox hem duidelijk te maken dat ie gewoon zijn muil moet houden, nooit meer het woord ei in zijn mond moet nemen en gewoon verder moet doen wat zij zegt.
Hij kijkt naar Rox alsof ze een kinder surprise-ei is dat hij nog moet uitpakken.
Hij zegt het te begrijpen en is blij dat ze, dat denkt hij, zo eerlijk is.
In Alpenland besluit Jeroen om een grapje met Caroline uit te halen door een gepersonaliseerd etiket voor handzeep voor haar te maken op zijn laptop.
Caroline lijkt altijd plotseling geruisloos op te doemen. Zo ook dit keer, staat ze opeens bij hem, waarop hij snel zijn laptop dichtklapt.
Hij lijkt zich duidelijk betrapt te voelen en Caroline zal wel gedacht hebben dat hij stiekem naar een Tiroler sexfilmpje aan het kijken was(dat geeft niks trouwens; háár favoriet is 'Pikant gevrij met Dettol erbij in de Alpenwei').
Of hij haar even wil helpen met uitprinten.
Wederom vertelt Caroline in de camera dat zij graag wil weten wie er achter de persoon Jeroen zit.Hey, zei ze dat ook niet over Marc..?
Nou, en we weten hoe dát is afgelopen. Die is Auf wiedersehen! roepend in zijn auto weggesjeesd.
Caroline weet Jeroen zijn grapje te waarderen.
Ja, dat was anders geweest wanneer het een knijptube betrof natuurlijk!
Wanneer het Jeroen en Eric uiteindelijk is gelukt om onder de priemende ogen en aanwezigheid van Caroline uit te komen (Eric heeft haar verteld dat de Senf in glazen potten in de aanbieding is en voor de eerste tien kopers gratis pesto in pompflesjes) kunnen ze een gesprek van man tot man voeren.
Jeroen wil eigenlijk weten met welke kant van de schuurspons hij het aanrechtblad moet boenen en welk glansspoelmiddel Caroline's favoriet is om indruk op haar te maken.
Hij besluit het met Eric te hebben over hoe deze hun beider kansen bij Caroline inschat.
Het blijft bij vage veronderstellingen zoals 'we zullen zien' en 'kijken hoe het loopt.'Over 'kijken hoe het loopt' gesproken, plots doemt Caroline bij hun geparkeerde auto op met Roos in haar kielzog.
Volgens mij heeft ze een GPS-tracker onder de auto geplaatst want dit was wel érg onverwachts..
Enigszins argwanend vraagt ze wat de mannen aan het 'bekokstoven' zijn. Eric begint over het eten en over de nieuw uitgebrachte geur 'Spring is in the air' van Robijn (echte mannenpraat dus) waardoor Caroline direct is afgeleid.
Dat was op het nippertje..