Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 22:17

B&B Vol liefde (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Caroline lijkt me een oprechte vrouw die wel op zoek is naar de liefde. Maar ik denk dat geen van de kandidaten bij haar passen. Ik vraag me ook af waarop deze zijn geselecteerd. Als ik zou moeten gokken denk ik dat die ex voetbaltrainer diegene is die over blijft omdat deze haar de ruimte geeft en zijn eigen bezigheden heeft. Haar B&B  ziet er prachtig uit en ik denk dat als gast bij haar niets te kort komt.  

Roxanne is een spontane meid, maar ook bij haar heb ik twijfels over de reden van deelname. Net als bij Debbie heb ik van haar uit nog geen enkele echte interesse gezien naar de mannen als persoon en lijkt het wel meer op Help ik zoek een klusser!  Ook zij kan soms denigrerend overkomen en behandeld de mannen als een stel kleine kinderen. Ik verwacht dat de mannen uiteindelijk allemaal niet goed genoeg voor haar zijn. We zullen het zien.   

Art is een leuke presentator; maar zou niet mijn keuze geweest zijn voor een datingprogramma zoals deze. Hij is te afstandelijk en er zijn ook nog een hoop zaken die aan dit format verbeterd kunnen worden. Het is leuk om te kijken vanwege de ongemakkelijke scenes tussen de kandidaten; maar ik denk met iets meer sturing dat er toch wat meer diepgang kan worden bereikt. En dat mis ik bij Art. Nu zijn het een paar mensen die op zoek zijn naar liefde en onder het oog van een paar camera's bij elkaar worden gezet zonder enige sturing. Dit geeft misschien ook een verkeerd  of vertekend beeld over wie de deelnemers en kandidaten echt zijn.     

Eindelijk gevonden, die stukjes van Nona Tolol, op Facebook. 
Tip voor anderen: typ: 'B&B vol liefde tolol' in de zoekbalk, dan vind je haar. 

Hen74 schreef op 04-08-2021 om 00:06:

[..]

Vroeg me af wat ze er zelf aan bijgedragen heeft. Niet zozeer financieel, maar op het gebied van aanleggen en zo. Die moestuin bijvoorbeeld, dat zie ik haar niet opzetten.

Ik vroeg me dit ook af! Zou ze dit allemaal zelf onderhouden? Ik betwijfel het. Gebaseerd op een mega vooroordeel haha.. omdat ze gerust met hakken in de paardenbak staat en niet persé groene vingers lijkt te hebben. 

Herecomesthesun schreef op 04-08-2021 om 09:39:

[..]

Ik vroeg me dit ook af! Zou ze dit allemaal zelf onderhouden? Ik betwijfel het. Gebaseerd op een mega vooroordeel haha.. omdat ze gerust met hakken in de paardenbak staat en niet persé groene vingers lijkt te hebben.

Nee dat geloof ik echt niet dat ze dit zelf onderhoud. Als je zag hoe ze stond te klungelen in de tinyhouse afgetrapte stacaravan. Ze stond met alle meubels er nog in al soort van te verven en ik zie haar steeds op haar hakken aan het klussen. Ik denk dat dit vooral gesponsord wordt door pappie en mammie en zij vooral de dingen doet die ze leuk vind.

Madamecannibale schreef op 04-08-2021 om 09:41:

[..]

Nee dat geloof ik echt niet dat ze dit zelf onderhoud. Als je zag hoe ze stond te klungelen in de tinyhouse afgetrapte stacaravan. Ze stond met alle meubels er nog in al soort van te verven en ik zie haar steeds op haar hakken aan het klussen. Ik denk dat dit vooral gesponsord wordt door pappie en mammie en zij vooral de dingen doet die ze leuk vind.

Ja idd, mijn partner zei nog even naïef, “dat doet ze toch maar even helemaal uit zichzelf” en toen dacht ik al “jaja”

Vrijevlinder schreef op 04-08-2021 om 07:53:

Eindelijk gevonden, die stukjes van Nona Tolol, op Facebook.
Tip voor anderen: typ: 'B&B vol liefde tolol' in de zoekbalk, dan vind je haar.

Ik vond het leuke stukjes die hier geplaatst werden. Alleen heb ik zelf geen facebook dus ik kan ze zelf niet vinden. Tenminste deze zoekopdracht op google levert bij mij niks revelants op 🙈

Ik ben er wel eindelijk achter wat het nu precies is met Debbie wat me zo irriteert. Het is dat ze zo afgemeten praat. Bij elke zin die ze uitspreekt eindigt ze hem zo, dat het lijkt alsof ze geen weerwoord of tegenspraak wil. Ik weet niet of dat ook echt zo is, maar zo komt het wel over. Pascal vindt haar nog steeds leuk en Melvin vond haar ook leuk. Misschien komt ze op tv gewoon niet zo goed over.

