Media en cultuur
QuarrelsomeSnail25
12-07-2021 om 22:17
B&B Vol liefde (gesloten)
Wie kijkt er ook naar B&B Vol liefde? Ik ben later vanavond ingeschakeld, dus zit er pas net in. Maar ik heb al meningen. ![]()
Wie zwijmelt, trasht, hoopt en praat mee? 
Bert 59, Saint-Seine in Frankrijk
Caroline 49, Bad Kleinkirchheim in Oostenrijk
Debbie 31, Salerno in Italië
Jacob 60, de kust in de Algarve
Roxanne 32, Roosendaal
Vincent 33, Italië
Spoilers worden NIET gewaardeerd.
Klets hier verder over het nieuwe seizoen:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/b-b-vol-liefde-zomer-2022?page=1#17
Avena
04-08-2021 om 15:59
Muzieknootje64 schreef op 04-08-2021 om 00:27:
Bert spant wel de kroon in het ontbreken van sociale skills en bovendien de meest vrouwonvriendelijke hoogmoedige man die ik ooit in een datingprogramma heb gezien. Ik begrijp wel waarom deze man nog steeds single is. Ik vond het al verbijsterend te zien dat je als gast niet eens vriendelijk werd verwelkomt met een kopje thee/koffie. Normaliter vraag je toch minimaal aan je gasten of de reis goed verlopen is?
Zoals hij bij Annemarie meteen zijn eindoordeel velde alleen op basis van haar rode lippenstift; doet hij het nu weer bij Gwen op basis van haar meegebrachte cadeautjes ( wat als grapje/ijsbreker was bedoelt). Als je iemands intelligentieniveau daar aan afmeet zegt dat meer over Bert en zijn bekrompen persoonlijkheid.
Ik vermoed dat Gwen een heel gevoelige vrouw is en moeite heeft zichzelf staande te houden tussen die 2 humorloze horken; Bert en Romana.
Qua botheid en gebrek aan inlevingsvermogen passen Romana en Bert het beste bij elkaar. Zoals Romana met Isolde omging was al totaal respectloos en ronduit gemeen en daarmee heeft ze haar "ware" aard al laten zien. Ik begrijp niet goed waarom ze blijft hangen/plakken terwijl Bert allang al heeft aangegeven dat zij het ook niet voor hem is op romantisch vlak. Het spreekwoord bord voor je kop is op Romana wel van toepassing.
Volgens mij is Romana jaloers op Gwen omdat deze fysiek wel meer Berts type is. Qua uiterlijk is Gwen gewoon haar meerdere en daarom probeert ze nu; ( net als ze met Isolde, maar ook Annemarie heeft gedaan), haar concurrente weg te pesten met botte opmerkingen en flauwe grappen. Alle pogingen die Gwen probeert om contact te maken met Bert zullen door Romana worden gesaboteerd en zal ze er alles aan doen om Gwen belachelijk te maken tegenover Bert. Run Forest Run! Die 2 botte boeren verdienen elkaar. Dat is het advies wat ik Gwen zou geven.
Hahaha, ik kan het bijna niet meer oneens met je zijn...
- Bert werd (vooral aan het begin) heel erg als botte hork neergezet, maar hij is gewoon zichzelf. Van alle B&B-eigenaren zou ik met hem het liefst een biertje drinken. Het lijkt me een prima vent.
- De meegebrachte kadootjes en die stomme shirtjes zeggen heel veel over Gwens gevoel voor humor. Beetje simpel en platvloers. Dat gehinnik zal vast van de zenuwen komen, maar het is niet om aan te horen. Ze hinnikt alles weg en voorkomt zo elk enigszins serieus gesprek.
- Romana lijkt me een heel tof wijf. Type grote bek, klein hartje. Fijn gevoel voor humor. Ze blijft 'plakken' omdat Bert en zij nog steeds om elkaar heen draaien. Zij heeft vrij openlijk laten weten dat ze Bert best leuk vindt en Bert heeft ook laten doorschemeren dat ie een move van haar kant niet afslaat.
- Ik weet niet of Gwen qua uiterlijk de 'meerdere' is van Romana, maar in ieder geval is wel duidelijk dat Bert er maar weinig aan vindt met haar. Romana doet er helemaal niet alles aan om Gwen belachelijk te maken. Dat doet Gwen hooguit zelf.
