Media en cultuur
QuarrelsomeSnail25
12-07-2021 om 22:17
B&B Vol liefde (gesloten)
Wie kijkt er ook naar B&B Vol liefde? Ik ben later vanavond ingeschakeld, dus zit er pas net in. Maar ik heb al meningen. ![]()
Wie zwijmelt, trasht, hoopt en praat mee? 
Bert 59, Saint-Seine in Frankrijk
Caroline 49, Bad Kleinkirchheim in Oostenrijk
Debbie 31, Salerno in Italië
Jacob 60, de kust in de Algarve
Roxanne 32, Roosendaal
Vincent 33, Italië
Spoilers worden NIET gewaardeerd.
Klets hier verder over het nieuwe seizoen:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/b-b-vol-liefde-zomer-2022?page=1#17
Vrijevlinder
07-08-2021 om 21:16
Madamecannibale schreef op 07-08-2021 om 20:58:
[..]
Ik vraag me af of ze Romana’s humor niet snapt. Ik krijg hetzelfde beeld van haar, van een jaloerse pestkop. En dat komt niet omdat ik haar grapjes niet snap, maar door hoe ze zich gedraagt, vooral tegen mede kandidaten.
Precies. Een vos verliest wel z'n haren, niet z'n streken.
Maki
07-08-2021 om 21:28
[..]
Ik vraag me af of ze Romana’s humor niet snapt. Ik krijg hetzelfde beeld van haar, van een jaloerse pestkop. En dat komt niet omdat ik haar grapjes niet snap, maar door hoe ze zich gedraagt, vooral tegen mede kandidaten.
Ze heeft inderdaad wat minder aardige opmerkingen tegen Ysolde gemaakt. Was naar mijn idee geen jaloezie, maar ook een vorm van humor (met misschien een beetje onzekerheid) die niet gepareerd werd door Ysolde (ik denk ook niet dat de dames elkaar goed lagen, totaal andere types), met Annemarie heeft Ramona het goed naar haar zin gehad. En ja ach Gwen, die gedraagt zich ook irritant (waarschijnlijk ook door onzekerheid), maar Ramona is volgens mij niet vervelend naar haar geweest, laat staan pesten.
Wel grappig om te zien hoe verschillend mensen gedrag opvatten, is maar goed ook anders zou het heel saai worden in de wereld
safari
07-08-2021 om 21:51
watertoren schreef op 07-08-2021 om 20:48:
Ik vind Romana ook leuk maar toen ze zei dat Bert ook Gwen naar huis kon sturen kwam er geen reactie vanuit Bert. Ik denk dat het van Romana uit het laatste was wat ze zich bloot gaf aan Bert.
precies dat denk ik ook. meer duidelijk kan / gaat ze niet zijn en toen hij die overduidelijke opening weer mompelend negeerde, hield Romana het (begrijpelijk) voor gezien 😔
Muzieknootje64
07-08-2021 om 22:57
[..]
Ik snap Romana's humor prima en ook een fan van goede droge one- liners en dat maakt het het programma soms ook smeuïger.
Ik denk zelfs dat ik de grootste lol met Romana zou hebben tijdens een avondje stappen.
Maar ze klapte zelf uit de schoot dat ze de opmerking "kroegmaatje" nu wel genoeg gehoord heeft en blijkbaar is Bert dus niet de eerste man die haar op die manier wegzet! Bij een levenspartner zoek je ook nog andere kwaliteiten.
Wellicht toch een "verbeterpuntje" of drinkt ze misschien toch iets te graag en te veel. Ik vermoed dat zij net als Bert een te grote muur om zich heen heeft gemetseld waaruit deze "botte" maar ook vaak kille houding is ontstaan.
Bert mist bij haar warmte en dat is bij Gwen gewoon meer aanwezig en die eigenschap zag ik ook meer bij Annemarie en Isolde.
Maar Ik ben een gevoelsmens en blijf moeite hebben met mensen die grappig proberen te zijn ten koste van anderen die minder goed gebekt zijn.
Bij boer zoekt vrouw was ze allang al naar huis gestuurd omdat er na een aantal dagen wordt aangestuurd op een keuzemoment met afvallers. Ik besef ineens dat dat hetgeen is wat ik mis in dit programma. Als kandidaten zelf geen lef hebben de knoop door te hakken moeten ze een beetje geholpen worden
. Dat wordt bij Vincent straks ook nog een dingetje.
Ik zou het echt stoer hebben gevonden als Romana zonder dat "manipulatie momentje" vertrokken zou zijn. Ze blijven ten slotte vrienden en als 2 mensen echt voor elkaar bestemd zijn komen ze ook bij elkaar.
Maar misschien ben ik een oude romanticus.
MonkeyTown
07-08-2021 om 22:58
Ben nog maar bij aflevering 11, dus heb nog niet alles gelezen ivm spoilers. Maar vinden jullie het intro-muziekje niet heel erg lijken op die van Chateau Meiland? Eigenlijk, als ik er zo over nadenk, is het programme misschien wel geïnspireerd door BZV en chateau meiland.
