Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

B&B Vol Liefde; zomer 2022

Peiling

Wie is jouw favoriet dit seizoen, nu we over de helft van het seizoen zijn? (> Tussen haakjes de percentages van de eerste peiling)
64 stemmen
9%
6%
13%
5%
33%
11%
17%
6%

Millie91 schreef op 15-07-2022 om 11:44:

Jeetje die Richard..hij blijft maar praten. Het lijkt wel de stem van een soort muppet! Grover of Koekiemonster ofzo. Hij heeft volgens mij wel echt een goed hart, maar zijn vrouw is nog zo heftig aanwezig in zijn leven. Daar moet de nieuwe vriendin wel mee om kunnen gaan. Maar ik vind het ook juist mooi, de liefde voor zijn vrouw zal altijd aanwezig zijn, maar hij gunt zichzelf ook een nieuw iemand om van te houden. Ik hoop dat hij met Simone een goede match blijft, ze passen goed bij elkaar.

Wie was er nou ook alweer van de ikigai dinges?

Die stem inderdaad 😂 een soort muppet. Ik vind zijn stem lijken op die sketches van Lucky tv over Freek Vonk: 

https://youtu.be/qNMliXplvLA

Ik denk dat hij het hart wel op de goede plek heeft maar ik zou knettergek worden van die man.

Die ikigai man in Frankrijk zit er volgens mij alleen om zijn eigen bedrijf te promoten. Ik zie vanuit hem weinig interesse in haar. En wat hij nu precies doet is ook vaag.

Jeetje die Richard..hij blijft maar praten. Het lijkt wel de stem van een soort muppet! Grover of Koekiemonster ofzo. Hij heeft volgens mij wel echt een goed hart, maar zijn vrouw is nog zo heftig aanwezig in zijn leven. Daar moet de nieuwe vriendin wel mee om kunnen gaan. Maar ik vind het ook juist mooi, de liefde voor zijn vrouw zal altijd aanwezig zijn, maar hij gunt zichzelf ook een nieuw iemand om van te houden. Ik hoop dat hij met Simone een goede match blijft, ze passen goed bij elkaar.

Dat hoop en vind ik ook!

Wie was er nou ook alweer van de ikigai dinges?

Dirk, die 20 jaar met pensioen is, een cabrio heeft en bij Natasja in Frankrijk is.

Cookielover schreef op 15-07-2022 om 11:56:

[..]

Dat hoop en vind ik ook!

[..]

Dirk, die 20 jaar met pensioen is, een cabrio heeft en bij Natasja in Frankrijk is.

Ik heb dat voorstel filmpje van die Dirk nog eens teruggekeken. Ik neem aan dat het is opgenomen in zijn woonbuurt, en dat ziet er niet uit alsof hij ontzettend vermogend is ofzo. Hij is ook niet zo oud dat hij al aow krijgt.

die stem van Richard  ik zou er niet aan kunnen wennen. 

Madamecannibale schreef op 15-07-2022 om 12:10:

[..]

Ik heb dat voorstel filmpje van die Dirk nog eens teruggekeken. Ik neem aan dat het is opgenomen in zijn woonbuurt, en dat ziet er niet uit alsof hij ontzettend vermogend is ofzo. Hij is ook niet zo oud dat hij al aow krijgt.

Ah interessant, ga ik ook eens doen 

Ik zat nog eens te denken over die b&b’s:

Richard: als ik het goed begreep uit zijn warrige verhaal is er dus nog een conflict met de vorige eigenaar waardoor daar eigenlijk geen b&b mag zijn? En het is natuurlijk ook nog niet af.

Hans Frankrijk: soort veredelde jeugdboerderij, kan me niet voorstellen dat hij er veel aan verdiend. Volgens mij is hij vooral paardenboer die voor de lol twee kamers verhuurt.

Martijn: is die b&b niet gewoon van zijn ouders?

Denise: bij haar weet ik wel bijna zeker dat die b&b van haar ouders/familie is.

Natasja: nog geen klanten gezien volgens mij

Hans Italië: ook nog geen klanten gezien volgens mij, en zijn ex runt volgens mij de b&b terwijl hij werkt. Ik krijg het gevoel dat hij op zoek is naar iemand met wat financiële middelen, die ook nog eens de b&b voor hem wil draaien terwijl hij werkt.

Astrid: dit ziet er wel goed uit

Ted: ziet er ook goed uit

Er zijn maar twee b&b’s die volgens mij echt van de deelnemer zijn en enigszins draaien. De rest vind is allemaal van familie, exen, of under construction/een rommeltje.

In het vorig seizoen zaten ze nog midden in de coronaellende, maar ze mochten toch weer open overal denk ik toen dit werd opgenomen. Ze nemen wel in het laagseizoen op las ik ergens.

Rondstruiner schreef op 15-07-2022 om 13:14:

In het vorig seizoen zaten ze nog midden in de coronaellende, maar ze mochten toch weer open overal denk ik toen dit werd opgenomen. Ze nemen wel in het laagseizoen op las ik ergens.