Alleen met je allerlaatste punt ben ik het eens. Gwen kan inderdaad beter gaan. En dan zou ik de camera's weghalen en dan zou Bert zomaar eens de enige B&B-eigenaar kunnen zijn die een relatie aan dit programma overhoudt.
Avena
04-08-2021 om 16:00
Muzieknootje64 schreef op 04-08-2021 om 00:44:
Vincent is wel de leukste deelnemer en bij hem krijg ik ook het gevoel dat hij oprecht op zoek is naar een partner. Hij probeert het beide dames naar de zin te maken en ondanks dat er nog veel werk te doen in de B&B wisselt hij dat af met leuke activiteiten buiten de B&B. Hij toont ook interesse in hun persoonlijkheid en ik hoop dan ook dat het hem lukt een keuze te maken. Veel succes Vincent!
Maar het is zo saaaaai om naar te kijken...
Beterlaat2021!
04-08-2021 om 16:54
Wat een drama's zijn dit!
Bij Jacob zijn ze het allemaal met elkaar eens, geen énkele match.
En hoe lang moeten ze nog blijven nu?
Aan Bert zie ik ook totaal niets vriendelijks,
die redt het het best in z'n eentje.
Ik hoop dat het bij Vincent wel gaat lukken. Dat lijkt me een lieve zachte man.
Bij de twee dames zie ik ook geen toekomst 'vol liefde'.
Ze zijn té dol op zichzelf.
De naam van het programma kan beter gewijzigd worden in : B&B Zonder Liefde.
Dutchgirly
04-08-2021 om 16:55
Vrijevlinder schreef op 04-08-2021 om 15:17:
Het kopieert de alinea's niet goed. Het is nu een brij van woorden. Hoop dat het leesbaar is.
Dankjewel! Het is heel goed te lezen hoor! Echt leuk deze stukjes. Dat met die Gerda's🤣 Naar mijn mening is Sporty Gerda trouwens de Opper Gerda en niet Reisleidster Gerda.
redbulletje
04-08-2021 om 16:55
Vrijevlinder schreef op 04-08-2021 om 15:17:
Het kopieert de alinea's niet goed. Het is nu een brij van woorden. Hoop dat het leesbaar is.
Kun je zelf volgende keer dan niet wat entertjes toevoegen? Vind het echt leuke stukjes maar het leest vermoeiend als woordenbrij zonder alinea's.
Dutchgirly
04-08-2021 om 16:59
Beterlaat2021! schreef op 04-08-2021 om 16:54:
Bij de twee dames zie ik ook geen toekomst 'vol liefde'.
Ze zijn té dol op zichzelf.
De naam van het programma kan beter gewijzigd worden in : B&B Zonder Liefde.
Ik weet niet hoor, ik heb onze Oostenrijkse poetsdame nog niet afgeschreven. Ik denk dat het daar nog wel kan gebeuren. Of bedoelde je Debbie en Roxanne? Bij Roxanne zou het misschien ook nog wel kunnen, als ze eens een keer op date zou gaan met de mannen, los van elkaar. Heel de tijd met zijn allen in de b&b klusjes doen gaat niks opleveren.
redbulletje
04-08-2021 om 17:02
Muzieknootje64 schreef op 04-08-2021 om 01:31:
Caroline lijkt me een oprechte vrouw die wel op zoek is naar de liefde. Maar ik denk dat geen van de kandidaten bij haar passen. Ik vraag me ook af waarop deze zijn geselecteerd. Als ik zou moeten gokken denk ik dat die ex voetbaltrainer diegene is die over blijft omdat deze haar de ruimte geeft en zijn eigen bezigheden heeft. Haar B&B ziet er prachtig uit en ik denk dat als gast bij haar niets te kort komt.
Ik vind haar B&B uiterst sfeerloos en deprimerend. Grauw en wit, zit niks gezelligs in, zelfs de tuin is waardeloos met die kiezels ipv gras/groen.
redbulletje
04-08-2021 om 17:06
Als ik Jacob was had ik alle 4 de Gerda's eruit gebonjourd. Ze gaan de rest van hun quarantaine maar uitzitten in een hotel.