Herecomesthesun schreef op 04-08-2021 om 09:39:

[..]

Los van jouw eventuele vooroordeel: Het is een enorm huis met enorme tuin. Ervan uitgaande dat ze zeer regelmatig gasten/borrels enz heeft waar ze ook nog best uitgebreid voor kookt dan heeft ze aan was en poetswerk + voorbereidingen en boodschappen al best wat te doen. 

Ik heb wel groene vingers en kan behoorlijk poetsen, maar geloof niet dat ik dat allemaal alleen goed bij zou kunnen houden. Het is gewoon enorm veel werk als je het er echt netjes bij wil hebben liggen. 

Dat lijkt mij ook idd. Het is in de praktijk gewoonweg niet haalbaar om dat allemaal in je eentje te doen. Dus dan neem ik aan dat ze hulp heeft en dan vanzelfsprekend op de punten waar zij zelf minder goed in is.

Maar toen ze benoemde dat Jeffrey minder zelfstandig en ambitieus is omdat hij bij zijn moeder woont dacht ik eerlijk gezegd ook gelijk; ja, maar jij woont ook gewoon in je ouderlijk huis. Het is niet zo dat zij zelf zo hard gewerkt heeft dat ze zich zo een huis + aankleding en inrichting heeft kunnen veroorloven. Als de moeder van jeffrey uit het huis zou trekken en hij mag er blijven, is hij dan wel ineens iemand die iets bereikt heeft? 

Dutchgirly schreef op 04-08-2021 om 10:09:

[..]

Ik vond het leuke stukjes die hier geplaatst werden. Alleen heb ik zelf geen facebook dus ik kan ze zelf niet vinden. Tenminste deze zoekopdracht op google levert bij mij niks revelants op 🙈

Ik ga 'm kopieren voor je. Als dit niet mag, mag forumbeheer het verwijderen. 

Deze heeft ze vanochtend geplaatst. 