Maki
07-08-2021 om 23:21
Muzieknootje64 schreef op 07-08-2021 om 22:57:
[..]
Ik snap Romana's humor prima en ook een fan van goede droge one- liners en dat maakt het het programma soms ook smeuïger.
Ik denk zelfs dat ik de grootste lol met Romana zou hebben tijdens een avondje stappen.
Maar ze klapte zelf uit de schoot dat ze de opmerking "kroegmaatje" nu wel genoeg gehoord heeft en blijkbaar is Bert dus niet de eerste man die haar op die manier wegzet! Bij een levenspartner zoek je ook nog andere kwaliteiten.
Wellicht toch een "verbeterpuntje" of drinkt ze misschien toch iets te graag en te veel. Ik vermoed dat zij net als Bert een te grote muur om zich heen heeft gemetseld waaruit deze "botte" maar ook vaak kille houding is ontstaan.
Bert mist bij haar warmte en dat is bij Gwen gewoon meer aanwezig en die eigenschap zag ik ook meer bij Annemarie en Isolde.
Maar Ik ben een gevoelsmens en blijf moeite hebben met mensen die grappig proberen te zijn ten koste van anderen die minder goed gebekt zijn.
Bij boer zoekt vrouw was ze allang al naar huis gestuurd omdat er na een aantal dagen wordt aangestuurd op een keuzemoment met afvallers. Ik besef ineens dat dat hetgeen is wat ik mis in dit programma. Als kandidaten zelf geen lef hebben de knoop door te hakken moeten ze een beetje geholpen worden
. Dat wordt bij Vincent straks ook nog een dingetje.
Ik zou het echt stoer hebben gevonden als Romana zonder dat "manipulatie momentje" vertrokken zou zijn. Ze blijven ten slotte vrienden en als 2 mensen echt voor elkaar bestemd zijn komen ze ook bij elkaar.
Maar misschien ben ik een oude romanticus.
We zien maar een heel klein stukje en het blijkt maar weer dat iedereen daar iets anders uithaalt. Ik zie wel veel warmte bij Romana, maar vooral zie ik 4 totaal verschillende vrouwen die zich op een andere manier uiten. Waarbij ik het gevoel heb dat ik het beste met Romana door 1 deur zou kunnen, maar dat doet niets aan de andere vrouwen af. En een, volgens mij, hele lieve man, die geen idee heeft hoe hij een normale relatie aan moet gaan.
SneakerLover
07-08-2021 om 23:58
Ik vraag me toch nog steeds af waarom Debbie zegt dat ze nooit geen zilver draagt, terwijl ze op het moment dat ze dat zegt voor de camera volgens mij een zilveren ketting om heeft. Of ik heb het niet goed gezien, maar het leek zilver 
majorette2005
08-08-2021 om 00:06
SneakerLover schreef op 07-08-2021 om 23:58:
Ik vraag me toch nog steeds af waarom Debbie zegt dat ze nooit geen zilver draagt, terwijl ze op het moment dat ze dat zegt voor de camera volgens mij een zilveren ketting om heeft. Of ik heb het niet goed gezien, maar het leek zilver
Dacht ik ook te zien, of het is witgoud
Haantje79
08-08-2021 om 09:50
Het lijkt wel of Bert van tevoren heeft bedacht hoe zijn nieuwe liefde moet zijn en door dit idee niet openstaat voor iets anders. Hij Lijkt zich ook niet bewust van zijn eigen gevoelens. Romana voldoet niet 100% aan mijn idee dus het is niks. En aan dat idee blijft hij vasthouden ook al gaat hij haar steeds leuker vinden. Raaaaare man.... 
BumpyGrasshopper95
08-08-2021 om 10:18
Haantje79 schreef op 08-08-2021 om 09:50:
Het lijkt wel of Bert van tevoren heeft bedacht hoe zijn nieuwe liefde moet zijn en door dit idee niet openstaat voor iets anders. Hij Lijkt zich ook niet bewust van zijn eigen gevoelens. Romana voldoet niet 100% aan mijn idee dus het is niks. En aan dat idee blijft hij vasthouden ook al gaat hij haar steeds leuker vinden. Raaaaare man....
Ik zie inmiddels geen rare man meer, maar een getroebleerde man, met een enorme muur om zich heen.
HexOpBezemsteel
08-08-2021 om 10:52
Mallebeppie schreef op 08-08-2021 om 10:18:
[..]
Ik zie inmiddels geen rare man meer, maar een getroebleerde man, met een enorme muur om zich heen.
Ook. Ik denk dat het een moeilijke man is. Maar tegelijk is en blijft het natuurlijk zo dat het kan zijn dat hij er gewoon niet op valt.
Ik krijg ook niet de indruk dat hij nou zo op Gwen valt.
GroenTuintje
08-08-2021 om 11:33
Mallebeppie schreef op 08-08-2021 om 10:18:
[..]
Het wordt hem allemaal te veel,en vrouwen, en camera team etc.
ButterCup
08-08-2021 om 13:08
en ik vond dat stil zijn van Romana tijdens die autorit zo passief agressief.