Media en cultuur
QuarrelsomeSnail25
12-07-2021 om 22:17
B&B Vol liefde (gesloten)
Wie kijkt er ook naar B&B Vol liefde? Ik ben later vanavond ingeschakeld, dus zit er pas net in. Maar ik heb al meningen. ![]()
Wie zwijmelt, trasht, hoopt en praat mee? 
Bert 59, Saint-Seine in Frankrijk
Caroline 49, Bad Kleinkirchheim in Oostenrijk
Debbie 31, Salerno in Italië
Jacob 60, de kust in de Algarve
Roxanne 32, Roosendaal
Vincent 33, Italië
Spoilers worden NIET gewaardeerd.
Klets hier verder over het nieuwe seizoen:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/b-b-vol-liefde-zomer-2022?page=1#17
Julali
22-07-2021 om 14:13
Beterlaat2021! schreef op 22-07-2021 om 14:04:
Vincent en Monique : nix meer aan doen, is goed zo. Helaas zullen er nog twee andere 'kandidaten' op het toneel verschijnen. Jammerrr
Als ze het echt voor elkaar zijn, dan maakt dat niet uit. In het echte leven komen er ook zoveel anderen voorbij. Het gaat om de keuze voor elkaar. Het lijkt er steeds meer op alsof ze wel voor elkaar zullen kiezen.
Haantje79
22-07-2021 om 14:16
ik vind Salerno aan de ene kant een mooie plaats maar ook heel smoezelig, veel graffiti en vieze beschadigde gebouwen. Dan besef ik weer hoe alles in Nederland mooi aangeharkt en onderhouden is.
Nomade
22-07-2021 om 14:20
Laten we wel wezen: ik kwam pre Corona veel in b&b’s en hotels ivm werk. Het is mijn bedrijfstak zeg maar: en als ik de deelnemers zie dan heb ik niet het gevoel dat ik naar een gedreven b&bhouder kijk.
Ik heb ook helemaal niet het gevoel dat dit goedlopende b&b’s zijn of mensen met een visie hierop.
nergens krijg je echt een welkom gevoel, nergens is het op en top onderhouden of brandschoon (okay poetsmiep Uitgezonderd dan hè) je ziet geen goed geregelde ontbijtjes terwijl je daar je hand als b&bhouder toch echt niet voor om hoeft te draaien. Dus goede reclame voor je bedrijf is het niet. Monique had dan wel weer enorm haar best gedaan voor de proefgasten: zij heeft er wel zin in! En mag van Vincent ook wat doen.
Dus het kan wel voor het programma alleen moet je daar wel het type voor zijn.
Haantje79
22-07-2021 om 14:22
Sophia_! schreef op 22-07-2021 om 10:05:
De B&B bij Jacob is zeker niet verkeerd en ik denk dat het bij Vincent ook mooi wordt. Als hij tenminste niet alleen maar oude meuk in die kamers laat staan
![]()
Het gebouw en de tuin zijn in ieder geval al pluspunten.
Als de kamers bij Jacob een kleine opfrisser krijgen is het een prachtige plek, ik vind de tuin echt mooi en dat grote balkon met eettafel en uitzicht ook. Lijkt me heerlijk om daar uren te tafelen.
Milala
22-07-2021 om 14:23
Beterlaat2021! schreef op 22-07-2021 om 11:48:
Bert heeft zo'n aparte manier van verwelkomen van nieuwe gasten :
"Ja, ik zat net schroefjes te zoeken op internet".
En : "Ja, ik stink naar alcohol, want we hebben gisteren veel wijn gedronken voordat we gingen slapen.
In plaats van : "Hee, welkom in ons paradijs, wat leuk dat je er bent. Heb je een voorspoedige reis gehad?".
Je vergeet Bert vlak na de aankomst van Romana.. Bert zei daar iets in de trant van: Ik weet niet wat jij zometeen gaat doen maar ik ga formule 1 kijken..
Julali
22-07-2021 om 14:28
Milala schreef op 22-07-2021 om 14:23:
[..]
Je vergeet Bert vlak na de aankomst van Romana.. Bert zei daar iets in de trant van: Ik weet niet wat jij zometeen gaat doen maar ik ga formule 1 kijken..
Ongelooflijk he.... En die gast heeft een b&b, ik kan niet geloven dat hij een goede gastheer is.
Sophia_!
22-07-2021 om 14:30
Haantje79 schreef op 22-07-2021 om 14:22:
[..]
Als de kamers bij Jacob een kleine opfrisser krijgen is het een prachtige plek, ik vind de tuin echt mooi en dat grote balkon met eettafel en uitzicht ook. Lijkt me heerlijk om daar uren te tafelen.