Nona Tolol
Was het de vorige keer pompen bij Jacob, deze keer was het verzuipen. Althans, zo leek het.Want het wil maar niet lukken tussen Jacob en de Gerda's. De eerste aanvaring vond plaats tussen Jacob enerzijds en Opper-Gerda en Yoga-Gerda anderzijds. In hun voortvarendheid (een ander woord voor grenzeloze bemoeizucht) hadden de twee G's geen onkruid maar, volgens Jacob, bruikbare planten en stekken op de composthoop gegooid. Het was voor het eerst dat ik yoga-Gerda hoorde praten.Nou ja, praten..er kwam geluid uit.In principe herhaalde of vatte ze samen wat Opper Gerda eerder had verkondigd. Meestal zie ik Yoga-Gerda tijdens gesprekken van de heksenkring, met grote ronde ogen rondkijken alsof ze zich afvraagt waar ze zich in hemelsnaam bevindt. Het liefst zou ze lekker de hele dag op dr yogamatje liggen in de downward dog positie, zonnegroetjes uitdelend en Namasté prevelend.Jacob geeft aan dat hij graag had gewild dat er van tevoren overlegd was, want..Opper-Gerda verdedigt zich door te herhalen dat zij slechts 'de plantjes lucht' wilde geven. En dat terwijl zij zelf wel enige ontluchting kan gebruiken.Ze kapt het gesprek abrupt af en gaat verder niet op Jacob zijn bezwaren in."Klaar!" zegt ze.Die composthoop..ik zag Opper-Gerda er al onderste boven in gemieterd worden en dan het kussen goed stevig aangedrukt.In volle paniek wordt Jacob later door Tattoo-Gerda naar haar tijdelijke kamer geroepen want lekkage. Waar Tattoo-Gerda net doet alsof het hier een herhaling van de watersnoodramp in 1953 betreft en zij op het punt staat te verzuipen in een kolkende watermassa, blijft Jacob kalm en relativeert de lekkage en de eventuele schade. "Het zijn maar spullen" vat hij alles samen.No panic, no panic!Dit is niet het Zwanenmeer, Gerda, en jij bent niet de stervende zwaan.Tattoo-Gerda kan er maar niet over uit hoe Jacob reageert. Een schreeuw van schrik, ontsteltenis, paniek, dat is wat ze had verwacht van Jacob.Nadat zij zichzelf ternauwernood heeft weten te redden van de verdrinkingdood uit het kolkende water, sprint ze snel naar de overige Gerda's om haar verhaal te doen.Jacob voegt zich bij hen..en de blikken die ze hem toewerpen..Om het ijs te breken had hij wellicht kunnen vragen of zij met hun Tena Ladies misschien de lekkage konden stoppen, maar aan hun zure 'pasta alla Debbiona limone' gezichten te zien, hebben ze die hard nodig voor hun eigen gezeik.Alsof het een tribunaal betreft, moet Jacob zich verantwoorden tegenover de vier Gerda's. Bij voorbaat onbegonnen werk natuurlijk.Spreek je er één aan, krijg je van alle vier antwoord, een preek of terechtwijzing.Ze stralen uit 'Samen staan we sterk'De onderlinge blikken, het venijn, de onuitgesproken superioriteit van 'ik zei het jullie toch' wanneer Jacob iets zegt.Verlos deze man uit zijn lijden!En ja, ik kan me voorstellen dat Jacob irritatie kan opwekken met zijn bij vlagen sociaal onhandige gedrag.Echter probeert hij wel vaak het gesprek aan te gaan, zich te schikken en open te staan voor hun wensen en wil het hun naar de zin makenDe Gerda's vormen echter één front en hebben hun mening al gevormd.Sporty-Gerda, Tattoo-Gerda, Yoga-Gerda en vooral Opper-Gerda, alle vier doen ze hun zegje wat voorál neerkomt op dat Jacob niet luistert, niet geïnteresseerd is, niet vraagt naar hun leven..kortom, het is allemaal al eens gezegd.Ze zijn er al over uit dat zij Jacob niet leuk vinden en Jacob geeft hen hetzelfde aan.Nu dit is uitgesproken, zo zegt hij, wil hij er graag met zijn allen het beste van maken. Dat lijkt de beste oplossing.Jacob, geloof me..de beste oplossing in dit geval is ductape. Ductape en de composthoop. En dan het kussen er bovenop heel goed aandrukken. Vincent is de goedheid zelve en lijkt oprecht op zoek naar liefde.Echter kan zijn oprechtheid en goede inborst tegen hem werken. Hij is besluiteloos, hakt geen knopen door, probeert compromissen te sluiten en lijkt het harmoniemodel aan te hangen. Zijn besluiteloosheid kan leiden tot onduidelijkheid en oeverloze discussies. Hij had het plan opgevat om met de twee dames die middag een uitstapje te maken naar een eilandje. Monique merkte terecht op dat ze het liefst het werk eerst af had voordat ze zouden vertrekken. Dat wilde Vincent ook maar hij vond het nogal wat om de dames een hele dag aan t werk te zetten. "Ik ben geen slavendrijver", voegde hij er aan toe.En ik weet dat het een schot in open doel is en dat ik zeker niet de enige ben, maar meteen schoot de B&B aan de zuidelijke kant van Italië, ergens in Salerno, mij te binnen waarvan de eigenaresse hem de fijne kneepjes van het slavendrijversvak met alle liefde zou willen bijbrengen (uiteraard tegen gereduceerd tarief).Na het uitstapje stelt Monique aan Vincent voor om voortaan dates met 2 personen te plannen.Haar voorstel vindt bijval van Vincent en Marcella.Vincent plant voor de volgende dag twee aparte dates. Toch..? Of toch maar niet.? Misschien is het beter als..?Vincent lijkt zich bij zijn keuze voor