Ze hebben zich in de winter aangemeld en waarschijnlijk het draaiseisoen doorgekregen. Dan zullen ze hun potentiële gasten waarschijnlijk moeten verwittigen dat er dan een programma gedraaid wordt. Mensen kunnen dan kiezen niet daar te boeken vanwege de hectiek terwijl ze rust zoeken bijv.

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

15-07-2022 om 13:22 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 15-07-2022 om 13:09:

Richard: als ik het goed begreep uit zijn warrige verhaal is er dus nog een conflict met de vorige eigenaar waardoor daar eigenlijk geen b&b mag zijn? En het is natuurlijk ook nog niet af.

Ik begreep het anders :  de vorige eigenaar kon het werk niet meer aan. Nu blijkt dat het geheel clandestien is, dat er geen vergunningen zijn voor een dergelijk bedrijf.
En dat de vorige eigenaar dát verzwegen heeft. Zie met al die burocratie daar maar eens uit te komen...

Gevalletje van 'kat in de zak gekocht'.

kat-in-de-zak-300x186.png

Cookielover schreef op 15-07-2022 om 11:56:

[..]

Dat hoop en vind ik ook!

[..]

Aaah thanks! Hij is niet zo blijven hangen bij mij.

Madamecannibale schreef op 15-07-2022 om 13:09:

Hans Frankrijk: soort veredelde jeugdboerderij, kan me niet voorstellen dat hij er veel aan verdiend. Volgens mij is hij vooral paardenboer die voor de lol twee kamers verhuurt.

Martijn: is die b&b niet gewoon van zijn ouders?

Denise: bij haar weet ik wel bijna zeker dat die b&b van haar ouders/familie is.

Natasja: nog geen klanten gezien volgens mij

Hans Italië: ook nog geen klanten gezien volgens mij, en zijn ex runt volgens mij de b&b terwijl hij werkt. Ik krijg het gevoel dat hij op zoek is naar iemand met wat financiële middelen, die ook nog eens de b&b voor hem wil draaien terwijl hij werkt.

Astrid: dit ziet er wel goed uit

Ted: ziet er ook goed uit

Er zijn maar twee b&b’s die volgens mij echt van de deelnemer zijn en enigszins draaien. De rest vind is allemaal van familie, exen, of under construction/een rommeltje.

Ik zou zelfs bijna denken dat hij hoopt iemand te vinden die het werk van Libera overneemt, zodat hij van zijn ex af is zonder dat hij kosten maakt. Maar dat is wel heel erg achterdochtig. Maar het valt me wel op hoe snel hij Hayriye al denkt binnen te hebben gehengeld en hoe handtastelijk hij is, dus ik vraag me af of hij echt een diepgaande relatie zoekt.

ik zit nu te kijken naar de aflevering van gisteren.

Jemig, Desiree op de markt!  Op het onbeschofte af.  Wat een schreeuwbek!
En zij vindt dat ze er slecht Engels spreken?  Rundvlees is "beef", muts!
En volgens mij worden witte asperges alleen in Nederland en Belgie geteeld.
Wat een ontzettend aanwezige dwingeland! Heel vermoeiend .   Het werkwoord "aanpassen" staat niet in haar woordenboek.    Libera blijft geduldig.  Ik had D. geloof ik een pak rammel gegeven....

Die ikigai-sportauto is niet mijn type.  Beetje opschepperig.   Hij is ondernemer.  Maar niet duidelijk hoe en wat.  "Ik ben geen fysieke bouwer".  Wat een zweverd...

Wat is Richard druk!  Ik versta hem niet.  Hij vindt die eerste vrouw veel leuker dan die 2e.   

Tussen Martijn en Simone wordt het niets, denk ik.  Wel van haar kant.  Laat haar niet lopen, Martijn!  Ze is een lot uit de loterij!

Over ikigai Dirk - Ik vond het vooral irritant hoe hij het allemaal bracht. Aan komen rijden in een dure auto, vertellen dat je 20 jaar geleden een schuld had van €100.000 en toen maar met pensioen bent gegaan. En daar stopt het verhaal. Volgens mij was het zijn bedoeling dat Natasja zou branden van nieuwsgierigheid naar zijn fascinerende levensverhaal en vragen zou gaan stellen, dan kon hij het allemaal uitgebreid vertellen. Dan krijg ik juist de neiging om het tegenovergestelde te doen en niks te vragen.

Zou Astrid dan toch minder erg zijn dan we denken en zijn we gewoon op het verkeerde been gezet?

https://lovereality.nl/au-bb-vol-liefde-harmjan-doet-boekje-open-over-vreugdedansje-astrid-en-alex/

Hobbyist schreef op 15-07-2022 om 14:13:

Zou Astrid dan toch minder erg zijn dan we denken en zijn we gewoon op het verkeerde been gezet?

https://lovereality.nl/au-bb-vol-liefde-harmjan-doet-boekje-open-over-vreugdedansje-astrid-en-alex/

Ik vind het alleen maar vager worden zo. Alex was dus al in Oostenrijk maar werd pas naar Astrid gebracht rond bedtijd en Astrid raakt daar van over de zeik? Waarom dan tegen Alex ipv tegen het productieteam?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.