Romana vind ik de leukste date van alle deelnemers. Ik hou van haar nuchtere humor.
Die laatste gast in Roosendaal had ze zelf uitgekozen maar ik snap dus niet hoe hij bij haar door de selectie is kunnen komen. Hebben ze alleen op filmpjes geselecteerd of zaten er ook brieven bij met meer achtergrond?
Beterlaat2021!
04-08-2021 om 17:15
@Dutch girlie, oh ja, het zijn 3 dames, ik zie geen toekomst voor hen met dit programma. Misschien later, na het programma, dat er dan nog heren op hen afkomen.
Madamecannibale
04-08-2021 om 17:16
redbulletje schreef op 04-08-2021 om 17:06:
Als ik Jacob was had ik alle 4 de Gerda's eruit gebonjourd. Ze gaan de rest van hun quarantaine maar uitzitten in een hotel.
Romana vind ik de leukste date van alle deelnemers. Ik hou van haar nuchtere humor.
Die laatste gast in Roosendaal had ze zelf uitgekozen maar ik snap dus niet hoe hij bij haar door de selectie is kunnen komen. Hebben ze alleen op filmpjes geselecteerd of zaten er ook brieven bij met meer achtergrond?
Echt waar? Ik vind Romana juist de minst leuke. Ze heeft droge humor inderdaad maar hoe ze tegen de andere vrouwen doet vind ik echt niet oké. Ik vind Romana een jaloerse pestkop. Ook al geloof ik ook best dat de montage dat beeld nog eens versterkt.
Vrijevlinder
04-08-2021 om 17:22
redbulletje schreef op 04-08-2021 om 16:55:
[..]
Kun je zelf volgende keer dan niet wat entertjes toevoegen? Vind het echt leuke stukjes maar het leest vermoeiend als woordenbrij zonder alinea's.
Klopt, ik vind het ook lastig lezen, zo. Andere keer ga ik witregels toevoegen. Een paar dagen geleden kon ik mijn eigen berichten aanpassen, maar die optie zie ik niet meer staan.
Vrijevlinder
04-08-2021 om 17:27
Madamecannibale schreef op 04-08-2021 om 17:16:
[..]
Echt waar? Ik vind Romana juist de minst leuke. Ze heeft droge humor inderdaad maar hoe ze tegen de andere vrouwen doet vind ik echt niet oké. Ik vind Romana een jaloerse pestkop. Ook al geloof ik ook best dat de montage dat beeld nog eens versterkt.
Ik ook. Als er geen concurrentie is komt ze best leuk over, maar ik ben niet vergeten hoe neerbuigend en kwetsend ze kan zijn tegen Isolde. Dat zit in haar en gaat de kop weer opsteken als er weer zo'n situatie zich voordoet.
Volgens mij is het iemand die respect voor iemand moet hebben, en heeft ze dat niet, dan gaat ze lullig doen. Voelt ze dat iemand minder zelfvertrouwen heeft, dan kan ze naar gaan doen. Dit zijn niet bepaald mijn type mensen.
Ze heeft een vrij grote mond, ze komt gauw ergens mee weg, maar echt sympathiek, nou nee.
HexOpBezemsteel
04-08-2021 om 17:40
Romana lijkt mij een moeilijke dame. Gwen vind ik kinderlijk. Bert vind ik eigenlijk best ok, zij het een beetje bot af en toe.
Jacob vind ik nogal onvolwassen en hij trekt niet voor niets zulke dames aan. Hij heeft er in ieder geval twee zelf uitgezocht. Volgens mij is die B&B best een aftandse en ongeorganiseerde bende.
Lavandula
04-08-2021 om 17:45
HexOpBezemsteel schreef op 04-08-2021 om 17:40:
Jacob vind ik nogal onvolwassen en hij trekt niet voor niets zulke dames aan. Hij heeft er in ieder geval twee zelf uitgezocht. Volgens mij is die B&B best een aftandse en ongeorganiseerde bende.
Hij heeft ze alle 4 zelf uitgezocht, want hij wilde niet dat familie/vrienden er 2 uitzochten.
ButterCup
04-08-2021 om 18:09
Qua karakter vind ik echt niks aan Bert maar ik vind 'm er zeker niet slecht uitzien..