de vrouwen eveneens te laten leiden door zijn besluiteloosheid. Hij houdt graag zijn opties open, want ja, Monique is leuk maar misschien Marcella óók wel en de vrouw die nog haar opwachting moet maken, is misschien nóg leuker..Wordt vervolgd.Bij Rox was het weer flink aanpakken voor de mannen.Roxanne kwam tijdens een gesprekje met Jeffrey wat meer te weten over zijn huiselijke omstandigheden.Ooh..hij woont nog thuis;Bij moeders;Moeders gaat emigreren;Nee, nee, hij blijft niet in moeders huis wonen;Nee, hij blijft ook niet in Tilburg wonen;Euh..wat..Of hij ooit op zichzelf heeft gewoond? Nee. Maar dat hoeft toch ook niet..;Waar hij dan denkt te gaan wonen..?Euh..nou, hier! In de B&B natuurlijk..gezellig bij Rox..lekker elke dag met een bosje lavendel op het hoofdkussen en een sprei die rechthangt..Ja, toch..?Hij zag het al helemaal voor zich!Rox wist niet hoe ze het had en heeft dat voornemen metéén afgekapt.Ik denk dat Jeff voor het pprogramma is opgegeven door zijn moeder. Die wil natuurlijk dat zoonlief goed onder de pannen is wanneer ze is geëmigreerd.En waar kan dat beter dan in een B&B, eten in overvloed (in ieder geval gaat ie niet zonder ontbijt de deur uit) en onderdak. Wat wil een moeder nog meer voor haar zoon?Ik vrees dat Jeff andere opties qua huisvesting moet gaan zoeken.Zal het zuidelijk deel van Italië wellicht iets voor hem zijn..?In tegenstelling tot wat wij zien is Jeffrey van mening dat alles veelbelovend gaat, hij voert euhm..diepgaande gesprekken met Rox over plantjes en hij acht zich een goede kanshebber.Nja, misschien..als hij de plantjes in de moestuin niet zou hebben vertrapt, de afplaktape goed zou hebben bevestigd, zelfstandiger zou zijn, wat handiger zou zijn, niet direct permanent wil intrekken bij Rox..Ja, dan acht ik hem een goede kanshebber.In Bert zijn B&B is het zo'n typische day after. Er heerste zo'n katerige stemming. Gwen communiceert nog steeds via haar t-shirt maar Bert lijkt alleen het hoognodige tegen haar te willen zeggen.Op een gegeven moment verloopt de communicatie tussen hem en Ramona zelfs pal over het hoofd van Gwen alsof deze er niet bij is.Oké, oké, Gwen is niet echt groot, maar ook weer niet zo klein dat je haar over t hoofd ziet.Gwen lijkt het nogal goedmoedig op te nemen en zegt hinnikend dat ze 'gewoon wordt genegeerd.'Bert lucht een tipje van de sluier op omtrent de verstandhouding tussen hem en Ramona. Ja, ze zijn maatjes, lekker adrem tegen elkaar, dagen elkaar uit. Kortom, ze hebben het heel (komt dat woord weer, want wat moet je ermee) GEZELLIG.Tja, en als Ramona van gedachten is veranderd, dus dat ze hem toch leuker vindt dan in eerste instantie het geval was..tja, dan moet zij het hem maar zeggen, aldus botte boer Bert.Ja, je hebt ook zo'n open, laagdrempelige, empathische en begripvolle houding die echt uitnodigt tot dat soort gesprekken, Bert!Jij mensen-mens!De wandeling met zijn drieën, plus hond, verloopt nogal rommelig maar geeft goed de onderlinge verhoudingen weer.Bert en Romana kibbelen op gemoedelijke toon als een oud getrouwd stel en zijn goed op elkaar ingespeeld.Gwen blijft een beetje achter en verzuipt bijna in een plas en niemand die het opmerkt. Helaas heeft ze geen t-shirt met "HELP!" erop. Anders weet ik zeker dat Ramona en Bert dat hadden opgemerkt..Er blijven een paar vrienden eten van Bert. Dat die man dan toch nog vrienden heeft! denk ik steeds enigszins verbaasd.Of zullen het betaalde figuranten zijn?Anyway, kort samengevat zijn zij van mening dat Bert een hoge eisenlijst heeft wat betreft het soort vrouw dat hij zoekt.Of Romana daaraan voldoet..? Mwah..als hij zijn eisen wat zou bijstellen want zij kan m wel aan.'Geef het wat tijd' is hun advies.En dan toch nog een oprechte vraag van mijn kant. Wat bedoelde Mensen-mens Bert precies toen hij aan zijn vrienden vroeg wanneer ze naar Nederland zouden vertrekken en zo ja, of ze dan iemand mee konden nemen?Bedoelde hij nou Gwen..? En bedoelde hij dan met 'meenemen' in de kofferbak, gekneveld en met een sok in dr mond..?Anyway, geeft het wat tijd, we zien wel.

Het kopieert de alinea's niet goed. Het is nu een brij van woorden. Hoop dat het leesbaar is. 

ben nu de uitzending van gister aan t kijken. vond leuk van Jacob, deze uitspraak: 
'het water heeft niets van waarde aangetast, de schade is nul. Zullen we nu weer gelukkig zijn?'
🤗

Lavandula schreef op 03-08-2021 om 22:24:

Vind het wel een verademing hoe Vincent met zijn vrouwen omgaat. Gewoon: vriendelijk, gezellig, er wordt ook veel geklust maar hij regelt ook uitjes en doet leuke dingen met ze.

Op zich heb je helemaal gelijk, maar het is zo saaaai om naar te kijken....

Sophia_!

Sophia_!

04-08-2021 om 15:50

Avena schreef op 04-08-2021 om 15:48:

[..]

Op zich heb je helemaal gelijk, maar het is zo saaaai om naar te kijken....

Haha ja, je kunt je daar nergens druk om te maken. Maar wel een lekker rustpuntje na de bonje bij Jacob 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.