Het lijkt mij daar ook heerlijk, ook met dat zwembad. Ik zou me wel vermaken.
Olive
22-07-2021 om 14:34
ja buiten bij Jacob is het prachtig! Binnen vind ik te gedateerd, maar daar is hij al mee bezig. Ik hoop dat het hem lukt wen connectie te maken met de dames, vond het gisteren wel mooi dat hij aangaf dat te missen.
Haha yep bij Bert voel je je ontzettend welkom.. ik snap ook niet wat je daar in ziet, hij hoeft je voeten niet te kussen en met rozenblaadjes te strooien maar dit is wel het totaal andere spectrum.
Dierenvriend97
22-07-2021 om 15:20
Brooklyn28 schreef op 22-07-2021 om 14:10:
Ik heb gisteren pas gezien dat dat hoekje bij Debbie de keuken was.. Omdat de mannen de oven gebruikten. Wat een raar hoekje. Zo donker, dacht eerst dat het een plaatsje was ergens in het huis om wat water ofzo te pakken. Maar het is dus de hele keuken...
En dan dat piep kleine glazen tafeltje waar ze met z'n 3e aan moesten ontbijten... en die jongens maar steeds op hun kamer, heeft Debbie geen woonkamer ofzo?
Promethium
22-07-2021 om 16:03
Ja dat snap ik ook niet bij Debbie! Het lijkt wel of zij geen huis heeft, maar alleen een B&B met kamers met een soort grote overloop met een kitchenette. Ik vraag me af waar ze elke avond kookt, of zou ze standaard uit eten gaan?
GroenTuintje
22-07-2021 om 16:07
Haantje79 schreef op 22-07-2021 om 14:16:
ik vind Salerno aan de ene kant een mooie plaats maar ook heel smoezelig, veel graffiti en vieze beschadigde gebouwen. Dan besef ik weer hoe alles in Nederland mooi aangeharkt en onderhouden is.
Ik hou er wel van, net als Berlijn, lekker rauw
redbulletje
22-07-2021 om 16:07
Haantje79 schreef op 22-07-2021 om 14:16:
Ik vind het geen aantrekkelijke plaats, mede door die lelijke bekladdingen (het is een belediging voor échte graffiti) van de gebouwen.
Julali
22-07-2021 om 16:10
Promethium schreef op 22-07-2021 om 16:03:
Ja dat snap ik ook niet bij Debbie! Het lijkt wel of zij geen huis heeft, maar alleen een B&B met kamers met een soort grote overloop met een kitchenette. Ik vraag me af waar ze elke avond kookt, of zou ze standaard uit eten gaan?
Ik denk dat zij normaal gesproken een salade eet achter haar laptop. Het lijkt alsof ze alleen maar aan het werk is en verder niet echt een leven heeft (op een verdwaalde Italiaanse aanbidder na dan misschien).
redbulletje
22-07-2021 om 16:11
Nomade schreef op 22-07-2021 om 14:20:
Laten we wel wezen: ik kwam pre Corona veel in b&b’s en hotels ivm werk. Het is mijn bedrijfstak zeg maar: en als ik de deelnemers zie dan heb ik niet het gevoel dat ik naar een gedreven b&bhouder kijk.
Ik heb ook helemaal niet het gevoel dat dit goedlopende b&b’s zijn of mensen met een visie hierop.
nergens krijg je echt een welkom gevoel, nergens is het op en top onderhouden of brandschoon (okay poetsmiep Uitgezonderd dan hè) je ziet geen goed geregelde ontbijtjes terwijl je daar je hand als b&bhouder toch echt niet voor om hoeft te draaien. Dus goede reclame voor je bedrijf is het niet. Monique had dan wel weer enorm haar best gedaan voor de proefgasten: zij heeft er wel zin in! En mag van Vincent ook wat doen.
Dus het kan wel voor het programma alleen moet je daar wel het type voor zijn.
Maar zelfs dat ontbijt vond ik karig vergeleken bij échte b&b's. Het ontbijt is meestal een echt visitekaartje waarbij de gastvrouw/heer zich uitslooft om met wat origineels te komen naast een uitgebreid assortiment aan standaard ontbijtopties.
Nomade
22-07-2021 om 16:59
redbulletje schreef op 22-07-2021 om 16:11:
[..]
Maar zelfs dat ontbijt vond ik karig vergeleken bij échte b&b's. Het ontbijt is meestal een echt visitekaartje waarbij de gastvrouw/heer zich uitslooft om met wat origineels te komen naast een uitgebreid assortiment aan standaard ontbijtopties.
Klopt helemaal: maar Monique is niet degene met een b&b. Voor een dame die daar is voor de liefde en dit voor het eerst doet vind ik het lang niet slecht.